REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze, co rzuca się w oczy patrząc na Neptę, to drzwi. Gdyby ktoś nam powiedział, że czteroosobowy kabriolet może mieć podnoszone drzwi w stylu Mercedesa 300SL Gullwing, zapewne popukalibyśmy się w głowę i wysłali delikwenta do najbliższego zakładu psychiatrycznego.

Renault jednak urzeczywistniło ten dość szalony pomysł: prawie cały bok samochodu podnosi się w górę. Zawiasy „drzwi” są umieszczone tuż za fotelami pasażerów oraz na pasie podszybia. W drzwi wbudowano też cały zestaw czujników, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i kierowcy podczas zamykania i otwierania. Drzwi nie przytną nam więc ręki, jeśli przypadkiem położymy ją na progu.

REKLAMA

Przednie lampy zostały wykonane w technologii LED i składają się z trzech elementów: świateł drogowych, „długich”, a także reflektorów doświetlających drogę z boków podczas skrętów. Najciekawiej jednak rozwiązano światła tylne: światło z reflektora jest odbijane i wzmacniane przez przezroczyste bloki w kształcie kryształów, które są na dodatek sterowane elektronicznie. Nad mocą i rozkładem oświetlenia czuwa pokładowy komputer, który dostosowuje światła do aktualnie panujących na drodze warunków.

"Płynąca" sylwetka

Patrząc na zewnętrzną sylwetkę ma się wrażenie, że projektanci Renault odrzucili niektóre obecnie obowiązujące trendy i skoncentrowali się po prostu na stworzeniu ładnej i konsekwentnej bryły. W samochodzie nie ma stylistycznych sprzeczności: całe nadwozie zostało oparte na łagodnych, „płynących” liniach. Podobnie jest we wnętrzu: od deski rozdzielczej i znajdujących się na niej instrumentach, aż po kształt siedzeń, wszystko oparte jest o kształt łuku. Uwagę zwracają zwłaszcza bardzo ładne wskaźniki w stylu retro, które nadają całemu autu charakter luksusowego amerykańskiego kabrioletu z lat 60.

Zobacz też: Jak dbać o samochód typu kabriolet?

REKLAMA

Całe wnętrze zostało wykończone skórą i aluminium. Fotele, przypominające trochę siedzenia z filmu animowanego „The Jetsons” , nie są ruchome. Zamiast tego, kierowca może dostosować do siebie zarówno pozycję kierownicy, jak i pedałów. Samochód wyposażony jest też w klimatyzację, jednak w wypadku auta bez dachu jest to zupełnie niepotrzebny element. Ciekawie, w formie „szuflady” rozwiązano też schowek na rękawiczki i drobne przedmioty. Cały panel nad nogami pasażera wysuwa się do przodu, ujawniając sprytne schowki i przegródki. Tylne fotele w formie pojedynczej ławy są przymocowane do podłogi za pomocą wykończonych aluminium mocowań, co trochę upodabnia Neptę do luksusowego jachtu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Problemem wielu czteroosobowych kabrioletów jest niski komfort osób jadących z tyłu. Struga aerodynamiczna nie omija tylnego przedziału pasażerskiego, więc przy większej prędkości znajdujący się z tyłu ludzie będą wystawieni na silny wiatr. W Nepcie zamontowano dodatkowe deflektory powietrzne, rozpraszające wiatr, pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami.

Wielki silnik

Samochód nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów jeszcze jednym elementem: silnikiem. Pod maską znajduje się 3,5 litrowa jednostka benzynowa w układzie V6 z dwiema turbosprężarkami. Moc to potężne 420 koni mechanicznych, które napędzają ten samochód od zera do stu kilometrów na godzinę w 4,9 sekundy. Skrzynia biegów jest siedmio-biegowym automatem, z możliwością ręcznego wyboru biegu za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Moc silnika jest przenoszona na tylną oś.

Zobacz też: Jak oczyścić dach kabrioletu?

Pokazana w 2006 roku Nepta to jeden z najciekawszych modeli koncepcyjnych ostatnich lat. To praktyczne i (co najważniejsze) realistyczne podejście do problemu, jak w najbliższej przyszłości będą wyglądać luksusowe kabriolety klasy Premium. Szkoda, że jest to tylko i wyłącznie pojedynczy model koncepcyjny: na tak ładny samochód na pewno znaleźliby się klienci.

Renault Nepta to luksusowe kabriolet klasy Premium Fot. Mototarget
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA