REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro i Corvette znowu w Europie

Subskrybuj nas na Youtube
Nowy Chevrolet Camaro będzie dostępny także w Europie. Fot. Chevrolet
Nowy Chevrolet Camaro będzie dostępny także w Europie. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Z okazji stulecia Chevroleta na salonie samochodowym we Fraknfurcie amerykańska firma zaprezentuje nowe modele Chevroleta Camaro i Corvette. Oba modele są legendą amerykańskich aut sportowych. Poza świetnym wyglądem i mocą teraz mają o wiele więcej do zaoferowania.

Oba modele ucieleśniają tradycję Chevroleta, nierozerwalnie związaną z wyścigami, wysokimi osiągami i współzawodnictwem.

REKLAMA

REKLAMA

 „Louis Chevrolet był nieustraszonym pionierem wyścigów, który zaprojektował nasz pierwszy samochód - powiedział Hossein Hassani, manager ds. produktów specjalnych Chevrolet Europe - Ogromnie się cieszymy, że możemy zaprezentować we Frankfurcie specjalną edycję Corvette, przygotowaną z okazji stulecia Chevroleta, a także niecierpliwie wyczekiwane Camaro. Oba modele są głęboko zakorzenione w historii Chevroleta, a zarazem są to supernowoczesne samochody o niezrównanych osiągach i legendarnym wyglądzie”.

Zobacz też: Chevrolet Camaro - narodziny luksusu

Na europejski rynek Chevrolet wraca po dziesięciu latach. Nowy Camaro z silnikiem V8 o mocy 432 KM będzie dostępny w cenie od 199 900 zł za wersję coupe i 224 990 zł za kabriolet. Urodzinowe modele Corvette będą dostępne z roku modelowego 2012, włącznie z Grand Sport, Z06 i ZR1. W ofercie dostępne są także pakiety Transformers Special Edition oraz 45th Anniversary. Te specjalne edycje są ograniczone czasowo.

REKLAMA

Specjalną edycję Corvette wyróżnia m.in. czarny lakier Carbon Flash Metallic, satynowo -czarne znaki graficzne i unikatowe satynowo - czarne koła aluminiowe. W miejsce tradycyjnego symbolu Chevroleta umieszczono cyfrę „100”. Poza tym urodzinowa edycja posiada logo z wizerunkiem Louisa Chevroleta na słupkach, centralnych osłonach kół i na środku koła kierownicy. Obręcze kół wykonane z lekkiego aluminium są różne dla poszczególnych modeli Corvette.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo wszystkie modele urodzinowej edycji Corvette zostały wyposażone w system Magnetic Selective Ride Control – najszybciej reagujące zawieszenie na świecie i technologiczną innowację wprowadzoną do branży właśnie w Corvette.

Poniżej kopuły maski lampy HID otoczone pierścieniami ksenonowych świateł LED przypominają głęboko osadzone oczy. Desing górnej linii nad tylnym zderzakiem, opatrzonej w nowe lampy typu quad LED posiadają tylko europejskie modele Camaro. Niebieskie ambientowe światło biegnie wzdłuż drzwi, podświetla także prędkościomierz i licznik obrotów.
Obszerne centrum informacji kierowcy (DIC) dostarcza wszelkich danych niezbędnych w podróży, w tym o zużyciu paliwa, informacje o trasie i ciśnieniu opon. Camaro jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie wyświetlacz typu Head Up Display (HUD). Wyświetlacz ten przedstawia informacje, takie jak prędkość i ustawienia radia na przedniej szybie, co nie zmusza kierowcy do odrywania wzroku od drogi. W standardzie wyposażeniem jest również ultradźwiękowy asystent tylnego parkowania z kamerą i sześć poduszek powietrznych, a także system mocowania fotelika Isofix.

Specjalna edycja pakietu Chevroleta trafia do sprzedaży kilka miesięcy po tym, jak model Corvette C6.R z numerem 73 zwyciężył w swojej klasie w 24-godzinym wyścigu Le Mans.
W ciągu 24 godzin Chevrolet Corvette (prowadzony przez Oliviera Beretta, Tommy’ego Milnera i Antonio Garbię) przejechał 314 okrążeń i przeciął metę 2 minuty i 29 sekund przed Ferrari 458 Italia z numerem 51. Trzecie miejsce zajęło BMW M3 GT z numerem 56, a czwarte Porsche 997 GT3 RSR z numerem 77.
Corvette Racing zaliczył sześć wygranych w klasie GTS/GT1 w wyścigach Le Mans (2001, 2002, 2004, 2005, 2006 i 2009). W 2010 roku zespół awansował do klasy GT2 (obecnie nazywanej GTE Pro).

Zobacz też: Historia Chevroleta: Europa kolebką światowego giganta

Camaro jest dostępny w wersji z ręczną skrzynią biegów, z silnikiem LS3 V8 o pojemności 6,2 l i mocy 432 KM, generującym moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w 5,4 sekundy, a kabriolet o 0,2 sekundy dłużej. Camaro osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.

Na potrzeby europejskiego rynku, nowy model wyposażono w innowacyjne zawieszenie FE4. Charakteryzuje się ono większą sztywnością i stabilnością poprzeczną, co przekłada się na lepsze osiągi i ułatwia prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach. 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli PZero zapewniają pewne przekazanie mocy, a nieblokujące się hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami marki Brembo w zestawieniu z StabiliTrak i systemem kontroli przyczepności, zapewniają skuteczne hamowanie i zwinne skręcanie.

Chevrolet Corvette również pojawi się w europejskich salonach Chevroleta. Fot. Chevrolet
Nowy Chevrolet Camaro: deska rozdzielcza. Fot. Chevrolet
Nowe Camaro: tył. Fot. Chevrolet
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA