REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koncepcyjny Chevrolet Colorado Rally

Chevrolet Colorado  Rally Fot. Chevrolet
Chevrolet Colorado Rally Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Model Colorado Rally to koncepcyjny pojazd przygotowany przez Chevroleta na wrześniowe targi we Frankfurcie. Auto wpisuje się w politykę stylistyczną marki, jednocześnie prezentując przyszłościową stylistykę samochodów.

Koncepcyjna półciężarówka Colorado Rally to kolejna generacja średniej wielkości pickupa Colorado.

REKLAMA

W swojej 100-letniej historii Chevrolet stworzył szereg pięknych samochodów. Niektóre z nich, jak na przykład Belair, Suburban, Corvette czy Camaro, przeszły do legendy i zyskały miano samochodów kultowych. Mimo że samochody Chevroleta są bardzo zróżnicowane pod względem wyglądu, posiadają pewne wspólne cechy charakterystyczne dla marki, nadające im wyjątkowy charakter i wyraźnie odróżniające je od konkurentów.

Obecny trend stylistyczny Chevroleta opiera się na koncepcji „dynamicznego napięcia”, którą obserwujemy w ostatnich projektach marki. Nowe auta Chevroleta nawiązują do bogatego dziedzictwa marki, jednocześnie nie tracąc nic z nowoczesnego i dynamicznego charakteru.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

Chevrolet Colorado: Masywna sylwetka, zwarte, dynamiczne nadwozie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadwozie koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally o wydłużonej kabinie, oparte na podwoziu z napędem AWD, po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Buenos Aires. Colorado Rally ma wyjątkowy charakter i został zaprojektowany z myślą o rajdowych trasach.

Auto jest wyposażone w 18-calowe felgi z terenowymi oponami, system zawieszenia o regulowanej wysokości (do 50 mm) i rajdowe amortyzatory Fox Racing Shox (skok amortyzatora 140mm).

REKLAMA

„Półciężarówki stanowiły podstawę marki Chevrolet przez prawie całą jej historię” mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Colorado wnosi swój wkład w to dziedzictwo ekspresyjnym designem, wysokiej jakości wykończeniem oraz wszechstronnymi możliwościami użytkowymi”.

Duże reflektory przednie, wyposażone w światła do jazdy dziennej w technologii LED, charakterystyczne logo Chevroleta na przedzielonym grillu, starannie wyprofilowana maska i muskularne błotniki z włókna szklanego nadają Colorado unikalny wygląd. Off-roadowy charakter samochodu podkreślają dodatkowe światła na przedniej krawędzi dachu oraz przy lusterkach bocznych, szyby boczne z wlotami powietrza stosowane w samochodach rajdowych oraz wyciągarki o mocy 5,5 KM zamontowane w przednim i tylnym zderzaku. Do napędu nowego koncepcyjnego Chevroleta Colorado Rally posłuży czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2,8 litra.

Karoseria Colorado pokryta jest metalizowanym perłowym lakierem z dodatkiem pozłacanych cząsteczek, a dach, zderzaki, progi oraz wnętrze przestrzeni bagażowej, która skrywa koło zapasowe i praktyczne skrzynki na narzędzia, pokryto czarnym plastikiem. Pokrywa przestrzeni bagażowej ma dwa duże wyżłobienia, co poprawia właściwości aerodynamiczne i nadaje niepowtarzalny wygląd tylnej części nadwozia. Inne charakterystyczne szczegóły to widoczny na zewnątrz korek wlewu paliwa i, oczywiście, złota „muszka” Chevy’ego na przedzielonym grillu i tylnej klapie.

Zobacz też: Chevrolet 490

REKLAMA

Wewnątrz projektanci skupili się na ergonomii, bezpieczeństwie i funkcjonalności. W kabinie dominuje kolor ciemnoszary, co kontrastuje ze srebrną klatką bezpieczeństwa i innymi metalicznymi detalami. Fotele obito tkaniną neoprenową z pomarańczowymi szwami, a deskę rozdzielczą wykończono teksturowaną skórą.   

Wnętrze Colorado przygotowano do jazdy off-roadowej. Wysokiej jakości kierownica ułatwia prowadzenie samochodu nawet w najcięższych warunkach terenowych. Posiada ona zintegrowane diody LED, które sygnalizują poziom obrotów silnika. Przed prawym fotelem, miejscem pracy pilota rajdowego, umieszczono duży ekran systemu nawigacji satelitarnej.  Fotele wyposażono w pięciopunktowe pasy, przymocowane bezpośrednio do klatki bezpieczeństwa. Automatyczny system gaśniczy zabezpiecza wnętrze oraz komorę silnika na wypadek pożaru.

Pozostałe elementy wyposażenia wnętrza obejmują miedzy innymi:

  • Zintegrowany w konsoli środkowej włącznik główny, który posiada dwie kluczowe funkcje: uruchamianie silnika i odłączanie wszystkich systemów w pojeździe w przypadku zagrożenia
  • System specjalnych filtrów kabinowych, który oczyszcza powietrze z pyłów podczas jazdy w terenie 
  • Umieszczony za fotelami chłodzony zbiornik na napoje dla pasażerów
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA