Lancia na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
To właśnie motyw „dwoistego ducha" związku Lancii i Chryslera jest motorem koncepcji wystroju przestrzeni wystawowej. Wszystkie nowe pojazdy marki Lancia wychodzą naprzeciw pragnieniom klienta o powrót przyjemności posiadania bez obnoszenia się z zamożnością; klienta zdolnego akceptować diametralnie różne pojęcia - jak tradycja i innowacja, racjonalność i emocje czy indywidualność i świadomość społeczna.
REKLAMA
Gwiazdą stoiska jest Thema - pierwszy globalny flagowiec, który łącząc dwa światy urósł do roli paradygmatu nowej Lancii. Tak jak pierwsza Thema z roku 1984 - ten nowy sedan klasy Premium mierzy w najtrudniejszy lecz także najbardziej prestiżowy segment rynku jako oferta prawdziwie alternatywna. I tu wkracza Lancia Thema. Ten globalny flagowiec łączy klasyczne amerykańskie pojęcie wielkości, komfortu i obecności na drodze - z kunsztem włoskiego rzemiosła, poczuciem spokoju i dostojności wielkich Lancii oraz najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami komfortu i bezpieczeństwa, „ubranymi" w materiały i tkaniny wysokiej jakości.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon
REKLAMA
W ten to właśnie sposób prestiżowy sedan Lancii staje się czymś specjalnym, gdzie wyobrażenie codziennego „środka transportu" zmienia się w niespotykaną wcześniej przyjemność podróżowania. W europejskich salonach sprzedaży Lancia Thema dostępna będzie już od października bieżącego roku w trzech poziomach wyposażenia - Gold, Platinum oraz Executive i wyborem trzech jednostek napędowych: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM w parze z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikami Diesla V-6 o mocy 190 oraz 240 KM i pojemności 3,0 litrów - współpracującymi z automatyczną przekładnią pięciostopniową.
Drugą nowością w gamie Lancii jest nowy Voyager - konstrukcja firmy Chrysler, która radykalnie zmieniła oblicze motoryzacji, tworząc nie tylko nową nazwę „MPV" - ale i nowy świat przyjemności wspólnego podróżowania. To prawdziwa ikona kategorii MPV (pojazdów wielofunkcyjnych) z historią sięgającą 27 lat i trzynastu milionów sztuk sprzedanych w 120 krajach całego globu. Efektem zmian jest „Podróżnik", który kontynuując linię odchodzącej Lancii Phedra - zapisuje nową stronę w dziejach tej kategorii. Pokazywany na stoisku Lancii we Frankfurcie Voyager w wersji modelowej Gold napędzany jest 2,8-litrowym silnikiem Diesla o mocy 163 KM (Euro 5). Nadwozie w kolorze Dark Charcoal uzupełnia wnętrze w delikatnej, czarnej skórze, a wyposażenie obejmuje system DVD dla środkowego i tylnego rzędu siedzeń, nawigację GPS, bezkluczykowy system dostępu oraz kamerę cofania.
Lancia Voyager dostępna będzie w europejskich salonach sprzedaży już od października bieżącego roku w wersji wyposażenia Gold i wyborem dwóch jednostek napędowych: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikiem Diesla V-6 o mocy 163 i pojemności 2,8 litra - w parze z automatyczną przekładnią sześciostopniową.
Fuzja idei i talentów Chryslera oraz Lancii powoduje, że nowe konstrukcje powstawać mogą nieporównywalnie szybciej. Doskonałym przykładem jest przyciągająca wzrok Lancia Flavia Cabrio - kwintesencja jazdy „z wiatrem we włosach" w cztery osoby, wyróżniająca się trójwarstwowym, białym lakierem karoserii i wnętrzem ze szlachetnej skóry. Napędzana 175-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra w zestawie z 6-stopniową przekładnią automatyczną, Flavia Cabrio posiada imponujące wyposażenie seryjne.
Ypislon
Ważne miejsce na stoisku Lancii we Frankfurcie zajmuje nowy Ypsilon. Samochód ten pokazywany jest w trzech wersjach modelowych: 1,2-litrowej, 69-konnej Gold oraz Gold i Platinum napędzanych innowacyjnym silnikiem TwinAir o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM. Po dwudziestu pięciu latach historii i mając „na koncie" ponad półtora miliona pojazdów na drogach, nowy „mini flagowiec" Lancii stanowi odbicie typowej dla swych poprzedników indywidualności, demonstrując wyrazisty charakter uwodzący urodą i elegancją oraz awangardowe rozwiązania napędu, które dzięki technologiom TwinAir, MultiJet II i Start&Stop obniżają zużycie paliwa i emisję spalin. Unikalne w tej klasie pojazdów wyposażenie, m.in. system telematyczny „Blue&Me-TomTom LIVE", system „Smart Fuel" czy asystent parkowania Magic Parking, reflektory Bi-ksenonowe (HID) i lampy tylne LED - pozwala zapewnić niespotykany dotąd poziom komfortu.
Zobacz też: Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie
Wejściu nowej Lancii towarzyszy rozwój ikon modelowych, czego dowodem jest nowa Delta. Modernizowana ostatnio jako model roku 2011 i pokazywana we Frankfurcie nowa Lancia Delta posiada silnik Turbo Jet o pojemności 1,4 litra (Euro 5) typu Bi-Fuel o mocy 120 KM. Na rynkach europejskich Lancia Delta dostępna będzie w trzech poziomach wyposażenia: Steel, Silver i Gold.



REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA