REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powstało logo Chevroleta

Historia logo Chevroleta. Fot. Chevrolet
Historia logo Chevroleta. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Firmę Chevrolet założyły dnia 3 listopada 1911 dwie osoby. Pierwszą z nich był kierowca wyścigowy i inżynier Louis Chevrolet, drugą zaś biznesmen William C. Durant, współtwórca General Motors. Oczywiście firma potrzebowała własnego logo. Oto, jak powstała słynna "mucha" Chevroleta.

Na temat tego, skąd właściwie wzięło się logo Chevroleta krąży bardzo wiele, często sprzecznych historii. Pewne jest jedno: logo zaprojektował William Durant.

REKLAMA

REKLAMA

Teoria pierwsza: francuski hotel

Według najbardziej rozpowszechnionej i popularnej teorii, Durant skopiował wzór loga Chevroleta z... tapety paryskiego hotelu. Całą sytuację opisano w wydanym w 1961 roku z okazji 50-lecia firmy magazynie "The Chevrolet Story". Oto, co autor artykułu miał do powiedzenia:

"Znak pojawił się w wyobraźni Duranta gdy, jako młody podróżnik w 1908, zobaczył ten wzór na tapecie we francuskim hotelu. Oderwał kawałek tapety i pokazywał go znajomym, zaznaczając, że świetnie wzór ten wyglądałby na samochodzie".

Teoria druga: między zupą i kurczakiem

Inaczej wspomina to córka Duranta, Margaret. W swojej książce "Mój ojciec", napisanej w 1929 roku, opowiedziała inną historię.

REKLAMA

"...mój ojciec rysował loga na papierze przy stole podczas obiadu. Wydaje mi się, że jednego wieczora, między zupą i pieczonym kurczakiem naszkicował kształt, który jest używany w autach Chevroletach aż do dzisiaj".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Historia Chevroleta: Luis Chevrolet

Teoria trzecia: żona wie najlepiej

W 1973 roku dziennikarz Lawrence Gustin przeprowadził wywiad z wdową po Williamie Durancie jako część książki "Billy Durant. Twórca General Motors". Według wywiadu, William Durant po raz pierwszy zobaczył wzór "muchy" w ilustrowanym magazynie, który trafił w jego ręce podczas wakacji w Hot Springs w stanie Virginia w 1912 roku. "Byliśmy w naszym pokoju czytając gazety, [William] zobaczył emblemat i stwierdził, że byłby dobry dla Chevroleta". Nie wyjaśniła jednak, w jakim charakterze logotyp został w gazecie wykorzystany.

Zobacz też: Historia Chevroleta: Polacy docenili uniwersalność i trwałość

Sytuacja się komplikuje

W 1986 roku, w magazynie wydanym na 75-lecie istnienia firmy podano wersję z francuskim hotelem oraz wersję żony, z komentarzem, że sam William Durant stwierdził, że prawdziwa jest ta pierwsza.

Całą sprawę opisał w 1990 roku w magazynie Chevrolet Review dziennikarz tego magazynu. Przypadkowo trafił on na wydanie gazety The Constitution z Atlanty w stanie Georgia z 12 listopada 1911 roku, gdzie w nagłówku reklamy firmy Coalettes znalazł się wzór "muchy", tak dobrze znany z loga Chevroleta. Potwierdzałoby to teorię żony Duranta, pewności jednak... po prostu nie ma.

Chevrolet Review w 1986 roku tak podsumował całą sprawę: "niezależnie od genezy, "mucha" okazała się łatwo rozpoznawalnym zwycięzcą i do dziś pozostaje znakiem marki Chevrolet".

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA