REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo
Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje. W tle bezpieczeństwo

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w przeglądach technicznych? FPPE apeluje o modernizację procesu przeglądów. W tle pojawia się kwestia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W Niemczech przeglądu nie przechodzi 10 proc. aut. W Polsce 2 proc.

W Polsce są instytucje, które mają dbać o bezpieczeństwo ruchu drogowego. I dobrym przykładem jest usystematyzowany przegląd techniczny w stacji kontroli pojazdów. Tyle że od lat wątpliwości powoduje szczelność tego systemu. I warto mieć w pamięci opowieści mówiące chociażby o wirtualnych przeglądach, gdy auto nie wjechało nawet do SKP. Skutek? W Polsce przeglądów w każdym roku nie przechodzi nieco ponad 2 proc. pojazdów. Dla porównania w Niemczech wskaźnik to 10 proc. I raczej ciężko uwierzyć w to, że auta w Niemczech są w gorszym stanie technicznym...

REKLAMA

REKLAMA

Nowe przeglądy, czyli jest dyrektywa, ale... jej nie ma

Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych wraz z sygnatariuszami apeluje do Ministra Infrastruktury o przyjęcie przepisów, które poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowego. W jaki sposób? Jednym z pomysłów jest doszczelnienie systemu badań technicznych. I pomysł ten nie powstał bez przyczyny. Odnosi się bowiem do Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych. Termin jej transpozycji upłynął w 2018 roku.

Przeglądy po nowemu. Trzeba wycofać auta po wypadkach!

No dobrze, ale na czym tak właściwie miałyby polegać zmiany w przeglądach technicznych? Konkretne pomysły są cztery. Pierwszy z nich dotyczy samochodów importowanych, a konkretnie ich stanu technicznego. Zdaniem FPPE nie może być tak, że nad Wisłę trafiają pojazdy po poważnych kolizjach. Po kolizjach, po których ich ponowne wprowadzenie na drogi w kraju pochodzenia nie byłoby możliwe. To tworzenie systemowej patologii, która sprawia że w Polsce obecność takich pojazdów jest legalizowana bez żadnego problemu.

Zmiany w przeglądach technicznych? Powraca pomysł ze zdjęciami

Zmiany w przeglądach technicznych powinny dotyczyć też procedury przeglądowej. I powraca pomysł, o którym mówi się od lat. Chodzi o wykonywanie zdjęć w czasie przeglądu technicznego, a następnie ich ładowanie do bazy CEPiK. To miałoby stanowić potwierdzenie, że pojazd fizycznie pojawił się w SKP. Po trzecie powinny się pojawić srogie kary za jazdę samochodem bez ważnego badania technicznego. Tak, dziś taka grzywna może sięgnąć 3000 zł. Może sięgnąć, ale nigdy nie sięga... Dopóki kary nie będą dotkliwe, dopóki kierowcom aut w złym stanie będzie się opłacał ten proceder.

REKLAMA

Przegląd techniczny po nowemu, czyli badanie spalin w SKP

Po czwarte zmiany w przeglądach technicznych powinny zawierać katalog nowych procedur kontrolnych. Chodzi o uważne przyjrzenie się np. elektronicznym kagańcom emisyjnym. Diagnosta powinien sprawdzić stan i generalnie obecność takich układów, jak filtry cząstek stałych DPF, katalizator, system AdBlue czy EGR. Obowiązkowa powinna być też diagnostyka komputerowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA