REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze, co rzuca się w oczy patrząc na Neptę, to drzwi. Gdyby ktoś nam powiedział, że czteroosobowy kabriolet może mieć podnoszone drzwi w stylu Mercedesa 300SL Gullwing, zapewne popukalibyśmy się w głowę i wysłali delikwenta do najbliższego zakładu psychiatrycznego.

Renault jednak urzeczywistniło ten dość szalony pomysł: prawie cały bok samochodu podnosi się w górę. Zawiasy „drzwi” są umieszczone tuż za fotelami pasażerów oraz na pasie podszybia. W drzwi wbudowano też cały zestaw czujników, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i kierowcy podczas zamykania i otwierania. Drzwi nie przytną nam więc ręki, jeśli przypadkiem położymy ją na progu.

REKLAMA

Przednie lampy zostały wykonane w technologii LED i składają się z trzech elementów: świateł drogowych, „długich”, a także reflektorów doświetlających drogę z boków podczas skrętów. Najciekawiej jednak rozwiązano światła tylne: światło z reflektora jest odbijane i wzmacniane przez przezroczyste bloki w kształcie kryształów, które są na dodatek sterowane elektronicznie. Nad mocą i rozkładem oświetlenia czuwa pokładowy komputer, który dostosowuje światła do aktualnie panujących na drodze warunków.

"Płynąca" sylwetka

Patrząc na zewnętrzną sylwetkę ma się wrażenie, że projektanci Renault odrzucili niektóre obecnie obowiązujące trendy i skoncentrowali się po prostu na stworzeniu ładnej i konsekwentnej bryły. W samochodzie nie ma stylistycznych sprzeczności: całe nadwozie zostało oparte na łagodnych, „płynących” liniach. Podobnie jest we wnętrzu: od deski rozdzielczej i znajdujących się na niej instrumentach, aż po kształt siedzeń, wszystko oparte jest o kształt łuku. Uwagę zwracają zwłaszcza bardzo ładne wskaźniki w stylu retro, które nadają całemu autu charakter luksusowego amerykańskiego kabrioletu z lat 60.

Zobacz też: Jak dbać o samochód typu kabriolet?

REKLAMA

Całe wnętrze zostało wykończone skórą i aluminium. Fotele, przypominające trochę siedzenia z filmu animowanego „The Jetsons” , nie są ruchome. Zamiast tego, kierowca może dostosować do siebie zarówno pozycję kierownicy, jak i pedałów. Samochód wyposażony jest też w klimatyzację, jednak w wypadku auta bez dachu jest to zupełnie niepotrzebny element. Ciekawie, w formie „szuflady” rozwiązano też schowek na rękawiczki i drobne przedmioty. Cały panel nad nogami pasażera wysuwa się do przodu, ujawniając sprytne schowki i przegródki. Tylne fotele w formie pojedynczej ławy są przymocowane do podłogi za pomocą wykończonych aluminium mocowań, co trochę upodabnia Neptę do luksusowego jachtu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Problemem wielu czteroosobowych kabrioletów jest niski komfort osób jadących z tyłu. Struga aerodynamiczna nie omija tylnego przedziału pasażerskiego, więc przy większej prędkości znajdujący się z tyłu ludzie będą wystawieni na silny wiatr. W Nepcie zamontowano dodatkowe deflektory powietrzne, rozpraszające wiatr, pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami.

Wielki silnik

Samochód nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów jeszcze jednym elementem: silnikiem. Pod maską znajduje się 3,5 litrowa jednostka benzynowa w układzie V6 z dwiema turbosprężarkami. Moc to potężne 420 koni mechanicznych, które napędzają ten samochód od zera do stu kilometrów na godzinę w 4,9 sekundy. Skrzynia biegów jest siedmio-biegowym automatem, z możliwością ręcznego wyboru biegu za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Moc silnika jest przenoszona na tylną oś.

Zobacz też: Jak oczyścić dach kabrioletu?

Pokazana w 2006 roku Nepta to jeden z najciekawszych modeli koncepcyjnych ostatnich lat. To praktyczne i (co najważniejsze) realistyczne podejście do problemu, jak w najbliższej przyszłości będą wyglądać luksusowe kabriolety klasy Premium. Szkoda, że jest to tylko i wyłącznie pojedynczy model koncepcyjny: na tak ładny samochód na pewno znaleźliby się klienci.

Renault Nepta to luksusowe kabriolet klasy Premium Fot. Mototarget
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA