REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Izraelu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Pozwolenie na wjazd do Izraela  uzależnione jest m.in. od tego ile mamy przy sobie gotówki.
Pozwolenie na wjazd do Izraela uzależnione jest m.in. od tego ile mamy przy sobie gotówki.

REKLAMA

REKLAMA

Znaki drogowe w Izraelu objaśniane są w języku hebrajskim, arabskim i angielskim, także nie ma problemu z ich odczytywaniem. Poszczególne autostrady mają różne ograniczenia prędkości, do których powinniśmy się stosować. Wyjazd na teren Izraela nie wymaga wizy, jednak przygotujmy się na szczegółową kontrolę celną, która czasami może się zakończyć brakiem wyrażenia zgody na wjazd na teren kraju.

Podstawowe przepisy

Panujące prawo umożliwia posiadaczom paszportów z minimum 3 – miesięcznym terminem ważności bezwizowy pobyt do 90 dni. Jednak musimy uważnie przyglądać się stemplom wbijanym przez celników, czasem bowiem zdarza się, że ograniczają oni nasz pobyt do miesiąca lub 2 tygodni. Nie informuje się o takich decyzjach turystów, a nielegalny pobyt skutkuje odmową przyjęcia na teren Izraela podczas następnych wizyt. Przekraczając granice celnicy przeprowadzają dość wnikliwe rozmowy z turystami i w razie stwierdzenia innego celu podróży niż deklarowany, możemy po prostu nie zostać wpuszczeni na teren Izraela. 

REKLAMA

Zobacz też: Jakie przepisy obowiązują w Czarnogórze?

Drugim czynnikiem powodującym zakaz wjazdu do kraju może być fakt, brak udokumentowanego dowodu posiadania przynajmniej 100 $ na każdy dzień pobytu.
Wartość wwiezionej gotówki nie może przekraczać 80 000 szekli, czyli 16 000 $. Jeżeli planujemy wwieść większą kwotę to musimy postarać się o pisemne zezwolenie.

Informacje dla kierowców

REKLAMA

Poruszanie się po drogach Izraela nie wymaga posiadania tylko międzynarodowego prawa jazdy, jednak jego polska wersja jest honorowana tylko do 90 dni. Dłuższy pobyt wymaga od konieczności uzyskania izraelskiego dokumentu. Wiąże się to z tłumaczeniem dokumentu na hebrajski, uiszczenia opłat oraz zdania odpowiedniego egzaminu.

Ciekawostką jest, że wydaje się dwa rodzaje prawa jazdy – na samochody z automatyczną biegów oraz te z ręczną. Aby dokonać wynajmu samochodu należy posiadać kartę kredytową znanej sieci oraz odpowiedni rodzaj prawa jazdy. Większość aut dostępnych w Izraelu jest ma automatyczne skrzynie biegów.
W Izraelu obowiązuje ruch prawostronny. Pasy bezpieczeństwa są wymagane na wszystkich siedzeniach pojazdu. Większość wypożyczanych samochodów wyposażone jest w poduszki powietrzne. Podróż z dziećmi do lat 5 muszą być przewożone w specjalnych fotelikach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Jakie przepisy drogowe obowiązują w Estonii? 

Ograniczenia prędkości różnią się w zależności od rodzaju drogi. Na trans izraelskiej autostradzie ograniczenie wynosi 110 km/h. Na autostradzie łączącej Tel Aviv i Jerozolimę – 100 km/h. Teren zabudowany – 50 km/h, a inne trasy – 90 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA