REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Kalinowski Marcin
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault Nepta nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów Fot. Mototarget
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze, co rzuca się w oczy patrząc na Neptę, to drzwi. Gdyby ktoś nam powiedział, że czteroosobowy kabriolet może mieć podnoszone drzwi w stylu Mercedesa 300SL Gullwing, zapewne popukalibyśmy się w głowę i wysłali delikwenta do najbliższego zakładu psychiatrycznego.

Renault jednak urzeczywistniło ten dość szalony pomysł: prawie cały bok samochodu podnosi się w górę. Zawiasy „drzwi” są umieszczone tuż za fotelami pasażerów oraz na pasie podszybia. W drzwi wbudowano też cały zestaw czujników, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i kierowcy podczas zamykania i otwierania. Drzwi nie przytną nam więc ręki, jeśli przypadkiem położymy ją na progu.

REKLAMA

REKLAMA

Przednie lampy zostały wykonane w technologii LED i składają się z trzech elementów: świateł drogowych, „długich”, a także reflektorów doświetlających drogę z boków podczas skrętów. Najciekawiej jednak rozwiązano światła tylne: światło z reflektora jest odbijane i wzmacniane przez przezroczyste bloki w kształcie kryształów, które są na dodatek sterowane elektronicznie. Nad mocą i rozkładem oświetlenia czuwa pokładowy komputer, który dostosowuje światła do aktualnie panujących na drodze warunków.

"Płynąca" sylwetka

Patrząc na zewnętrzną sylwetkę ma się wrażenie, że projektanci Renault odrzucili niektóre obecnie obowiązujące trendy i skoncentrowali się po prostu na stworzeniu ładnej i konsekwentnej bryły. W samochodzie nie ma stylistycznych sprzeczności: całe nadwozie zostało oparte na łagodnych, „płynących” liniach. Podobnie jest we wnętrzu: od deski rozdzielczej i znajdujących się na niej instrumentach, aż po kształt siedzeń, wszystko oparte jest o kształt łuku. Uwagę zwracają zwłaszcza bardzo ładne wskaźniki w stylu retro, które nadają całemu autu charakter luksusowego amerykańskiego kabrioletu z lat 60.

Zobacz też: Jak dbać o samochód typu kabriolet?

REKLAMA

Całe wnętrze zostało wykończone skórą i aluminium. Fotele, przypominające trochę siedzenia z filmu animowanego „The Jetsons” , nie są ruchome. Zamiast tego, kierowca może dostosować do siebie zarówno pozycję kierownicy, jak i pedałów. Samochód wyposażony jest też w klimatyzację, jednak w wypadku auta bez dachu jest to zupełnie niepotrzebny element. Ciekawie, w formie „szuflady” rozwiązano też schowek na rękawiczki i drobne przedmioty. Cały panel nad nogami pasażera wysuwa się do przodu, ujawniając sprytne schowki i przegródki. Tylne fotele w formie pojedynczej ławy są przymocowane do podłogi za pomocą wykończonych aluminium mocowań, co trochę upodabnia Neptę do luksusowego jachtu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Problemem wielu czteroosobowych kabrioletów jest niski komfort osób jadących z tyłu. Struga aerodynamiczna nie omija tylnego przedziału pasażerskiego, więc przy większej prędkości znajdujący się z tyłu ludzie będą wystawieni na silny wiatr. W Nepcie zamontowano dodatkowe deflektory powietrzne, rozpraszające wiatr, pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami.

Wielki silnik

Samochód nawiązuje do luksusowych amerykańskich kabrioletów jeszcze jednym elementem: silnikiem. Pod maską znajduje się 3,5 litrowa jednostka benzynowa w układzie V6 z dwiema turbosprężarkami. Moc to potężne 420 koni mechanicznych, które napędzają ten samochód od zera do stu kilometrów na godzinę w 4,9 sekundy. Skrzynia biegów jest siedmio-biegowym automatem, z możliwością ręcznego wyboru biegu za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Moc silnika jest przenoszona na tylną oś.

Zobacz też: Jak oczyścić dach kabrioletu?

Pokazana w 2006 roku Nepta to jeden z najciekawszych modeli koncepcyjnych ostatnich lat. To praktyczne i (co najważniejsze) realistyczne podejście do problemu, jak w najbliższej przyszłości będą wyglądać luksusowe kabriolety klasy Premium. Szkoda, że jest to tylko i wyłącznie pojedynczy model koncepcyjny: na tak ładny samochód na pewno znaleźliby się klienci.

Renault Nepta to luksusowe kabriolet klasy Premium Fot. Mototarget
Renault
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA