Jak krok po kroku zarejestrować samochód sprowadzony z zagranicy?
REKLAMA
REKLAMA
To jednak nie wszystko, gdyż czekają nas także wydatki, jakie poniesiemy m.in. na: akcyzę oraz opłatę za wydanie poświadczenia jej zapłaty, tłumaczenie dokumentów pojazdu przez tłumacza przysięgłego, wykonanie pierwszego w kraju badania technicznego oraz opłatę recyklingową.
REKLAMA
Zobacz również: Brak konieczności badań technicznych pojazdów z zagranicy
REKLAMA
Rejestracja pojazdu w wydziale komunikacji trwa przeważnie parę godzin. Najpierw jednak czeka nas załatwienie wielu formalności, jak np. przetłumaczenie dokumentów pojazdu u tłumacza przysięgłego. Musimy także wpłacić kwotę za opłatę recyklingową oraz dokonać niezbędnych formalności w urzędzie celnym i urzędzie skarbowym.
Gdy już mamy skompletowane dokumenty, udajemy się do wydziału komunikacji i wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Pamiętajmy, aby wszystkie dokumenty pojazdu były w porządku! Urzędnicy rejestrujący pojazdy są niezwykle drobiazgowi i z powodu przysłowiowego przecinka nie w tym miejscu, mogą nam odmówić rejestracji pojazdu.
Zobacz również: Dokumenty niezbędne do zarejestrowania auta sprowadzonego z zagranicy
Jeżeli kupiliśmy pojazd z niemieckimi dokumentami rejestracyjnymi, warto wiedzieć, że do momentu rejestracji w Polsce nie jest wymagane, aby został on wyrejestrowany w Niemczech.
Po zarejestrowaniu auta w Polsce nasz właściwy wydział komunikacji zatrzyma niemiecki dowód i poinformuje o tym sowich niemieckich kolegów po fachu. Adnotacji o wyrejestrowaniu wymagać mogą jednak niemieccy ubezpieczyciele i taką sprawę załatwić możemy za pośrednictwem konsulatu.
REKLAMA
REKLAMA