REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koncepcyjny Chevrolet Colorado Rally

Chevrolet Colorado  Rally Fot. Chevrolet
Chevrolet Colorado Rally Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Model Colorado Rally to koncepcyjny pojazd przygotowany przez Chevroleta na wrześniowe targi we Frankfurcie. Auto wpisuje się w politykę stylistyczną marki, jednocześnie prezentując przyszłościową stylistykę samochodów.

Koncepcyjna półciężarówka Colorado Rally to kolejna generacja średniej wielkości pickupa Colorado.

REKLAMA

W swojej 100-letniej historii Chevrolet stworzył szereg pięknych samochodów. Niektóre z nich, jak na przykład Belair, Suburban, Corvette czy Camaro, przeszły do legendy i zyskały miano samochodów kultowych. Mimo że samochody Chevroleta są bardzo zróżnicowane pod względem wyglądu, posiadają pewne wspólne cechy charakterystyczne dla marki, nadające im wyjątkowy charakter i wyraźnie odróżniające je od konkurentów.

Obecny trend stylistyczny Chevroleta opiera się na koncepcji „dynamicznego napięcia”, którą obserwujemy w ostatnich projektach marki. Nowe auta Chevroleta nawiązują do bogatego dziedzictwa marki, jednocześnie nie tracąc nic z nowoczesnego i dynamicznego charakteru.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

Chevrolet Colorado: Masywna sylwetka, zwarte, dynamiczne nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadwozie koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally o wydłużonej kabinie, oparte na podwoziu z napędem AWD, po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Buenos Aires. Colorado Rally ma wyjątkowy charakter i został zaprojektowany z myślą o rajdowych trasach.

Auto jest wyposażone w 18-calowe felgi z terenowymi oponami, system zawieszenia o regulowanej wysokości (do 50 mm) i rajdowe amortyzatory Fox Racing Shox (skok amortyzatora 140mm).

REKLAMA

„Półciężarówki stanowiły podstawę marki Chevrolet przez prawie całą jej historię” mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Colorado wnosi swój wkład w to dziedzictwo ekspresyjnym designem, wysokiej jakości wykończeniem oraz wszechstronnymi możliwościami użytkowymi”.

Duże reflektory przednie, wyposażone w światła do jazdy dziennej w technologii LED, charakterystyczne logo Chevroleta na przedzielonym grillu, starannie wyprofilowana maska i muskularne błotniki z włókna szklanego nadają Colorado unikalny wygląd. Off-roadowy charakter samochodu podkreślają dodatkowe światła na przedniej krawędzi dachu oraz przy lusterkach bocznych, szyby boczne z wlotami powietrza stosowane w samochodach rajdowych oraz wyciągarki o mocy 5,5 KM zamontowane w przednim i tylnym zderzaku. Do napędu nowego koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally posłuży czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2,8 litra.

Karoseria Colorado pokryta jest metalizowanym perłowym lakierem z dodatkiem pozłacanych cząsteczek, a dach, zderzaki, progi oraz wnętrze przestrzeni bagażowej, która skrywa koło zapasowe i praktyczne skrzynki na narzędzia, pokryto czarnym plastikiem. Pokrywa przestrzeni bagażowej ma dwa duże wyżłobienia, co poprawia właściwości aerodynamiczne i nadaje niepowtarzalny wygląd tylnej części nadwozia. Inne charakterystyczne szczegóły to widoczny na zewnątrz korek wlewu paliwa i, oczywiście, złota „muszka” Chevy’ego na przedzielonym grillu i tylnej klapie.

Zobacz też: Chevrolet 490

REKLAMA

Wewnątrz projektanci skupili się na ergonomii, bezpieczeństwie i funkcjonalności. W kabinie dominuje kolor ciemnoszary, co kontrastuje ze srebrną klatką bezpieczeństwa i innymi metalicznymi detalami. Fotele obito tkaniną neoprenową z pomarańczowymi szwami, a deskę rozdzielczą wykończono teksturowaną skórą.   

Wnętrze Colorado przygotowano do jazdy off-roadowej. Wysokiej jakości kierownica ułatwia prowadzenie samochodu nawet w najcięższych warunkach terenowych. Posiada ona zintegrowane diody LED, które sygnalizują poziom obrotów silnika. Przed prawym fotelem, miejscem pracy pilota rajdowego, umieszczono duży ekran systemu nawigacji satelitarnej.  Fotele wyposażono w pięciopunktowe pasy, przymocowane bezpośrednio do klatki bezpieczeństwa. Automatyczny system gaśniczy zabezpiecza wnętrze oraz komorę silnika na wypadek pożaru.

Pozostałe elementy wyposażenia wnętrza obejmują miedzy innymi:

  • Zintegrowany w konsoli środkowej włącznik główny, który posiada dwie kluczowe funkcje: uruchamianie silnika i odłączanie wszystkich systemów w pojeździe w przypadku zagrożenia
  • System specjalnych filtrów kabinowych, który oczyszcza powietrze z pyłów podczas jazdy w terenie 
  • Umieszczony za fotelami chłodzony zbiornik na napoje dla pasażerów
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA