REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie

Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie. Fot. Fotolia
Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Firmy oferujące usługi monitoring pojazdów GPS zainteresowały się nową formą dotarcia do klientów. Coraz częściej można spotkać się z możliwością sprawowania łatwej i szybkiej kontroli nad wykorzystaniem służbowych aut z poziomu nowoczesnego telefonu komórkowego.

REKLAMA

Monitoring pojazdów wykorzystujący technologię GPS to segment, który dynamicznie nabiera popularności. Obecnie w Polsce monitorowanych jest ponad 170 tysięcy firmowych aut, a przewiduje się, że ich liczba będzie systematycznie rosła, bo coraz więcej przedsiębiorców dostrzega wymierne korzyści płynące z monitoringu. Coraz częściej takim rozwiązaniem zainteresowane są też mniejsze firmy (stanowiące lwią część polskiego rynku), które posiadają niewielkie floty – kilkunastu czy kilkudziesięciu pojazdów.

REKLAMA

W dobie kryzysu wiele firm szuka oszczędności, a monitoring jest narzędziem, które pomaga w ekonomicznym zarządzaniu flotą. Szacuje się, że średni efektywny czas wykorzystania polskiej ciężarówki to tylko 30-50%. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? W części przypadków jest to wykorzystywanie przez pracownikow pojazdów służbowych do celów prywatnych w godzianch pracy. To wiąże się nie tylko z marnowaniem czasu, ale też paliwa, za które płaci firma.

Zobacz też: Kto odpowiada za wypadek z udziałem auta służbowego?

REKLAMA

Jak mówi Agnieszka Kaźmierczak z serwisu Flotis.pl, zajmującego się monitoringiem - Lokalizacja w czasie rzeczywistym pozwala na łatwe i stałe sprawowanie kontroli nad firmowymi pojazdami. Z poziomu przeglądarki internetowej czy telefonu możemy podejrzeć mapę z trasą po której porusza się nasz pracownik, prędkością, liczbą postoi i tankowań. Dzięki temu zobaczymy czy odwiedził on wszystkie zaplanowane na dany dzień punkty i czy nie zjechał z wyznaczonej trasy.

Monitoring pozwala więc na zweryfikowanie sumienności naszego pracownika i ułatwia rozliczenie go z powierzonych mu zadań. Warto jednak zauważyć, że kontrolowanie jakości pracy kierowcy nie jest jedyną przesłanką do korzystania z lokalizacji GPS. Niezaprzeczalną bowiem korzyścią jest też zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom jak i flocie. Dzięki monitoringowi wiemy, gdzie dokładnie znajduje się pojazd, a to umożliwia zlokalizowanie go w razie kradzieży czy napadu, wysłanie pomocy, a także kontrolowanie czy kierowca stosuje się do zasad odnoszących się do odpoczynku na dłuższej trasie, co pomoże uniknąć wypadków drogowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak odliczyć cały VAT od Pickupa?

Dzięki atrakcyjnym pakietom internetowym użytkownicy telefonów komórkowych coraz częściej korzystają z usług mobilnych. Najczęściej za pomocą telefonów komunikują się ze znajomymi
i korzystają z usług GPS. Firmy zajmujące się monitoringiem pojazdów idą więc z duchem czasu. W celu umożliwienia pracodawcom dostępu do kontrolowania floty z dowolnego miejsca, w którym aktualnie się znajdują, oferują także monitoring z poziomu telefonu komorkówego. Wystarczy dostęp do internetu w telefonie i wszystkie interesujące nas informacje z przebiegu trasy znajdą się na naszym wyświetlaczu - mówi Agnieszka Kaźmierczak z Flotis.pl. Po zalogowaniu do serwisu wyświetli nam się m. in. lista pojazdów, ich pozycje na mapie i liczba przejechanych danego dnia kilometrów. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne dla tych, którzy nie mają w danym momencie (np. w podróży) dostępu do komputera, a chcieliby trzymać rękę na pulsie.

Źródło: Creandi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA