REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Podróż samochodem do Luksemburga

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 90 km/h, pozostałe drogi 60 km/h Fot. Fotolia
Na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 90 km/h, pozostałe drogi 60 km/h Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy podstawowe przepisy drogowe i regulacje, obowiązujące w Luksemburgu.

Jak dojechać z Polski?

Proponujemy trzy  rodzaje trasy. Pierwsza z nich to przekroczenie granicy w Zgorzelcu, następnie podróż do Erfurtu, Giesen i Koblenz. Następnie dojeżdżamy do Luksemburga. Druga opcja to droga przez Poznań, Berlin, Hanower, Kolonię. Istnieje możliwość modyfikacji tej trasy i pojechanie przez Lipsk, Erfurt i Giesen. Bez względu na wybór trasy przejazd z Polski do Luksemburga zajmie nam ok. 14-16 godzin. W Niemczech i Luksemburgu podróżowanie autostradami jest bezpłatne, dlatego musimy wziąć pod uwagę tylko koszty paliwa.

REKLAMA

Przepisy drogowe

Do bezwizowego pobytu na terenie Luksemburga do 90 dni potrzebny jest nam ważny paszport lub dowód osobisty. W Luksemburg wymaganym wyposażeniem samochodu jest trójkąt ostrzegawczy oraz apteczka. Ponadto obowiązkowa jest jazda w zapiętych pasach bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach.

Zobacz również: Jakie dokumenty są potrzebne podczas podróżowania po Unii Europejskiej?

Dozwolone wymiary pojazdu:

  • wysokość – 4,0 m
  • szerokość – 2,5 m
  • długość – 16,5 m

Ograniczenie prędkości na ternie zabudowanym wynosi 50 km/h. Na autostradach ograniczenie to 130 km/h, tylko w przypadku złych warunków atmosferycznych spada do 110 km/h. Na pozostałych drogach, maksymalna prędkość z jaką możemy jechać to 90 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jazda samochodem zimą

REKLAMA

Na autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 90 km/h, pozostałe drogi 60 km/h. Opony okolcowane mogą być używane w okresie od 1 grudnia do 31 marca. Z tyłu samochodu musi być naklejona plakietka o ograniczeniu prędkości. W czasie opadów śniegu oraz w razie oblodzenia nawierzchni drogi dozwolone jest używanie przeciwślizgowych łańcuchów.

Jazda na światłach mijania na terenie zabudowanym jest obowiązkowe tylko w nocy. Światła dzienne muszą być używane przez 24 godzin na dobę. Jeżeli widoczność jest ograniczona do 100 metrów to wówczas musimy używać świateł mijania.

Dzieci poniżej 12 roku życia i poniżej 1,50 cm wzrostu nie mogą być przewożone na przednim siedzeniu, o ile nie jest wyposażone w specjalny fotelik lub system zabezpieczający. Jeżeli dziecko jest poniżej 1,50 cm wzrostu to, a na tylnym siedzeniu nie ma fotelika to należy przypiać je pasami w partii brzusznej.

Zobacz również: Jakie części, narzędzia i akcesoria warto mieć w trasie?

Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to 0,05%. W zależności od ilości alkoholu we krwi, stosuje się surowszy wymiar kary dla pijanych kierowców :

  • od 0,05 do 0,08% : grozi za to 145 Euro + 2 punkty karne
  • od 0,08 do 0,12% grozi za to  maks.1250 Euro + 2 punkty karne
  • powyżej 0,12% : grozi za to maks.10000 Euro + 4 punkty karne; ponadto sąd wydaje orzeczenie o okresie aresztu i zatrzymania prawa jazdy.

Przedstawiamy przykładowa wysokość mandatów, które pobierane są na miejscu. 

  • nieużywanie pasów bezpieczeństwa – 49,00 Euro + 1 punkt karny
  • przekroczenie prędkości, prowadzenie pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu innych użytkowników drogi, przejazd na czerwonym świetle
  • od 49 do 145 Euro + 2 punkty karne
  • wymuszanie pierwszeństwa, jazda na <łysych> oponach – 145 Euro + 2 punkty karne
  • nieprawidłowe parkowanie – od 24 do 49 Euro
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA