REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Na czym zarabia BlaBlaCar? Fot. Fotolia
Na czym zarabia BlaBlaCar? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Serwisy ułatwiające wykorzystanie wolnego miejsca w samochodzie są teoretycznie bezpłatne. Ale muszą z czegoś się utrzymywać. Na czym zarabia BlaBlaCar i jemu podobni?

W ostatnich dniach Internet obiegła informacja o wprowadzeniu płatnego systemu rezerwacji przez BlaBlaCar, serwis służący do umawiania się na wspólne przejazdy. To uruchomiło protesty u części osób, które do tej pory aktywnie korzystały z serwisu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

BlaBlaCar już nie jest darmowy?

Informacje o tym, na czym zarabiają twórcy aplikacji mobilnych i serwisów internetowych, nie są tajemnicą. Nie budzi też zazwyczaj sprzeciwu fakt, że firma musi się z czegoś utrzymywać, dopóki nie zaczyna pobierać opłat od samych użytkowników. To właśnie tym BlaBlaCar zraziło do siebie część społeczności. Jak informuje YanosikAutoStop - oprócz płatnego dla części przejazdów systemu rezerwacji, twórcy BlaBlaCar zapowiadają również pobieranie prowizji od podróży zaplanowanych przez serwis.

Jednak, jak dowiedzieliśmy się u przedstawicieli BlaBlaCar, uruchomienie nowego systemu rezerwacyjnego (działającego obecnie w wersji Beta) nie będzie skutkowało wprowadzeniem systemu pobierania prowizji. Jak czytamy w informacji - w nowym systemie, miejsca rezerwuje się specjalnymi Punktami. Otrzymuje się je za swoją aktywność w systemie. Punktowane jest uzupełnienie profilu, regularne podróżowanie z BlaBlaCar czy wystawianie ocen innym użytkownikom. W przypadku, gdy użytkownik zużyje wszystkie darmowe punkty, które zostały mu przyznane za aktywności w serwisie, będzie mógł je dokupić. Przedstawiciele serwisu BlaBlaCar utrzymują, że będą rozbudowywali system tak, by wciąż oferować użytkownikom możliwość zgromadzenia darmowych punktów za nowe aktywności, jednak część użytkowników wciąż obawia się, że będzie to na tyle rzadkie, że w rezultacie punkty, którymi opłaca się przejażdżki trzeba będzie mimo wszystko co jakiś czas dokupić. 

REKLAMA

Przed pojawieniem się na rynku BlaBlaCar, liderem w rynku wspólnych przejazdów był Carpooling.pl. Siła serwisu tkwiła w zlokalizowanych w kilku europejskich krajach oddziałach, wspierających i rozwijających inicjatywę. Firma sprzedaje również rozwiązania do wspólnych przejazdów dla firm, a także utrzymuje się ze sprzedaży powierzchni reklamowej. "Choć jeszcze 2 lata temu twórcy przyznawali, że zarabiają na operacjach finansowych przeprowadzanych przez system rezerwacji, to dziś utrzymują, że serwis jest całkowicie bezpłatny" - czytamy w informacji prasowej YanosikAutoStop.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wspólne przejazdy samochodem - czy kierowca zapłaci odszkodowanie?

Wspólne podróżowanie bez prowizji portalu, to możliwe?

Od roku rynek zdobywa nowa aplikacja na smartfony przeznaczona dla osób niezmotoryzowanych. Jej atutem jest powiązanie z istniejącą od 5 lat na rynku aplikacją dla kierowców, Yanosik. To właśnie oni dodają przejazdy, które pasażerowie znajdą w Yanosiku AutoStop. Twórcy wielokrotnie podkreślają, że aplikacja zawsze pozostanie darmowa, bo najważniejsze to udostępnić funkcjonalność jak największej liczbie osób. W ten sposób buduje się społeczność. Co jednak z dochodem firmy?

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Yanosik AutoStop sam na siebie nie zarabia. Natomiast jego starszy brat, Yanosik, utrzymuje się m.in. dzięki reklamom wyświetlanym w aplikacji. Oprócz tego Neptis S.A. (twórca obu aplikacji) oferuje rozwiązania przeznaczone dla firm, jak np. monitoring pojazdów. Te pomysły na zarobek nie godzą w użytkowników i pozwalają im cieszyć się funkcjonalnością bez dodatkowych kosztów.

Czas pokaże, czy mimo zapewnień twórców, taki model biznesowy przetrwa.

Źródło: Materiały prasowe YanosikAutoStop.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA