Przedstawiamy na jakie działanie firm ubezpieczeniowych skarżą się kierowcy
REKLAMA
REKLAMA
Wśród skarg z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych najwięcej odnotowano na obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych – 2661 skarg (30,7%), oraz składki ubezpieczeniowe (1208 skarg tj. 13,9%). Na trzecim miejscu znalazły się skargi dotyczące problemów odnoszących się do ubezpieczeń autocasco – 799 skarg (9,2%).
REKLAMA
Zobacz również: Dokumenty niezbędne do rejestracji auta
Klienci ubezpieczycieli skarżyli się przede wszystkim na:
• występowanie tzw. podwójnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
• problemy z uzyskaniem zwrotu niewykorzystanej części składki za OC komunikacyjne w następstwie zbycia pojazdu;
• wysokość składek, w tym na konstrukcję taryf składek.
Ponadto część skarg dotyczyła Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w tym najczęściej odmowy uznania w całości lub w części zasadności zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych (69 skarg – 0,8%).
Kolejne dotyczyły nakładania opłat tytułem niedopełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (28 skarg – 0,3%).
Pozostałe wystąpienia skarżących w tej grupie spraw, dotyczyły ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów – 43 skargi (0,5%), ubezpieczeń assistance – 22 skargi (0,3%) oraz ubezpieczenia Zielonej Karty – 7 skarg (0,1%).
Zobacz również: Kiedy można liczyć na zwrot pieniędzy z ubezpieczenia?
W wyniku interwencji Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r. łącznie w odniesieniu do 2005, nastąpiła zmiana stanowiska na korzyść skarżącego, co stanowiło 39,8% wszystkich spraw zakończonych. Natomiast 3028 sprawy zostały zakończone wynikiem negatywnym, co stanowiło 60,2% wszystkich skarg, w których Rzecznik Ubezpieczonych zakończył postępowanie interwencyjne.
Oprac. na podstawie raportu dot. skarg kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych w okresie III kwartałów 2010 r.
REKLAMA
REKLAMA