REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochodem do Hiszpanii

Kajetan Puszek
Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, musimy posiadać odpowiednie wyposażenie naszego samochodu, które wymagane jest w tym kraju Fot. Fotolia
Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, musimy posiadać odpowiednie wyposażenie naszego samochodu, które wymagane jest w tym kraju Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Oto poradnik dotyczący wyjazdu samochodem do Hiszpanii. Przedstawiamy trasy i koszty, podstawowe informacje odnośnie przepisów prawa ruchu drogowego oraz adresy polskich placówek dyplomatycznych w Hiszpanii.

Jak dojechać samochodem do Hiszpanii?

Podróż samochodem do Hiszpanii zajmuje około doby, zaleca się zaplanowanie przejazdu z noclegiem. Najszybsza droga do stolicy Hiszpanii – Madrytu wiedzie przez Niemcy i Francję. Przejeżdżamy przez stolicę Niemiec – Berlin, następnie kierujemy się autostradą nr. 9 w stronę Nurnberg, przekraczając granicę z Francją. We Francji kierujemy się autostradą A36 (E54/E60). Nastepnie obieramy kierunek na Beaune drogą A31 oraz A6 (E15/E21). Dalsza cześć przejazdu przez Francję to zjazd w Lyonie na autostradę A7 (E15) i podążanie na południe do Avignion. Później zjeżdżamy na A9 (E15) w kierunku Perpignan i Hiszpanii. Po przekroczeniu granicy udajemy się w kierunku Madrytu.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na Słowację

W Niemczech przemierzanie autostrad i dróg ekspresowych jest wciąż bezpłatne. We Francji opłaty za przejazd autostradami wahają się od 2 do 16 euro. W Hiszpanii większość autostrad jest płatnych i przejazd nimi to koszt od 2 do 5 euro. Wyjątkiem jest autostrada AP1 Burgos-Arminon (Victoria), za którą należy uiścić opłatę w wysokości ok 12 euro.

Są też oczywiście alternatywne trasy, polecamy jednak przejazd przez Niemcy ze względu na doskonałą sieć darmowych autostrad.

Podstawowe przepisy i przepisy drogowe w Hiszpanii

Do 90 dni na terenie Hiszpanii możemy przebywać na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Jeżeli wybieramy się samochodem do Hiszpanii, warto zabrać ze sobą dodatkowe wyposażenie (choć konwencja wiedeńska określa, że wyposażenie pojazdu powinno być zgodne z wymogami kraju rejestracji) , które wymagane jest w tym kraju. Niezbędny jest trójkąt ostrzegawczy, koło zapasowe, oraz z narzędzia, konieczne do wymiany kół. Zalecamy także posiadanie apteczki, kompletu żarówek zapasowych gaśnicy i zabezpieczenia antywłamaniowego. Samochód musi mieć również 2 lusterka wsteczne zapewniające widoczność na co najmniej 50 metrów. Zaś głębokość bieżnika musi wynosić 1,6 mm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jakie dokumenty są potrzebne podczas podróżowania po Unii Europejskiej?

REKLAMA

Należy również posiadać kamizelkę odblaskową tzw. „salva-vita”. Podczas opuszczania pojazdu poza teren zabudowanym np. w razie awarii, kierowca oraz pasażer musi poruszać się w niej, w celu bycia widocznym dla innych użytkowników drogi. W Hiszpanii obowiązuje zakaz instalowania urządzeń antyradarowych oraz urządzeń z monitorami tj. DVD, które mogłyby rozpraszać kierowcę. Jak w większości krajów europejskich nie wolno nam rozmawiać przez telefon komórkowy podczas jazdy,  jeśli nie posiadamy zestawu głośnomówiącego.

Światła mijania muszą być włączone podczas jazdy nocnej po autostradach i drogach szybkiego ruchu. W nocy można używać także świateł pozycyjnych – zarówno w terenie zabudowanym jak i na drogach jednopasmowych. W tunelach także obowiązuje nas używanie świateł mijania.

Zobacz również: Bagażniki samochodowe - podstawowe rodzaje

Nasz samochód nie może też przekraczać::

  • 4,0 metry : wysokości
  • 2,50  : szerokości
  • 18,75 : długości zespołu pojazdów

Ograniczenie prędkości dla samochodów osobowych na terenie niezabudowanym wynosi 50 km/h, 90 – na drogach ekspresowych i autostradach, 80 – na drogach o więcej niż 1 pasie ruchu oraz 70 km/h na drogach zwykłych.

Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi wynosi 0,05% (pół promila). Jeżeli zostaniemy przyłapani na jeździe po pijanemu to grozi nam grzywna od 301 do 600 euro oraz zatrzymaniem prawa jazdy na okres od 3 miesięcy do 4 lat tudzież karą aresztu od 8 do 12 tygodni (i 4 do 6 punktów karnych).

Zobacz też: Tłumacz hiszpańskich dań

Warto zapoznać się z taryfikatorem mandatów obowiązującym w Hiszpanii:

  • przekroczenie prędkości – od 301 do 900 i/lub zatrzymanie prawa jazdy na okres od 1 do 3 miesięcy (4-6 pkt. karnych)
  • przekroczenie prędkości o 60 km/h w terenie zabudowanym i 80 km/h w terenie niezabudowanym – od 360 do 72000 Euro, w zależności od przychodów kierowcy*),
  • niebezpieczne prowadzenie pojazdu – kara aresztu od 6 do 24 miesięcy i zatrzymanie prawa jazdy na oktres od 1 do 6 miesięcy

Pamiętajmy, że obcokrajowcy muszą płacić mandaty na miejscu. W przeciwnym razie, policja może skonfiskować pojazd do momentu uregulowania należności.

Zobacz też: Polsko-hiszpański rejestr produktów żywnościowych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA