REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotowanie kampera do podróży

Subskrybuj nas na Youtube
Przygotowanie kampera do podróży
Przygotowanie kampera do podróży
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Wrzesień to okres najczęstszych podróży kamperami. Dlatego postanowiliśmy przypomnieć, na co zwrócić uwagę przygotowując kampera do drogi.

Przygotowanie kampera do podróży - istotne są opony

Objazdowe, wakacyjne wycieczki kamperem wymagają odpowiedniego przygotowania. Kontrolę należy rozpocząć od sprawdzenia stanu opon. Bo, jak podkreślają eksperci z Continental, to właśnie od opon w dużym stopniu zależy bezpieczeństwo podróżników i pojazdu.

REKLAMA

O opony w kamperach czy przyczepach kempingowych trzeba dbać szczególnie. Wynika to z faktu, że tego typu pojazdy używane są jedynie sezonowo i często są poddawane bardzo dużym obciążeniom. Ponadto, ze względu na gabaryty, pojazdy rzadko są garażowane oraz odpowiednio zabezpieczane przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak promieniowanie słoneczne czy mróz. Dlatego przed pierwszym wyjazdem po „zimowaniu” trzeba dokonać szczegółowego przeglądu lub wymiany opon.

Odwiedź nasz serwis Auto w Podróży

Przeprowadzając kontrolę ogumienia szczególną uwagę warto zwrócić na wszelkie wybrzuszenia, uszkodzenia i pęknięcia. Poza tym trzeba sprawdzić czy ciśnienie w oponach nie jest niższe od zalecanego oraz zmierzyć głębokość bieżnika.
Opony powinny być zużyte równomiernie oraz pozbawione wszelkich elementów wystających ponad powierzchnię. Należy wymienić ogumienie jeśli głębokość ich bieżnika jest niższa niż 1,6 mm. Jednak ze względu na bezpieczeństwo zaleca się, aby wysokość rzeźby opony wynosiła 3 mm. Warto pamiętać także o kole zapasowym – ono również wymaga dokładnego przeglądu i skontrolowania ciśnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie opony wybrać do kampera?

REKLAMA

Jazda kamperem czy samochodem z przyczepą kempingową nie jest prosta i wymaga praktyki. Źle dobrane, zużyte lub niskiej jakości opony mogą ją dodatkowo utrudniać. Dlatego wybierając ogumienie do pojazdów turystycznych, nie warto oszczędzać. Opona dobrej jakości to inwestycja w bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Producenci ogumienia oferują produkty przeznaczone do specyficznych warunków kempingowych. Są one bardziej odporne na odkształcenia spowodowane długimi postojami i dużym obciążeniem. Mają także specjalną konstrukcję, czyli dodatkowy oplot kordu, który zwiększa ich nośność oraz wzmocnione boki.

Jednym z takich produktów jest letnia opona Continental VancoCamperTM. Ogumienie spełnia normę CP (Camping Pneu), co oznacza zwiększone bezpieczeństwo dla pojazdów tego segmentu. Model jest odporny na deformację profilu oraz uszkodzenia mechaniczne. Jego boki chronione są dzięki sztywnej konstrukcji, która zapewnia mocne, poprzeczne wsparcie dla obciążonych osi, czyli strefy gdzie najbardziej kumulują się naciski. Dodatkowym wzmocnieniem jest trwała mieszanka gumowa, która zapewnia wyższą przyczepność na mokrej drodze oraz powolne zużywanie się bieżnika.

Zobacz też: Samochodem po Europie - poradnik dla kierowców

Nośność kluczowa przy doborze opon do kampera

REKLAMA

Pojazdy turystyczne mają ograniczenia dotyczące nośności. Niezbędne wyposażenie takie jak lodówka, zbiornik na wodę czy butla gazowa ograniczają ilość dodatkowego bagażu oraz zapasów. Dlatego wybierając opony do kampera czy przyczepy kempingowej należy zwrócić uwagę na to, by ogumienie miało odpowiednio dobraną nośność.

Każda opona posiada swój indeks nośności, który informuje o tym, jakie jest dozwolone obciążenie dla danego modelu przy jeździe z maksymalną, dopuszczalną przez producenta prędkością. Widząc te potrzeby inżynierowie Continental zapewnili modelowi VancoCamperTM wysoki indeks nośności, który wynosi aż 1030 i 1250 kg,
a w wypadku opon bliźniaczych od 975 do 1180 kg. Co oznacza, że bliźniaczy komplet ogumienia Continental jest w stanie wytrzymać nacisk przyczepy ważącej nawet 7,2 tony. Ponieważ wysoką nośność można osiągnąć tylko wtedy, gdy opony eksploatowane są zgodnie z zalecanym ciśnieniem, należy ograniczyć ryzyko występowania zbyt niskiego ciśnienia. W tym celu konstruktorzy wyposażyli oponę VancoCamperTM w kilkuwarstwową osnowę wykonaną z innowacyjnych materiałów. Konstrukcja zapewnia bardzo dużą szczelność oraz trwałość, dzięki czemu ogranicza spadek ciśnienia nawet w przypadku wielodniowych postojów. W porównaniu
do poprzedniej generacji, model utrzymuje ciśnienie wewnątrz opony o 15% wyższe ponad minimalny poziom. Uzyskano w ten sposób rezerwę nośności, która może być spożytkowana na dodatkowe walizki, zapasy napojów czy jedzenia bez narażania tylnej osi na zbyt duże obciążenia.

Nowoczesne kampery oraz przyczepy kempingowe są pojazdami, które pozwalają urzeczywistnić marzenia o komfortowym podróżowaniu i zwiększonej mobilności w trakcie wakacji. Planowanie wielokilometrowych podróży wymaga jednak zwrócenia szczególnej uwagi na kwestię ogumienia. Warto więc rozważyć wybór takich opon jak Continental VancoCamperTM, bo to gwarancja bezpiecznych i komfortowych wakacji..

Źródło: Materiały Continental

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA