REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Kalinowski Marcin
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze, co rzuca się w oczy patrząc na Neptę, to drzwi. Gdyby ktoś nam powiedział, że czteroosobowy kabriolet może mieć podnoszone drzwi w stylu Mercedesa 300SL Gullwing, zapewne popukalibyśmy się w głowę i wysłali delikwenta do najbliższego zakładu psychiatrycznego.

Renault jednak urzeczywistniło ten dość szalony pomysł: prawie cały bok samochodu podnosi się w górę. Zawiasy „drzwi” są umieszczone tuż za fotelami pasażerów oraz na pasie podszybia. W drzwi wbudowano też cały zestaw czujników, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i kierowcy podczas zamykania i otwierania. Drzwi nie przytną nam więc ręki, jeśli przypadkiem położymy ją na progu.

REKLAMA

Przednie lampy zostały wykonane w technologii LED i składają się z trzech elementów: świateł drogowych, „długich”, a także reflektorów doświetlających drogę z boków podczas skrętów. Najciekawiej jednak rozwiązano światła tylne: światło z reflektora jest odbijane i wzmacniane przez przezroczyste bloki w kształcie kryształów, które są na dodatek sterowane elektronicznie. Nad mocą i rozkładem oświetlenia czuwa pokładowy komputer, który dostosowuje światła do aktualnie panujących na drodze warunków.

"Płynąca" sylwetka

Patrząc na zewnętrzną sylwetkę ma się wrażenie, że projektanci Renault odrzucili niektóre obecnie obowiązujące trendy i skoncentrowali się po prostu na stworzeniu ładnej i konsekwentnej bryły. W samochodzie nie ma stylistycznych sprzeczności: całe nadwozie zostało oparte na łagodnych, „płynących” liniach. Podobnie jest we wnętrzu: od deski rozdzielczej i znajdujących się na niej instrumentach, aż po kształt siedzeń, wszystko oparte jest o kształt łuku. Uwagę zwracają zwłaszcza bardzo ładne wskaźniki w stylu retro, które nadają całemu autu charakter luksusowego amerykańskiego kabrioletu z lat 60.

Zobacz też: Jak dbać o samochód typu kabriolet?

REKLAMA

Całe wnętrze zostało wykończone skórą i aluminium. Fotele, przypominające trochę siedzenia z filmu animowanego „The Jetsons” , nie są ruchome. Zamiast tego, kierowca może dostosować do siebie zarówno pozycję kierownicy, jak i pedałów. Samochód wyposażony jest też w klimatyzację, jednak w wypadku auta bez dachu jest to zupełnie niepotrzebny element. Ciekawie, w formie „szuflady” rozwiązano też schowek na rękawiczki i drobne przedmioty. Cały panel nad nogami pasażera wysuwa się do przodu, ujawniając sprytne schowki i przegródki. Tylne fotele w formie pojedynczej ławy są przymocowane do podłogi za pomocą wykończonych aluminium mocowań, co trochę upodabnia Neptę do luksusowego jachtu.

Problemem wielu czteroosobowych kabrioletów jest niski komfort osób jadących z tyłu. Struga aerodynamiczna nie omija tylnego przedziału pasażerskiego, więc przy większej prędkości znajdujący się z tyłu ludzie będą wystawieni na silny wiatr. W Nepcie zamontowano dodatkowe deflektory powietrzne, rozpraszające wiatr, pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami.

Wielki silnik

Samochód nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów jeszcze jednym elementem: silnikiem. Pod maską znajduje się 3,5 litrowa jednostka benzynowa w układzie V6 z dwiema turbosprężarkami. Moc to potężne 420 koni mechanicznych, które napędzają ten samochód od zera do stu kilometrów na godzinę w 4,9 sekundy. Skrzynia biegów jest siedmio-biegowym automatem, z możliwością ręcznego wyboru biegu za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Moc silnika jest przenoszona na tylną oś.

Zobacz też: Jak oczyścić dach kabrioletu?

Pokazana w 2006 roku Nepta to jeden z najciekawszych modeli koncepcyjnych ostatnich lat. To praktyczne i (co najważniejsze) realistyczne podejście do problemu, jak w najbliższej przyszłości będą wyglądać luksusowe kabriolety klasy Premium. Szkoda, że jest to tylko i wyłącznie pojedynczy model koncepcyjny: na tak ładny samochód na pewno znaleźliby się klienci.

Renault Nepta to luksusowe kabriolet klasy Premium Fot. Mototarget
Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA