REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Esencja stylu wyrażająca silne emocje, znakomita przyczepność do drogi oraz największa przyjemność prowadzenia: oto cechy, które od zawsze wyróżniały Alfę Romeo na światowej arenie motoryzacyjnej. Te same wartości stanowią fundament Alfy Romeo 4C Concept, kompaktowego „super samochodu", który reprezentuje prawdziwą esencję sportowego samochodu powstałego na bazie wartości marki.

Alfa Romeo 4C Concept jest „ambasadorem technologii DNA" lub ambasadorem dziedzictwa technologicznego, które wyróżnia obecne i przyszłe samochody marki Alfa Romeo. „Technologia D.N.A." jest filozofią marki Alfa Romeo w kwestii rozwoju technicznego. Każdy model tej marki musi łączyć w sobie znakomite i dynamiczne osiągi (zgodnie z tradycją marki), oszczędność i ekologię, maksymalny komfort oraz najwyższe bezpieczeństwo zarówno aktywne jak i pasywne połączone z kontrolą we wszystkich warunkach.

REKLAMA

REKLAMA

Patrząc z tej perspektywy, model Alfa Romeo 4C Concept znajduje się na najwyższym poziomie zaawansowania „technologii D.N.A.", gdzie „D" (Dynamic) to tryb dynamiczny w połączeniu z osiągami i dynamizmem samochodu, ma jeszcze większe znaczenie dzięki idealnie zrównoważonemu odczuwaniu przyjemności i emocji.
Samochód wystawiany we Frankfurcie wyróżnia nowy kolor nadwozia „Fluid Metal", który jeszcze bardziej podkreśla oryginalne linie nadwozia. Właśnie dzięki atrakcyjnemu, włoskiemu designowi, Alfa Romeo 4C Concept otrzymała od czytelników niemieckiego pisma Auto Bild tytuł „Najpiękniejszego koncepcyjnego samochodu roku", pokonując wielu swoich konkurentów prezentowanych w przeciągu ostatnich kilku miesięcy na targach motoryzacyjnych m.in. w Genewie, Detroit, Tokio i Szanghaju.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM, wartość godna prawdziwego „super samochodu". Ten koncepcyjny samochód bazuje na formule dwuosobowego modelu o nadwoziu coupé z napędem na tylne koła i montowanym centralnie silnikiem, przy długości około 4 metrów i rozstawie osi wynoszącym mniej niż 2,4 metra.

REKLAMA

Oprócz tego fascynującego samochodu na stoisku we Frankfurcie królować będą również modele Giulietta i MiTo wraz z ich najnowszymi innowacjami stylistycznymi i technologicznymi, które, obok filozofii związanej z „technologią D.N.A.", są wyrazem idealnego połączenia osiągów, komfortu i wydajności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W świetle jupiterów znajdzie się również Alfa Romeo Giulietta z silnikiem MultiAir 1,4 TB o mocy 170 KM i przekładnią Alfa TCT. Giulietta z silnikiem MultiAir i przekładnią TCT jest najbardziej ekologicznym, benzynowym samochodem kompaktowym w tej klasie. W rzeczywistości samochód ten charakteryzuje niezwykle niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin (5,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 121 g/km emisji CO2) przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów, godnych marki Alfa Romeo: maksymalna prędkość 218 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h w 7,7 sekundy.

We Frankfurcie prezentowane są dwie wersje Alfy Romeo Giulietta: najmocniejsza wersja silnikowa Giulietty Quadrifoglio Verde z silnikiem Tbi 1750 o mocy 235 KM, w kolorze Rosso Competizione oraz wersja Distinctive w odcieniu Grigio Magnesio wyposażona w silnik wysokoprężny 2,0 JTDM o mocy 170 KM. Obydwie wersje wyposażone są w najnowsze rozwiązania technologiczne od biksenonowych przednich reflektorów z funkcją AFS (zaawansowanym, nowoczesnym systemem sterowania, który automatycznie reguluje wiązkę przedniego reflektora na podstawie komend z kierownicy, i który potrafi obrócić reflektor o maksymalnie 15°) poprzez system nawigacji z mapami i wysuwanym wyświetlaczem i systemem TMC Pro do systemu hi-fi BOSE, do systemu Blue&Me z przyciskami sterowania znajdującymi się na kolumnie kierownicy i portem AUX, USB i Bluetooth.

MiTo

Na stoisku Alfy Romeo nie może oczywiście zabraknąć modelu MiTo, który został ostatnio poddany zmianom poprzez wprowadzenie ważnych innowacji. Na początek innowacje produktowe: wszystkie silniki montowane w MiTo spełniają wymogi normy Euro 5 i posiadają w standardzie system Start&Stop, za wyjątkiem wersji najtańszej wersji Junior 1.4 70 KM. Zwer. Na koniec, MiTo z silnikiem 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, jako jedyny samochód w tej klasie, ma do zaoferowania klientom zainteresowanym maksymalną przyjemnością prowadzenia układ zawieszenia „Alfa Active Suspension": system, który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami, idealnie zintegrowanymi z „technologią D.N.A.", i który obsługiwany jest przy użyciu dźwigni znajdującej się wewnątrz samochodu, czyli za pomocą selektora stylu jazdy Alfa D.N.A.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Ponadto, na targach w Niemczech prezentowana jest najmocniejsza i ekskluzywna wersja MiTo - Quadrifoglio Verde. Nowa wersja MiTo Quadrifoglio Verde wyposażona w mocny silnik 1,4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM (zdobywcę tytułu „Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010"), oferuje innowacyjny układ zawieszenia „Alfa Active Suspension", który aktywnie i w sposób ciągły steruje elektronicznymi amortyzatorami opracowanymi w wyniku połączenia sił projektantów i testerów Alfy Romeo z najnowszymi technologiami Magneti Marelli.

Alfa Romeo MiTo Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA