REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochodem do Hiszpanii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, musimy posiadać odpowiednie wyposażenie naszego samochodu, które wymagane jest w tym kraju Fot. Fotolia
Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, musimy posiadać odpowiednie wyposażenie naszego samochodu, które wymagane jest w tym kraju Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Oto poradnik dotyczący wyjazdu samochodem do Hiszpanii. Przedstawiamy trasy i koszty, podstawowe informacje odnośnie przepisów prawa ruchu drogowego oraz adresy polskich placówek dyplomatycznych w Hiszpanii.

Jak dojechać samochodem do Hiszpanii?

Podróż samochodem do Hiszpanii zajmuje około doby, zaleca się zaplanowanie przejazdu z noclegiem. Najszybsza droga do stolicy Hiszpanii – Madrytu wiedzie przez Niemcy i Francję. Przejeżdżamy przez stolicę Niemiec – Berlin, następnie kierujemy się autostradą nr. 9 w stronę Nurnberg, przekraczając granicę z Francją. We Francji kierujemy się autostradą A36 (E54/E60). Nastepnie obieramy kierunek na Beaune drogą A31 oraz A6 (E15/E21). Dalsza cześć przejazdu przez Francję to zjazd w Lyonie na autostradę A7 (E15) i podążanie na południe do Avignion. Później zjeżdżamy na A9 (E15) w kierunku Perpignan i Hiszpanii. Po przekroczeniu granicy udajemy się w kierunku Madrytu.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na Słowację

W Niemczech przemierzanie autostrad i dróg ekspresowych jest wciąż bezpłatne. We Francji opłaty za przejazd autostradami wahają się od 2 do 16 euro. W Hiszpanii większość autostrad jest płatnych i przejazd nimi to koszt od 2 do 5 euro. Wyjątkiem jest autostrada AP1 Burgos-Arminon (Victoria), za którą należy uiścić opłatę w wysokości ok 12 euro.

Są też oczywiście alternatywne trasy, polecamy jednak przejazd przez Niemcy ze względu na doskonałą sieć darmowych autostrad.

Podstawowe przepisy i przepisy drogowe w Hiszpanii

Do 90 dni na terenie Hiszpanii możemy przebywać na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, warto zabrać ze sobą dodatkowe wyposażenie (choć konwencja wiedeńska określa, że wyposażenie pojazdu powinno być zgodne z wymogami kraju rejestracji) , które wymagane jest w tym kraju. Niezbędny jest trójkąt ostrzegawczy, koło zapasowe, oraz z narzędzia, konieczne do wymiany kół. Zalecamy także posiadanie apteczki, kompletu żarówek zapasowych gaśnicy i zabezpieczenia antywłamaniowego. Samochód musi mieć również 2 lusterka wsteczne zapewniające widoczność na co najmniej 50 metrów. Zaś głębokość bieżnika musi wynosić 1,6 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jakie dokumenty są potrzebne podczas podróżowania po Unii Europejskiej?

REKLAMA

Należy również posiadać kamizelkę odblaskową tzw. „salva-vita”. Podczas opuszczania pojazdu poza teren zabudowanym np. w razie awarii, kierowca oraz pasażer musi poruszać się w niej, w celu bycia widocznym dla innych użytkowników drogi. W Hiszpanii obowiązuje zakaz instalowania urządzeń antyradarowych oraz urządzeń z monitorami tj. DVD, które mogłyby rozpraszać kierowcę. Jak w większości krajów europejskich nie wolno nam rozmawiać przez telefon komórkowy podczas jazdy,  jeśli nie posiadamy zestawu głośnomówiącego.

Światła mijania muszą być włączone podczas jazdy nocnej po autostradach i drogach szybkiego ruchu. W nocy można używać także świateł pozycyjnych – zarówno w terenie zabudowanym jak i na drogach jednopasmowych. W tunelach także obowiązuje nas używanie świateł mijania.

Zobacz również: Bagażniki samochodowe - podstawowe rodzaje

Nasz samochód nie może też przekraczać::

  • 4,0 metry : wysokości
  • 2,50  : szerokości
  • 18,75 : długości zespołu pojazdów

Ograniczenie prędkości dla samochodów osobowych na terenie niezabudowanym wynosi 50 km/h, 90 – na drogach ekspresowych i autostradach, 80 – na drogach o więcej niż 1 pasie ruchu oraz 70 km/h na drogach zwykłych.

Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi wynosi 0,05% (pół promila). Jeżeli zostaniemy przyłapani na jeździe po pijanemu to grozi nam grzywna od 301 do 600 euro oraz zatrzymaniem prawa jazdy na okres od 3 miesięcy do 4 lat tudzież karą aresztu od 8 do 12 tygodni (i 4 do 6 punktów karnych).

Zobacz też: Tłumacz hiszpańskich dań

Warto zapoznać się z taryfikatorem mandatów obowiązującym w Hiszpanii:

  • przekroczenie prędkości – od 301 do 900 i/lub zatrzymanie prawa jazdy na okres od 1 do 3 miesięcy (4-6 pkt. karnych)
  • przekroczenie prędkości o 60 km/h w terenie zabudowanym i 80 km/h w terenie niezabudowanym – od 360 do 72000 Euro, w zależności od przychodów kierowcy*),
  • niebezpieczne prowadzenie pojazdu – kara aresztu od 6 do 24 miesięcy i zatrzymanie prawa jazdy na oktres od 1 do 6 miesięcy

Pamiętajmy, że obcokrajowcy muszą płacić mandaty na miejscu. W przeciwnym razie, policja może skonfiskować pojazd do momentu uregulowania należności.

Zobacz też: Polsko-hiszpański rejestr produktów żywnościowych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA