REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

Abarth 500C Italia Fot. Fiat
Abarth 500C Italia Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie to doskonała okazja dla producentów, żeby zaprezentować szerokiej publiczności zarówno najnowsze prototypy, jak i modele produkcyjne. Poniżej przedstawiamy najciekawsze pojazdy z tegorocznych targów we Frankfurcie.

Abarth

Na stoisku Abartha podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie zostaną zaprezentowane trzy nowe samochody. Auta te będą promowane hasłem "Abarth pasja osiągów od 1949 roku".

REKLAMA

Te nowości to: sportowy i w każdym calu włoski Abarth 500 Cabrio Italia, całkiem nowy Abarth Punto Super Sport, oraz samochód o wyścigowej duszy Abarth 695 Competizione.

REKLAMA

Dodatkowo na targi we Frankfurcie szykowany jest jeszcze jeden debiut, tym razem z dziedziny technologii cyfrowej - aplikacja "Abarth 24h Mobile". Jest to pierwsza aplikacja na iPhona, za pomocą której Abarth zamierza dotrzeć do swoich klientów i fanów. Aplikacja ta jest maksymalnie interaktywna a przy tym bardzo łatwa  w obsłudze. Dzięki niej właściciele samochodów Abarth i entuzjaści Marki mogą dowiadywać się o nowościach, a po zarejestrowaniu się do serwisu mogą brać udział we wszystkich wydarzeniach i imprezach organizowanych pod szyldem Skorpiona oraz korzystać z oficjalnych portali społecznościowych marki.

Na międzynarodowym salonie samochodowym Frankfurt Motor Show obejrzeć będzie  można flagowe pojazdy ze stajni Abarth, należące do obu filarów biznesowego profilu Abartha, jakimi są samochody użytkowe i auta wyczynowe.

Zobacz też: Fiat na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Alfa Romeo

Alfa Romeo na nadchodzących targach zaprezentuje model 4C Concept. Auto jest „ambasadorem technologii DNA" lub ambasadorem dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe samochody marki Alfa Romeo

Samochód wystawiany we Frankfurcie wyróżnia nowy kolor nadwozia „Fluid Metal", który jeszcze bardziej podkreśla oryginalne linie nadwozia. Właśnie dzięki atrakcyjnemu, włoskiemu designowi, Alfa Romeo 4C Concept otrzymała od czytelników niemieckiego pisma Auto Bild tytuł „Najpiękniejszego koncepcyjnego samochodu roku", pokonując wielu swoich konkurentów prezentowanych w ciągu ostatnich kilku miesięcy na targach motoryzacyjnych m.in. w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM.

REKLAMA

Oprócz tego fascynującego samochodu na stoisku we Frankfurcie królować będą również modele Giulietta i MiTo wraz z ich najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi, które, obok filozofii związanej z „technologią D.N.A.", są wyrazem idealnego połączenia osiągów, komfortu i wydajności.

W świetle jupiterów znajdzie się również Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT. Maksymalna prędkość auta to 218 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 7,7 sekundy.

We Frankfurcie prezentowane są dwie wersje Alfy Romeo Giulietta: Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM, w kolorze Rosso Competizione oraz wersja Distinctive w odcieniu Grigio Magnesio wyposażona w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Obydwie wersje wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne.

Na stoisku Alfy Romeo nie może oczywiście zabraknąć modelu MiTo, który został ostatnio poddany zmianom poprzez wprowadzenie ważnych innowacji. Na początek innowacje produktowe: wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają wymogi normy Euro 5 i posiadają w standardzie system Start&Stop, za wyjątkiem wersji najtańszej wersji Junior 1.4 70 KM. Zwer.

Ponadto, na targach w Niemczech prezentowana jest najmocniejsza wersja MiTo - Quadrifoglio Verde. Nowa wersja MiTo Quadrifoglio Verde wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywcę tytułu „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010"), oferuje innowacyjny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami opracowanymi w wyniku połączenia sił projektantów i testerów Alfy Romeo z najnowszymi technologiami Magneti Marelli.

Audi

Stoisko Audi będzie zdominowane przez sportowe odmiany większości modeli. Najmniejszym z gamy S będzie Audi S5, a obok niego znajdziemy S6, S7 i S8. Złą wiadomością dla fanów marki będzie fakt zastosowania przez producenta downsizingu, co oznacza, że S5 nie będzie już napędzane silnikiem  V8, tylko V6 z kompresorem. Wyższe modele, które do tej pory miały pod maskami silniki V10, otrzymały podwójnie doładowane V8 o mocy 420 KM (w S8 – 520 KM).

Nowe Audi S6 z silnikiem V8 o mocy 420 KM będzie wyposażone w siedmiobiegową przekładnie S-tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła za pomocą napędu Quattro. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i zużywać niecałe 10 litrów na 100 kilometrów.

Obok sportowych modeli marki zostanie zaprezentowana hybrydowa odmiana limuzyny A8 o mocy 245 KM, a także zapowiedź najnowszego Audi A2. Model ten ma 3,8 m długości i został zbudowany na przestrzennej płycie podłogowej Spaceframe. Karoseria auta została wykonana z włókien węglowych i blach stalowych o podwyższonej wytrzymałości.

Kolejną nowością marki z czterema obręczami w logo jest Audi Urban Concept, który ma podkreślić kierunek rozwoju firmy, która dąży do wprowadzania ultralekkich materiałów do produkcji samochodów.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

BMW

Marka BMW zaprezentowała we Frankfurcie najnowsze BMW M5 o oznaczeniu F10. Auto różni się od "zwykłej" Serii 5 bardziej agresywną stylizacją, czyli zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem, lotką zamontowaną na tylnej klapie i dwudziestocalowymi felgami. Auto jest napędzane podwójnie doładowanym V8 o mocy 555 KM, silnik tej jest znany z modeli X5 M i X6 M. Nowe BMW M5 rozpędza się do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy.

Model M5 to nie jedyna nowość przygotowana przez BMW. Obok sportowego sedana swoją premierę będzie miał koncepcyjny model i3. Według zapowiedzi przedstawicieli koncernu ma to być pierwsze auto na prąd w klasie premium kosztujące mniej niż 40 tysięcy euro. Konstrukcja i3 składa się z dwóch niezależnych części; pierwszy element składa się z podwozia, akumulatorów, układu napędowego i wzmocnień zderzeniowych. Drugi moduł to: kabina wykonana z tworzywa z dodatkiem włókna węglowego.

BMW i3 jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy.

Ford

Na targach we Frankfurcie Ford zaprezentuje cztery światowe premiery oraz szereg pojazdów i nowych techno ligi. Zobaczyć będzie można produkcyjnego Forda Focusa ST, Focusa  oraz Fiestę w wersji ECOnetic a także koncepcyjny model Evos. Odbędzie się też prezentacja nowego litrowego silnika EcoBoost.

Ford Focus ST napędzać będzie dwulitrowy silnik EcoBoost sprzężony z sześciostopniową przekładnią manualną. Całkowicie aluminiowa jednostka generuje moc maksymalną o wartości 250 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Jednocześnie poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa udało się ograniczyć o ponad 20% w porównaniu z poprzednią, europejską wersją modelu Ford Focus ST. Nowy model zadebiutuje w 2012 roku i ma być dostępny na 40 rynkach sześciu kontynentów.

Oprócz pięciodrzwiowej wersji nadwozia, firma Ford przygotowała również – specjalnie z myślą o europejskim odbiorcy – stylową odmianę kombi, czyli Forda Focus ST Wagon.

Zadziwiająco zjawiskowy Ford Evos Concept zdradza, w jakim kierunku zmierzać będzie nowa, globalna stylistyka marki Ford, a także sygnalizuje i testuje kluczowe technologie napędowe oraz samochodowe przyszłości.

