REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Norwegia

Izabela Miernikiewicz
Wyjazd na narty do Norwegii jest nietypową, a zarazem wartą przemyślenia propozycją.
Wyjazd na narty do Norwegii jest nietypową, a zarazem wartą przemyślenia propozycją.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zimowy, aktywny wypoczynek w Norwegii- czemu nie? Tym bardziej, że na narciarzy czeka ok. 200 ośrodków w całym kraju, więc jest w czym wybierać. Śnieg i warunki narciarskie nawet do czerwca oraz bardzo dobrze przygotowane trasy czekają na spragnionych wrażeń turystów.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

REKLAMA

Trysil

Jest największym i najpopularniejszym kurortem oferującym szeroką ofertę aktywności na stoku i poza nim. Sezon narciarski rozpoczyna się tu wraz z końcem października i trwa do początku maja. W tym okresie dostatek białego puchu zapewnia klimat i w razie problemów, sprzęt do sztucznego naśnieżania. Ośrodek gwarantuje śnieg, a jeżeli go nie będzie, zobowiązuje się do zwrotu wszystkich kosztów rezerwacji. Dla turystów przygotowano 65 tras zjazdowych o różnym stopniu trudności, dlatego i laik i profesjonalista znajdzie teren dla siebie. Trzy zbocza góry połączone są w jeden system tras zjazdowych i wyciągów, których ogółem przygotowano 31. Siedem stoków jest oświetlonych. Baza noclegowa obejmuje wiele pozycji: poczynając od schronisk, przez kwatery, kończąc na apartamentach i hotelach. Pomiędzy miejscami zakwaterowania a wyciągami kursuje bezpłatny autobus. Na terenie ośrodka przygotowano trzy specjalnie wydzielone miejsca do jazdy i zabawy dla dzieci, bezpieczne trasy zjazdowe. Nie brakuje szkółek narciarskich oraz usług opieki nad najmłodszymi. W szczycie sezonu mogą oni spotkać na stoku postacie-maskotki, animujące dla nich czas. Na wszystkie trasy i wyciągi można wykupić jeden karnet, w zależności od potrzeb, na 1dzień (cena dla dorosłego w sezonie 2010/11 wynosiła 355 NOK; dzieci 7-15 lat- 290 NOK). Dzieci do lat 6, jeżdżące w kaskach korzystają z usług bezpłatnie. Do dyspozycji narciarzy są instruktorzy ze szkółki narciarskiej i snowboardowej, prowadzący kursy dla dzieci, młodzieży i dorosłych, o różnym doświadczeniu na stoku oraz dwie wypożyczalnie sprzętu narciarskiego i snowboardowego. Z kolei na amatorów narciarstwa biegowego czeka ok. 100 km zadbanych tras. Istnieje tu również możliwość zjazdów poza trasami w białym puchu.

Hemsedal

Kurort położony pomiędzy Oslo i Bergen o stabilnym klimacie i sezonem trwającym od listopada do maja. Początkujący i doświadczeni turyści mogą korzystać z 51 stoków, o różnym stopniu trudności i 24 wyciągów. Na narciarzy i miłośników snowboardu czekają parki z torami do narciarskich akrobacji. Istnieje możliwość korzystania ze stoków wczesnym rankiem, późnym wieczorem i nocą (w zależności od daty i stoku), dzięki oświetleniu tras zjazdowych. Wykupiony karnet jest ważny oprócz Hemsedal w pobliskim ośrodku Solheisen Skicenter (kameralnym miejscu, posiadającym 3 wyciągi i 6 stoków). Cennik obowiązujący w sezonie 2010/11: 1 dzień (16-61 lat-355 NOK; 7-15 lat-295 NOK). Bezpłatne zjazdy dla dzieci do lat 6, które poruszają się w kaskach. Wypożyczalnia w Hemsedal oferuje narciarzom różne rodzaje niezbędnego sprzętu: deski snowboardowe, narty zjazdowe, biegowe i telemarkowe. W ośrodku znajduje się największy, wydzielony teren przeznaczony dla dzieci, rozpoczynających swoją przygodę z nartami oraz park rozrywki. Poza tym można skorzystać z oferty całodziennej opieki nad dziećmi powyżej 6 miesięcy. Dla narciarzy biegowych przygotowano 120 km tras. Poza tym ośrodek jest znany z możliwości uprawiania narciarstwa freeride'owego. Po nartach można skorzystać z charakterystycznych dla tego regionu atrakcji: zimowa wspinaczka tzw. „żelazną” drogą, wyprawa w rakietach śnieżnych, czy wspinaczki po lodowcu oraz jazda psim zaprzęgiem. Zaplecze restauracyjne na terenie kurortu jest dobrze przygotowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Geilo

40 nartostrad dla całej rodziny, 20 wyciągów bez stania w kolejce i 3 parki do narciarskich akrobacji to szybki zarys kurortu. Dzięki różnorodności, narciarze, snowboardziści a także uprawiający kite-skiing i jibbing przybywają do Geilo podczas sezonu od listopada do końca kwietnia. Nie bez znaczenia pozostaje długość tras dla narciarzy biegowych, która wynosi łącznie ok. 220 km. Dzieci są tutaj bardzo mile widziane i oferuje się im poza bezpłatnym ski passem i szkółką narciarską, plac narciarski: stoki, trasy do jazdy na sankach i do jazdy na orientację. Rodzice mogą też zostawić swoje pociechy w przedszkolu przeznaczonym dla dzieci od 1 roku do 6 lat, które prowadzi swoją działalność od grudnia do kwietnia. Szkoły narciarskie pomagają narciarzom, będącym na różnym poziomie zaawansowania, a wypożyczalnie dbają aby nie zabrakło im nowoczesnego, różnorodnego sprzętu. A co poza nartami? Kurort oferuje m.in. przejażdżki saniami po polach i lasach, także psim zaprzęgiem, wycieczki w rakietach śnieżnych, przyrodnicze safari, pozwalające zapoznać się ze specyfiką norweskiej fauny, a także wspinaczki po zamarzniętych lodowcach górskich. Kawiarnie, restauracje i puby tętnią życiem wieczorami.

Oppdal

Ośrodek leżący w Norwegii Środkowej, dysponujący 39 stokami i 18 wyciągami. Leży 400 km od Oslo i 120 km od Trondheim. W jego obrębie znajdują się cztery góry (wszystkie nasłonecznione), a na wszystkie wyciągi obowiązuje jeden karnet. Ośrodek dysponuje specjalnymi terenami dla rozpoczynających swoją narciarską przygodę. Narciarze biegowi odnajdą się na ponad 100 km tras wśród malowniczych krajobrazów, w dolinach, na stokach, blisko i z dala od centrum. Dla dzieci przygotowano dwa obiekty w nasłonecznionych miejscach z terenem do zjeżdżania. W każdy weekend odbywają się tutaj zawody dla najmłodszych. Na terenie kurortu są także dwa parki z torami przeznaczonymi do akrobacji narciarskich. W sezonie 2010/11 cena karnetu jednodniowego dla dzieci w wieku 7-15 lat wynosiła 285 NOK, a dla starszych 355 NOK. Wypożyczalnie dysponują różnego rodzaju sprzętem dla swoich gości. Wypożyczenie kompletu sprzętu karvingowego dla dorosłego, to dzienny koszt około 300 koron. Atrakcje po nartach zapewnia centrum rekreacyjne i przewodnicy oferujący wycieczki po okolicy oraz jazdę poza wyznaczonymi trasami zjazdowymi w dziewiczym puchu. Nocleg zapewniają liczne domki prywatne, apartamenty i hotele, lecz nie wszystkie usytuowane są blisko stoków.

Zobacz też: Samochodem na narty: Niemcy

Beitostølen

Niewielka, górska miejscowość położona na granicy Parku Narodowego Jotunheimen. Ośrodek narciarski leży po południowej stronie wioski i dlatego stoki (których jest tu 12, a 2 dysponują oświetleniem) są silnie nasłonecznione. Sezon narciarski trwa w wiosce od listopada do maja. Przyjazna i spokojna atmosfera panująca w ośrodku jest doceniana przez całe rodziny, jak i indywidualne osoby oraz zadowala początkujących i bardziej zaawansowanych użytkowników stoku. W pobliżu, po drugiej stronie doliny Valdres znajduje się ośrodek narciarstwa alpejskiego w Raudalen z trudniejszymi, bardziej stromymi stokami oraz możliwością uprawiania narciarstwa biegowego i pozatrasowego. Między ośrodkami kursuje specjalny autobus dla narciarzy. Osobny stok narciarski i wyciąg został przygotowany dla najmłodszych, aby zapewnić im maksymalny poziom bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu. Szkółka narciarska oferuje z kolei naukę jazdy na nartach dla dzieci, połączoną z zabawą. Karnet na wyciągi, który można zakupić w wiosce, obowiązuje także w Raudalen, co pozwala na swobodne przemieszczanie się i korzystanie z większej ilości stoków. Ośrodek przygotował szeroką ofertę 320 km tras biegowych, w dużej części na terenie parku narodowego, począwszy od krótkich, prostych odcinków, a na wymagających górskich i leśnych szlakach kończąc. Beitostølen posiada także obiekt biatlonowy z 30 tarczami, do których zawodnicy strzelają z odległości 50 metrów i jest on stale powiększany. Oprócz standardowych zajęć po szaleństwach na stoku, miejscowi proponują łowienie ryb pod lodem lub wieczór w namiocie Samów. Wszyscy, którzy chcą dobrze zjeść, zatańczyć lub posłuchać muzyki, powinni odwiedzić bary na terenie ośrodka, zapewniające dobrą zabawę. Samodzielnie można wybrać pomiędzy wieczorem spędzonym przy kominku z kieliszkiem wina lub przejażdżką kuligiem.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Austria

Kvitfjell

Nowoczesny ośrodek narciarski o wysokim standardzie, który posiada imponujące zaplecze dla narciarstwa alpejskiego. Zaprasza amatorów i zawodowców. Może poszczycić się najdłuższym sezonem narciarskim w Norwegii, trwającym od połowy października do końca kwietnia. Gdyby pogoda nie obfitowała w opady śniegu to 85 % stoków może być sztucznie dośnieżonych. 10 wyciągów przewozi miłośników nart na stoki - począwszy od trudnych, olimpijskich tras zjazdowych po tereny dla początkujących i dzieci. Park do akrobacji narciarskich z torem przeszkód zapewnia teren do długogodzinnych szaleństw miłośnikom snowboardu, narciarstwa alpejskiego czy twin-tip skis oraz freeridingu. Wykupiony tu karnet obowiązuje w całej okolicy Lillehamer. Kurort posiada też jedyną w kraju trasę do skicrossu o długości 650 m, wraz z bramką startową dla czterech osób. Trasy biegowe liczą 130 km, ale łączą się z tymi w Skei i Gålå, tworząc w sumie 600 kilometrów tras. Standardowo w ośrodku działają szkółki narciarskie oraz wypożyczalnie sprzętu narciarskiego, a bary i restauracje tętniące życiem dbają o to, by narciarze byli zadowoleni i pełni sił do uprawiania sportu.

Zobacz też: Co należy sprawdzić przed wyjazdem na narty?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy. Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapewnił, że osoby łamiące sądowy zakaz będą surowo karane i najmocniej odczują proponowane przez nas zmiany. Projekt nowego prawa jest już przygotowany.

Badanie techniczne pojazdu 2025 r. Ile wynosi?

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, każdy właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru, przyczepy lub samochodu osobowego przeznaczonego do zawodów sportowych jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Ile wynosi badanie techniczne pojazdu w 2025 r.?

REKLAMA