REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo

Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo
Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje o modernizację procesu przeglądów. W tle pojawia się kwestia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W Niemczech przeglądu nie przechodzi 10 proc. aut. W Polsce 2 proc.

W Polsce są instytucje, które mają dbać o bezpieczeństwo ruchu drogowego. I dobrym przykładem jest usystematyzowany przegląd techniczny w stacji kontroli pojazdów. Tyle że od lat wątpliwości powoduje szczelność tego systemu. I warto mieć w pamięci opowieści mówiące chociażby o wirtualnych przeglądach, gdy auto nie wjechało nawet do SKP. Skutek? W Polsce przeglądów w każdym roku nie przechodzi nieco ponad 2 proc. pojazdów. Dla porównania w Niemczech wskaźnik to 10 proc. I raczej ciężko uwierzyć w to, że auta w Niemczech są w gorszym stanie technicznym...

REKLAMA

Nowe przeglądy, czyli jest dyrektywa, ale... jej nie ma

Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych wraz z sygnatariuszami apeluje do Ministra Infrastruktury o przyjęcie przepisów, które poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowego. W jaki sposób? Jednym z pomysłów jest doszczelnienie systemu badań technicznych. I pomysł ten nie powstał bez przyczyny. Odnosi się bowiem do Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych. Termin jej transpozycji upłynął w 2018 roku.

Przeglądy po nowemu. Trzeba wycofać auta po wypadkach!

No dobrze, ale na czym tak właściwie miałyby polegać zmiany w przeglądach technicznych? Konkretne pomysły są cztery. Pierwszy z nich dotyczy samochodów importowanych, a konkretnie ich stanu technicznego. Zdaniem FPPE nie może być tak, że nad Wisłę trafiają pojazdy po poważnych kolizjach. Po kolizjach, po których ich ponowne wprowadzenie na drogi w kraju pochodzenia nie byłoby możliwe. To tworzenie systemowej patologii, która sprawia że w Polsce obecność takich pojazdów jest legalizowana bez żadnego problemu.

Zmiany w przeglądach technicznych? Powraca pomysł ze zdjęciami

Zmiany w przeglądach technicznych powinny dotyczyć też procedury przeglądowej. I powraca pomysł, o którym mówi się od lat. Chodzi o wykonywanie zdjęć w czasie przeglądu technicznego, a następnie ich ładowanie do bazy CEPiK. To miałoby stanowić potwierdzenie, że pojazd fizycznie pojawił się w SKP. Po trzecie powinny się pojawić srogie kary za jazdę samochodem bez ważnego badania technicznego. Tak, dziś taka grzywna może sięgnąć 3000 zł. Może sięgnąć, ale nigdy nie sięga... Dopóki kary nie będą dotkliwe, dopóki kierowcom aut w złym stanie będzie się opłacał ten proceder.

Przegląd techniczny po nowemu, czyli badanie spalin w SKP

Po czwarte zmiany w przeglądach technicznych powinny zawierać katalog nowych procedur kontrolnych. Chodzi o uważne przyjrzenie się np. elektronicznym kagańcom emisyjnym. Diagnosta powinien sprawdzić stan i generalnie obecność takich układów, jak filtry cząstek stałych DPF, katalizator, system AdBlue czy EGR. Obowiązkowa powinna być też diagnostyka komputerowa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA