REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotowanie kampera do podróży

Przygotowanie kampera do podróży
Przygotowanie kampera do podróży
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Wrzesień to okres najczęstszych podróży kamperami. Dlatego postanowiliśmy przypomnieć, na co zwrócić uwagę przygotowując kampera do drogi.

Przygotowanie kampera do podróży - istotne są opony

Objazdowe, wakacyjne wycieczki kamperem wymagają odpowiedniego przygotowania. Kontrolę należy rozpocząć od sprawdzenia stanu opon. Bo, jak podkreślają eksperci z Continental, to właśnie od opon w dużym stopniu zależy bezpieczeństwo podróżników i pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

O opony w kamperach czy przyczepach kempingowych trzeba dbać szczególnie. Wynika to z faktu, że tego typu pojazdy używane są jedynie sezonowo i często są poddawane bardzo dużym obciążeniom. Ponadto, ze względu na gabaryty, pojazdy rzadko są garażowane oraz odpowiednio zabezpieczane przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak promieniowanie słoneczne czy mróz. Dlatego przed pierwszym wyjazdem po „zimowaniu” trzeba dokonać szczegółowego przeglądu lub wymiany opon.

Odwiedź nasz serwis Auto w Podróży

REKLAMA

Przeprowadzając kontrolę ogumienia szczególną uwagę warto zwrócić na wszelkie wybrzuszenia, uszkodzenia i pęknięcia. Poza tym trzeba sprawdzić czy ciśnienie w oponach nie jest niższe od zalecanego oraz zmierzyć głębokość bieżnika.
Opony powinny być zużyte równomiernie oraz pozbawione wszelkich elementów wystających ponad powierzchnię. Należy wymienić ogumienie jeśli głębokość ich bieżnika jest niższa niż 1,6 mm. Jednak ze względu na bezpieczeństwo zaleca się, aby wysokość rzeźby opony wynosiła 3 mm. Warto pamiętać także o kole zapasowym – ono również wymaga dokładnego przeglądu i skontrolowania ciśnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie opony wybrać do kampera?

Jazda kamperem czy samochodem z przyczepą kempingową nie jest prosta i wymaga praktyki. Źle dobrane, zużyte lub niskiej jakości opony mogą ją dodatkowo utrudniać. Dlatego wybierając ogumienie do pojazdów turystycznych, nie warto oszczędzać. Opona dobrej jakości to inwestycja w bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Producenci ogumienia oferują produkty przeznaczone do specyficznych warunków kempingowych. Są one bardziej odporne na odkształcenia spowodowane długimi postojami i dużym obciążeniem. Mają także specjalną konstrukcję, czyli dodatkowy oplot kordu, który zwiększa ich nośność oraz wzmocnione boki.

Jednym z takich produktów jest letnia opona Continental VancoCamperTM. Ogumienie spełnia normę CP (Camping Pneu), co oznacza zwiększone bezpieczeństwo dla pojazdów tego segmentu. Model jest odporny na deformację profilu oraz uszkodzenia mechaniczne. Jego boki chronione są dzięki sztywnej konstrukcji, która zapewnia mocne, poprzeczne wsparcie dla obciążonych osi, czyli strefy gdzie najbardziej kumulują się naciski. Dodatkowym wzmocnieniem jest trwała mieszanka gumowa, która zapewnia wyższą przyczepność na mokrej drodze oraz powolne zużywanie się bieżnika.

Zobacz też: Samochodem po Europie - poradnik dla kierowców

Nośność kluczowa przy doborze opon do kampera

Pojazdy turystyczne mają ograniczenia dotyczące nośności. Niezbędne wyposażenie takie jak lodówka, zbiornik na wodę czy butla gazowa ograniczają ilość dodatkowego bagażu oraz zapasów. Dlatego wybierając opony do kampera czy przyczepy kempingowej należy zwrócić uwagę na to, by ogumienie miało odpowiednio dobraną nośność.

Każda opona posiada swój indeks nośności, który informuje o tym, jakie jest dozwolone obciążenie dla danego modelu przy jeździe z maksymalną, dopuszczalną przez producenta prędkością. Widząc te potrzeby inżynierowie Continental zapewnili modelowi VancoCamperTM wysoki indeks nośności, który wynosi aż 1030 i 1250 kg,
a w wypadku opon bliźniaczych od 975 do 1180 kg. Co oznacza, że bliźniaczy komplet ogumienia Continental jest w stanie wytrzymać nacisk przyczepy ważącej nawet 7,2 tony. Ponieważ wysoką nośność można osiągnąć tylko wtedy, gdy opony eksploatowane są zgodnie z zalecanym ciśnieniem, należy ograniczyć ryzyko występowania zbyt niskiego ciśnienia. W tym celu konstruktorzy wyposażyli oponę VancoCamperTM w kilkuwarstwową osnowę wykonaną z innowacyjnych materiałów. Konstrukcja zapewnia bardzo dużą szczelność oraz trwałość, dzięki czemu ogranicza spadek ciśnienia nawet w przypadku wielodniowych postojów. W porównaniu
do poprzedniej generacji, model utrzymuje ciśnienie wewnątrz opony o 15% wyższe ponad minimalny poziom. Uzyskano w ten sposób rezerwę nośności, która może być spożytkowana na dodatkowe walizki, zapasy napojów czy jedzenia bez narażania tylnej osi na zbyt duże obciążenia.

Nowoczesne kampery oraz przyczepy kempingowe są pojazdami, które pozwalają urzeczywistnić marzenia o komfortowym podróżowaniu i zwiększonej mobilności w trakcie wakacji. Planowanie wielokilometrowych podróży wymaga jednak zwrócenia szczególnej uwagi na kwestię ogumienia. Warto więc rozważyć wybór takich opon jak Continental VancoCamperTM, bo to gwarancja bezpiecznych i komfortowych wakacji..

Źródło: Materiały Continental

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

REKLAMA

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA