REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym zarabia BlaBlaCar?

Subskrybuj nas na Youtube
Na czym zarabia BlaBlaCar? Fot. Fotolia
Na czym zarabia BlaBlaCar? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Serwisy ułatwiające wykorzystanie wolnego miejsca w samochodzie są teoretycznie bezpłatne. Ale muszą z czegoś się utrzymywać. Na czym zarabia BlaBlaCar i jemu podobni?

W ostatnich dniach Internet obiegła informacja o wprowadzeniu płatnego systemu rezerwacji przez BlaBlaCar, serwis służący do umawiania się na wspólne przejazdy. To uruchomiło protesty u części osób, które do tej pory aktywnie korzystały z serwisu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

BlaBlaCar już nie jest darmowy?

REKLAMA

Informacje o tym, na czym zarabiają twórcy aplikacji mobilnych i serwisów internetowych, nie są tajemnicą. Nie budzi też zazwyczaj sprzeciwu fakt, że firma musi się z czegoś utrzymywać, dopóki nie zaczyna pobierać opłat od samych użytkowników. To właśnie tym BlaBlaCar zraziło do siebie część społeczności. Jak informuje YanosikAutoStop - oprócz płatnego dla części przejazdów systemu rezerwacji, twórcy BlaBlaCar zapowiadają również pobieranie prowizji od podróży zaplanowanych przez serwis.

Jednak, jak dowiedzieliśmy się u przedstawicieli BlaBlaCar, uruchomienie nowego systemu rezerwacyjnego (działającego obecnie w wersji Beta) nie będzie skutkowało wprowadzeniem systemu pobierania prowizji. Jak czytamy w informacji - w nowym systemie, miejsca rezerwuje się specjalnymi Punktami. Otrzymuje się je za swoją aktywność w systemie. Punktowane jest uzupełnienie profilu, regularne podróżowanie z BlaBlaCar czy wystawianie ocen innym użytkownikom. W przypadku, gdy użytkownik zużyje wszystkie darmowe punkty, które zostały mu przyznane za aktywności w serwisie, będzie mógł je dokupić. Przedstawiciele serwisu BlaBlaCar utrzymują, że będą rozbudowywali system tak, by wciąż oferować użytkownikom możliwość zgromadzenia darmowych punktów za nowe aktywności, jednak część użytkowników wciąż obawia się, że będzie to na tyle rzadkie, że w rezultacie punkty, którymi opłaca się przejażdżki trzeba będzie mimo wszystko co jakiś czas dokupić. 

Przed pojawieniem się na rynku BlaBlaCar, liderem w rynku wspólnych przejazdów był Carpooling.pl. Siła serwisu tkwiła w zlokalizowanych w kilku europejskich krajach oddziałach, wspierających i rozwijających inicjatywę. Firma sprzedaje również rozwiązania do wspólnych przejazdów dla firm, a także utrzymuje się ze sprzedaży powierzchni reklamowej. "Choć jeszcze 2 lata temu twórcy przyznawali, że zarabiają na operacjach finansowych przeprowadzanych przez system rezerwacji, to dziś utrzymują, że serwis jest całkowicie bezpłatny" - czytamy w informacji prasowej YanosikAutoStop.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wspólne przejazdy samochodem - czy kierowca zapłaci odszkodowanie?

Wspólne podróżowanie bez prowizji portalu, to możliwe?

Od roku rynek zdobywa nowa aplikacja na smartfony przeznaczona dla osób niezmotoryzowanych. Jej atutem jest powiązanie z istniejącą od 5 lat na rynku aplikacją dla kierowców, Yanosik. To właśnie oni dodają przejazdy, które pasażerowie znajdą w Yanosiku AutoStop. Twórcy wielokrotnie podkreślają, że aplikacja zawsze pozostanie darmowa, bo najważniejsze to udostępnić funkcjonalność jak największej liczbie osób. W ten sposób buduje się społeczność. Co jednak z dochodem firmy?

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Yanosik AutoStop sam na siebie nie zarabia. Natomiast jego starszy brat, Yanosik, utrzymuje się m.in. dzięki reklamom wyświetlanym w aplikacji. Oprócz tego Neptis S.A. (twórca obu aplikacji) oferuje rozwiązania przeznaczone dla firm, jak np. monitoring pojazdów. Te pomysły na zarobek nie godzą w użytkowników i pozwalają im cieszyć się funkcjonalnością bez dodatkowych kosztów.

Czas pokaże, czy mimo zapewnień twórców, taki model biznesowy przetrwa.

Źródło: Materiały prasowe YanosikAutoStop.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA