Chevrolet Camaro i Corvette znowu w Europie
REKLAMA
REKLAMA
Oba modele ucieleśniają tradycję Chevroleta, nierozerwalnie związaną z wyścigami, wysokimi osiągami i współzawodnictwem.
REKLAMA
„Louis Chevrolet był nieustraszonym pionierem wyścigów, który zaprojektował nasz pierwszy samochód - powiedział Hossein Hassani, manager ds. produktów specjalnych Chevrolet Europe - Ogromnie się cieszymy, że możemy zaprezentować we Frankfurcie specjalną edycję Corvette, przygotowaną z okazji stulecia Chevroleta, a także niecierpliwie wyczekiwane Camaro. Oba modele są głęboko zakorzenione w historii Chevroleta, a zarazem są to supernowoczesne samochody o niezrównanych osiągach i legendarnym wyglądzie”.
Zobacz też: Chevrolet Camaro - narodziny luksusu
REKLAMA
Na europejski rynek Chevrolet wraca po dziesięciu latach. Nowy Camaro z silnikiem V8 o mocy 432 KM będzie dostępny w cenie od 199 900 zł za wersję coupe i 224 990 zł za kabriolet. Urodzinowe modele Corvette będą dostępne z roku modelowego 2012, włącznie z Grand Sport, Z06 i ZR1. W ofercie dostępne są także pakiety Transformers Special Edition oraz 45th Anniversary. Te specjalne edycje są ograniczone czasowo.
Specjalną edycję Corvette wyróżnia m.in. czarny lakier Carbon Flash Metallic, satynowo -czarne znaki graficzne i unikatowe satynowo - czarne koła aluminiowe. W miejsce tradycyjnego symbolu Chevroleta umieszczono cyfrę „100”. Poza tym urodzinowa edycja posiada logo z wizerunkiem Louisa Chevroleta na słupkach, centralnych osłonach kół i na środku koła kierownicy. Obręcze kół wykonane z lekkiego aluminium są różne dla poszczególnych modeli Corvette.
Dodatkowo wszystkie modele urodzinowej edycji Corvette zostały wyposażone w system Magnetic Selective Ride Control – najszybciej reagujące zawieszenie na świecie i technologiczną innowację wprowadzoną do branży właśnie w Corvette.
REKLAMA
Poniżej kopuły maski lampy HID otoczone pierścieniami ksenonowych świateł LED przypominają głęboko osadzone oczy. Desing górnej linii nad tylnym zderzakiem, opatrzonej w nowe lampy typu quad LED posiadają tylko europejskie modele Camaro. Niebieskie ambientowe światło biegnie wzdłuż drzwi, podświetla także prędkościomierz i licznik obrotów.
Obszerne centrum informacji kierowcy (DIC) dostarcza wszelkich danych niezbędnych w podróży, w tym o zużyciu paliwa, informacje o trasie i ciśnieniu opon. Camaro jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie wyświetlacz typu Head Up Display (HUD). Wyświetlacz ten przedstawia informacje, takie jak prędkość i ustawienia radia na przedniej szybie, co nie zmusza kierowcy do odrywania wzroku od drogi. W standardzie wyposażeniem jest również ultradźwiękowy asystent tylnego parkowania z kamerą i sześć poduszek powietrznych, a także system mocowania fotelika Isofix.
Specjalna edycja pakietu Chevroleta trafia do sprzedaży kilka miesięcy po tym, jak model Corvette C6.R z numerem 73 zwyciężył w swojej klasie w 24-godzinym wyścigu Le Mans.
W ciągu 24 godzin Chevrolet Corvette (prowadzony przez Oliviera Beretta, Tommy’ego Milnera i Antonio Garbię) przejechał 314 okrążeń i przeciął metę 2 minuty i 29 sekund przed Ferrari 458 Italia z numerem 51. Trzecie miejsce zajęło BMW M3 GT z numerem 56, a czwarte Porsche 997 GT3 RSR z numerem 77.
Corvette Racing zaliczył sześć wygranych w klasie GTS/GT1 w wyścigach Le Mans (2001, 2002, 2004, 2005, 2006 i 2009). W 2010 roku zespół awansował do klasy GT2 (obecnie nazywanej GTE Pro).
Zobacz też: Historia Chevroleta: Europa kolebką światowego giganta
Camaro jest dostępny w wersji z ręczną skrzynią biegów, z silnikiem LS3 V8 o pojemności 6,2 l i mocy 432 KM, generującym moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w 5,4 sekundy, a kabriolet o 0,2 sekundy dłużej. Camaro osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.
Na potrzeby europejskiego rynku, nowy model wyposażono w innowacyjne zawieszenie FE4. Charakteryzuje się ono większą sztywnością i stabilnością poprzeczną, co przekłada się na lepsze osiągi i ułatwia prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach. 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli PZero zapewniają pewne przekazanie mocy, a nieblokujące się hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami marki Brembo w zestawieniu z StabiliTrak i systemem kontroli przyczepności, zapewniają skuteczne hamowanie i zwinne skręcanie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.