„Zależało nam na tym, żeby Ford Evos niósł ze sobą jasno sprecyzowany komunikat, co do kierunku obranego przez stylistykę marki Ford. Chcemy tworzyć pojazdy, które dają wiele radości z jazdy, mają swój niepowtarzalny urok i przede wszystkim są przepiękne stylistycznie”– zdradza J Mays, wiceprezes oraz główny stylista marki Ford.

Ford Focus ST nie będzie jedynym nowym samochodem sportowym Forda we Frankfurcie, ponieważ firma pokaże również dynamicznego, imponującego koncepcyjnego Forda Fiesta ST.

W modelu Ford Fiesta ST Concept świetne osiągi, małe zużycie paliwa i niski poziom emisji gwarantuje specjalnie zmodyfikowany, 180-konny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, który generuje moment obrotowy o wartości 240 Nm i może rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund, do prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h. Jednocześnie Ford Fiesta ST Concept może pochwalić się poziomem emisji CO2 nie przekraczającym 140 g/km.

Firma Ford powiększa rodzinę swych silników EcoBoost włączając do oferty trzycylindrową, 1.0 litrową jednostkę, która od przyszłego roku napędzać będzie Fordy Focus, C-MAX oraz B-MAX.

Na początku 2012 roku firma wprowadzi na rynek dwie odmiany tego silnika w modelu Ford Focus o mocy 100 oraz 120 KM, sprzężone odpowiednio z pięcio- i sześciostopniową przekładnią manualną.

Wchodząc do sprzedaży w 2012 roku Ford Focus ECOnetic ma być najbardziej oszczędnym modelem w swojej klasie. Spalanie na poziomie 3,4 litra na 100 km jest poza zasięgiem jakiegokolwiek dostępnego obecnie modelu z benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowym układem napędowym.

Model Fors Focus ST-R został zaprojektowany i zbudowany z myślą o zmaganiach na torze, wyposażono w dwulitrowy silnik EcoBoost, klatkę bezpieczeństwa zgodną z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), zmodyfikowany układ hamulcowy oraz zawieszenie dostosowane do warunków jazdy panujących na torze. Szybki, zwinny i niezwykle dynamiczny Ford Focus ST-R to oferta skierowana do zawodowców, amatorów oraz entuzjastów imprez typu track-day.

Firma Ford pokaże również nową odsłonę gotowego do produkcji seryjnej Forda Ranger, który zadebiutuje w salonach sprzedaży pod koniec tego roku. Całkowicie nowa konstrukcja sprawia, iż dołączy on do grona modeli oferujących największe możliwości załadunkowe, jeszcze wyższą moc oraz zmniejszone zużycie paliwa. Znacznie poprawiono również komfort jazdy.

Na stoisku we Frankfurcie zadebiutuje również Ford Fiesta w edycji specjalnej - Fiesta Sport Special Edition, która imponuje przyciągającą wzrok, sportową stylizacją nadwozia i wnętrza oraz odpowiadającymi drapieżnemu wyglądowi osiągami generowanymi przez mocny, benzynowy silnik 1.6 Duratec Ti-VCT.

Honda

Honda na swoim stanowisku zaplanowała premierę jednego z najważniejszych modeli marki, czyli Civica.

Projektanci nowej Hondy Civic chcieli zachować sportowe, zaawansowane stylistycznie elementy obecnej wersji, dopasowując je do eleganckiego i dynamicznego charakteru nowego modelu.

Prawie wszystkie komponenty nadwozia nowej Hondy Civic zostały przeprojektowane ze szczególnym uwzględnieniem komfortu jazdy i właściwości jezdnych, obniżonej emisji CO2 oraz jakości wykończenia kabiny pasażerskiej przy zachowaniu wiodącej w segmencie przestronności wnętrza, pojemności bagażnika i praktyczności.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

Abarth Punto Super Sport Fot. Fiat
Abarth 695 Competizione Fot. Fiat
Audi A2 Concept Fot. Audi
Audi
Audi urban concept Fot. Audi
BMW M5 Fot. BMW
Honda Civic Fot. Producent
Fot. Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA