REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wykreślić zastaw rejestrowy na samochodzie?

Spłacenie długu zabezpieczonego zastawem rejestrowym, powoduje jego wygaśniecie. Fot. Shutterstock
Spłacenie długu zabezpieczonego zastawem rejestrowym, powoduje jego wygaśniecie. Fot. Shutterstock
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Spłacenie długu zabezpieczonego zastawem rejestrowym, powoduje jego wygaśniecie. Nadal jednak figuruje on w rejestrze – należy go usunąć. Może to zrobić również były dłużnik.

Wymagane dokumenty :

REKLAMA

  • oświadczenie wierzyciela o spłaceniu zobowiązania zabezpieczonego zastawem.
  • Formularz RZ-3 – pobierz.

Stopień trudności : niski.

Koszt: 50 zł

Zobacz również: Jak podarować samochód? Krok po kroku

Krok 1 : Uzyskaj zaświadczenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby skutecznie wykreślić z rejestru wpis o ustanowionym zastawie rejestrowym, musimy udowodnić, że wygasł – najczęściej dochodzi do tego po spłaceniu zobowiązania. Uregulowawszy należność musimy wystąpić o wydanie odpowiedniego zaświadczenia – podpisanego przez osobę upoważnioną do reprezentacji wierzyciela (w przypadku banków, ważna jest pieczęć). Oryginał zaświadczenia będziemy musieli załączyć do wniosku.

Krok2: Ustalamy sąd

Rejestr zastawów, jest prowadzony przez odpowiednie wydziały gospodarcze sądów rejonowych. Wydział i sąd powinien być wskazany w dowodzie rejestracyjnym samochodu.

Krok 3: Wypełniamy formularz

Formularz RZ-3 można wypełnić na komputerze, lub wydrukować i wypełnić ręcznie

Pamiętaj o swoim podpisie

Poniżej zostaną opisane pola wypełniane przez wnioskodawcę:

  • 1. Sąd : Sąd rejonowy …. Wydział gospodarczy KRZ - dokładne dane powinniśmy znaleźć we właściwych dokumentach – informacji o ustanowieniu zastawu (potwierdzenie powinniśmy otrzymać z sądu po wpisaniu zastawu)
  • 4. Numer pozycji rejestru: Jak powyżej

Część 1 : Oznaczenie wnioskodawcy

  • 1.1. Ilość wnioskujących podmiotów: wpisujemy w zależności np. od ilości zastawców.
  • 1.2. – 1.16 – podajemy dane adresowe i identyfikacyjne wnioskodawcy. Jeśli jest ich kilku, wówczas do wniosku musimy załączyć formularz : RZ- W. Wskazywany adres jest adresem do doręczeń (nie musi pokrywać się z rejestrowym)

Część 2: oznaczenie zastawu

Rubryka 2: Zastawnik

Zastawnikiem jest podmiot na rzecz którego ustanowiono zastaw (np. bank) Dane wpisujemy zgodnie z rubrykami.

Rubryka 3: Zastawca

Zastawcą jest osoba (osoby) która ustanowiła zastaw – najczęściej właściciel (właściciele) przedmiotu zastawu.

Rubryka 4: Dłużnik

Dłużnikiem jest osoba, która zaciągnęła zobowiązanie, które zabezpieczono zastawem (najczęściej pokrywa się z zastawcą)

Zobacz również: Jakie są formalności przy montażu instalacji LPG?

Rubryka 5: Przedmiot zastawu

Jest to określenie rzeczy, na której ustanowiono zastaw. (np. samochód).

Rubryka 6: Szczegóły dotyczące zastawu

W tej rubryce należy opisać to co zostało zabezpieczone zastawem (pożyczka, kredyt itp. ) – zgodnie z rubrykami.

 Dotyczy rubryk 5-6

Jeśli nie wiesz jakie konkretnie wartości musisz wpisać powinieneś wystąpić o odpis z rejestru zastawów – tam znajdziesz szczegółowe informacje od zastawie. Koszt : 15 zł.

Wymagany dokument : formularz DW- 4. Wniosek składamy wraz z dowodem opłaty w sądzie rejestrowym, lub Centralnej Informacji KRS

ZAŁĄCZNIKI

Do wniosku należy załączyć (i odznaczyć to w formularzu)

  • Formularz RZ-W jeśli wnioskodawców jest więcej niż 1
  • Oświadczenie wierzyciela (zastawnika) – o wygaśnięciu zastawu
  • Dowód uiszczenia opłaty sądowej – w wysokości 50 zł.

Krok 4: Opłata i złożenie wniosku

Wniosek należy opłacić za pomocą przelewu bankowego, za pomocą znaków sądowych, lub bezpośrednio w siedzibie sądu. Opłata wynosi 50 zł. W odpowiednim wydziale sądu składamy wypełniony wniosek, wraz z dowodem opłaty. Po zakończeniu postępowania, zostaniemy powiadomieni o jego wyniku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA