REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

Subskrybuj nas na Youtube
Abarth 500C Italia Fot. Fiat
Abarth 500C Italia Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie to doskonała okazja dla producentów, żeby zaprezentować szerokiej publiczności zarówno najnowsze prototypy, jak i modele produkcyjne. Poniżej przedstawiamy najciekawsze pojazdy z tegorocznych targów we Frankfurcie.

Abarth

Na stoisku Abartha podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie zostaną zaprezentowane trzy nowe samochody. Auta te będą promowane hasłem "Abarth pasja osiągów od 1949 roku".

REKLAMA

Te nowości to: sportowy i w każdym calu włoski Abarth 500 Cabrio Italia, całkiem nowy Abarth Punto Super Sport, oraz samochód o wyścigowej duszy Abarth 695 Competizione.

REKLAMA

Dodatkowo na targi we Frankfurcie szykowany jest jeszcze jeden debiut, tym razem z dziedziny technologii cyfrowej - aplikacja "Abarth 24h Mobile". Jest to pierwsza aplikacja na iPhona, za pomocą której Abarth zamierza dotrzeć do swoich klientów i fanów. Aplikacja ta jest maksymalnie interaktywna a przy tym bardzo łatwa  w obsłudze. Dzięki niej właściciele samochodów Abarth i entuzjaści Marki mogą dowiadywać się o nowościach, a po zarejestrowaniu się do serwisu mogą brać udział we wszystkich wydarzeniach i imprezach organizowanych pod szyldem Skorpiona oraz korzystać z oficjalnych portali społecznościowych marki.

Na międzynarodowym salonie samochodowym Frankfurt Motor Show obejrzeć będzie  można flagowe pojazdy ze stajni Abarth, należące do obu filarów biznesowego profilu Abartha, jakimi są samochody użytkowe i auta wyczynowe.

Zobacz też: Fiat na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo

Alfa Romeo na nadchodzących targach zaprezentuje model 4C Concept. Auto jest „ambasadorem technologii DNA" lub ambasadorem dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe samochody marki Alfa Romeo

Samochód wystawiany we Frankfurcie wyróżnia nowy kolor nadwozia „Fluid Metal", który jeszcze bardziej podkreśla oryginalne linie nadwozia. Właśnie dzięki atrakcyjnemu, włoskiemu designowi, Alfa Romeo 4C Concept otrzymała od czytelników niemieckiego pisma Auto Bild tytuł „Najpiękniejszego koncepcyjnego samochodu roku", pokonując wielu swoich konkurentów prezentowanych w ciągu ostatnich kilku miesięcy na targach motoryzacyjnych m.in. w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM.

REKLAMA

Oprócz tego fascynującego samochodu na stoisku we Frankfurcie królować będą również modele Giulietta i MiTo wraz z ich najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi, które, obok filozofii związanej z „technologią D.N.A.", są wyrazem idealnego połączenia osiągów, komfortu i wydajności.

W świetle jupiterów znajdzie się również Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT. Maksymalna prędkość auta to 218 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 7,7 sekundy.

We Frankfurcie prezentowane są dwie wersje Alfy Romeo Giulietta: Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM, w kolorze Rosso Competizione oraz wersja Distinctive w odcieniu Grigio Magnesio wyposażona w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Obydwie wersje wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne.

Na stoisku Alfy Romeo nie może oczywiście zabraknąć modelu MiTo, który został ostatnio poddany zmianom poprzez wprowadzenie ważnych innowacji. Na początek innowacje produktowe: wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają wymogi normy Euro 5 i posiadają w standardzie system Start&Stop, za wyjątkiem wersji najtańszej wersji Junior 1.4 70 KM. Zwer.

Ponadto, na targach w Niemczech prezentowana jest najmocniejsza wersja MiTo - Quadrifoglio Verde. Nowa wersja MiTo Quadrifoglio Verde wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywcę tytułu „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010"), oferuje innowacyjny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami opracowanymi w wyniku połączenia sił projektantów i testerów Alfy Romeo z najnowszymi technologiami Magneti Marelli.

Audi

Stoisko Audi będzie zdominowane przez sportowe odmiany większości modeli. Najmniejszym z gamy S będzie Audi S5, a obok niego znajdziemy S6, S7 i S8. Złą wiadomością dla fanów marki będzie fakt zastosowania przez producenta downsizingu, co oznacza, że S5 nie będzie już napędzane silnikiem  V8, tylko V6 z kompresorem. Wyższe modele, które do tej pory miały pod maskami silniki V10, otrzymały podwójnie doładowane V8 o mocy 420 KM (w S8 – 520 KM).

Nowe Audi S6 z silnikiem V8 o mocy 420 KM będzie wyposażone w siedmiobiegową przekładnie S-tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła za pomocą napędu Quattro. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i zużywać niecałe 10 litrów na 100 kilometrów.

Obok sportowych modeli marki zostanie zaprezentowana hybrydowa odmiana limuzyny A8 o mocy 245 KM, a także zapowiedź najnowszego Audi A2. Model ten ma 3,8 m długości i został zbudowany na przestrzennej płycie podłogowej Spaceframe. Karoseria auta została wykonana z włókien węglowych i blach stalowych o podwyższonej wytrzymałości.

Kolejną nowością marki z czterema obręczami w logo jest Audi Urban Concept, który ma podkreślić kierunek rozwoju firmy, która dąży do wprowadzania ultralekkich materiałów do produkcji samochodów.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

BMW

Marka BMW zaprezentowała we Frankfurcie najnowsze BMW M5 o oznaczeniu F10. Auto różni się od "zwykłej" Serii 5 bardziej agresywną stylizacją, czyli zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem, lotką zamontowaną na tylnej klapie i dwudziestocalowymi felgami. Auto jest napędzane podwójnie doładowanym V8 o mocy 555 KM, silnik tej jest znany z modeli X5 M i X6 M. Nowe BMW M5 rozpędza się do 250 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy.

Model M5 to nie jedyna nowość przygotowana przez BMW. Obok sportowego sedana swoją premierę będzie miał koncepcyjny model i3. Według zapowiedzi przedstawicieli koncernu ma to być pierwsze auto na prąd w klasie premium kosztujące mniej niż 40 tysięcy euro. Konstrukcja i3 składa się z dwóch niezależnych części; pierwszy element składa się z podwozia, akumulatorów, układu napędowego i wzmocnień zderzeniowych. Drugi moduł to: kabina wykonana z tworzywa z dodatkiem włókna węglowego.

BMW i3 jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy.

Ford

Na targach we Frankfurcie Ford zaprezentuje cztery światowe premiery oraz szereg pojazdów i nowych techno ligi. Zobaczyć będzie można produkcyjnego Forda Focusa ST, Focusa  oraz Fiestę w wersji ECOnetic a także koncepcyjny model Evos. Odbędzie się też prezentacja nowego litrowego silnika EcoBoost.

Ford Focus ST napędzać będzie dwulitrowy silnik EcoBoost sprzężony z sześciostopniową przekładnią manualną. Całkowicie aluminiowa jednostka generuje moc maksymalną o wartości 250 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Jednocześnie poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa udało się ograniczyć o ponad 20% w porównaniu z poprzednią, europejską wersją modelu Ford Focus ST. Nowy model zadebiutuje w 2012 roku i ma być dostępny na 40 rynkach sześciu kontynentów.

Oprócz pięciodrzwiowej wersji nadwozia, firma Ford przygotowała również – specjalnie z myślą o europejskim odbiorcy – stylową odmianę kombi, czyli Forda Focus ST Wagon.

Zadziwiająco zjawiskowy Ford Evos Concept zdradza, w jakim kierunku zmierzać będzie nowa, globalna stylistyka marki Ford, a także sygnalizuje i testuje kluczowe technologie napędowe oraz samochodowe przyszłości.

„Zależało nam na tym, żeby Ford Evos niósł ze sobą jasno sprecyzowany komunikat, co do kierunku obranego przez stylistykę marki Ford. Chcemy tworzyć pojazdy, które dają wiele radości z jazdy, mają swój niepowtarzalny urok i przede wszystkim są przepiękne stylistycznie”– zdradza J Mays, wiceprezes oraz główny stylista marki Ford.

Ford Focus ST nie będzie jedynym nowym samochodem sportowym Forda we Frankfurcie, ponieważ firma pokaże również dynamicznego, imponującego koncepcyjnego Forda Fiesta ST.

W modelu Ford Fiesta ST Concept świetne osiągi, małe zużycie paliwa i niski poziom emisji gwarantuje specjalnie zmodyfikowany, 180-konny silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, który generuje moment obrotowy o wartości 240 Nm i może rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund, do prędkości maksymalnej przekraczającej 220 km/h. Jednocześnie Ford Fiesta ST Concept może pochwalić się poziomem emisji CO2 nie przekraczającym 140 g/km.

Firma Ford powiększa rodzinę swych silników EcoBoost włączając do oferty trzycylindrową, 1.0 litrową jednostkę, która od przyszłego roku napędzać będzie Fordy Focus, C-MAX oraz B-MAX.

Na początku 2012 roku firma wprowadzi na rynek dwie odmiany tego silnika w modelu Ford Focus o mocy 100 oraz 120 KM, sprzężone odpowiednio z pięcio- i sześciostopniową przekładnią manualną.

Wchodząc do sprzedaży w 2012 roku Ford Focus ECOnetic ma być najbardziej oszczędnym modelem w swojej klasie. Spalanie na poziomie 3,4 litra na 100 km jest poza zasięgiem jakiegokolwiek dostępnego obecnie modelu z benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowym układem napędowym.

Model Fors Focus ST-R został zaprojektowany i zbudowany z myślą o zmaganiach na torze, wyposażono w dwulitrowy silnik EcoBoost, klatkę bezpieczeństwa zgodną z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), zmodyfikowany układ hamulcowy oraz zawieszenie dostosowane do warunków jazdy panujących na torze. Szybki, zwinny i niezwykle dynamiczny Ford Focus ST-R to oferta skierowana do zawodowców, amatorów oraz entuzjastów imprez typu track-day.

Firma Ford pokaże również nową odsłonę gotowego do produkcji seryjnej Forda Ranger, który zadebiutuje w salonach sprzedaży pod koniec tego roku. Całkowicie nowa konstrukcja sprawia, iż dołączy on do grona modeli oferujących największe możliwości załadunkowe, jeszcze wyższą moc oraz zmniejszone zużycie paliwa. Znacznie poprawiono również komfort jazdy.

Na stoisku we Frankfurcie zadebiutuje również Ford Fiesta w edycji specjalnej - Fiesta Sport Special Edition, która imponuje przyciągającą wzrok, sportową stylizacją nadwozia i wnętrza oraz odpowiadającymi drapieżnemu wyglądowi osiągami generowanymi przez mocny, benzynowy silnik 1.6 Duratec Ti-VCT.

Honda

Honda na swoim stanowisku zaplanowała premierę jednego z najważniejszych modeli marki, czyli Civica.

Projektanci nowej Hondy Civic chcieli zachować sportowe, zaawansowane stylistycznie elementy obecnej wersji, dopasowując je do eleganckiego i dynamicznego charakteru nowego modelu.

Prawie wszystkie komponenty nadwozia nowej Hondy Civic zostały przeprojektowane ze szczególnym uwzględnieniem komfortu jazdy i właściwości jezdnych, obniżonej emisji CO2 oraz jakości wykończenia kabiny pasażerskiej przy zachowaniu wiodącej w segmencie przestronności wnętrza, pojemności bagażnika i praktyczności.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

Abarth Punto Super Sport Fot. Fiat
Abarth 695 Competizione Fot. Fiat
Audi A2 Concept Fot. Audi
Audi
Audi urban concept Fot. Audi
BMW M5 Fot. BMW
Honda Civic Fot. Producent
Fot. Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA