REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
e-TOLL na A1? Czyli jak to jest z tymi opłatami
e-TOLL na A1? Czyli jak to jest z tymi opłatami
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

e-TOLL na A1? Czy po 1 grudnia 2021 roku elektroniczne płatności można wnosić również na autostradzie A1? Sprawdziliśmy to.

e-TOLL na autostradach to nowy standard

1 grudnia 2021 roku rzeczywistość motoryzacyjna w Polsce zmieni się dość mocno. Na autostradach znikną bowiem... bramki. To nie oznacza jednak, że za przejazd płacić nie trzeba będzie. Nadal pozostaną one płatne. Zmieni się forma wnoszenia opłat. Po 1 grudnia obowiązywać będzie system e-TOLL. W jego przypadku kierowca – także samochodu osobowego – będzie mógł zapłacić poprzez wykupienie biletu na stacji, aplikację lub urządzenie pokładowe.

REKLAMA

REKLAMA

Bez względu na fakt czy kierowca wybierze autoryzację aplikacją czy zdecyduje się na zakup biletu autostradowego, kluczem do sukcesu jest numer rejestracyjny samochodu. To na jego podstawie odbywa się identyfikacja pojazdu przez system kamer.

e-TOLL nie dotyczy wszystkich autostrad

Rejestracja w systemie e-TOLL nie należy do najłatwiejszych. Na szczęście już dziś wiadomo, że kierowcy będą mieli dużo bardziej intuicyjną alternatywę – mowa o aplikacji Autopay. To jednak dopiero połowa informacji, bowiem e-TOLL ma obowiązywać tylko na tych odcinkach autostrad, które są zarządzane przez GDDKiA. e-TOLL: gdzie obowiązuje konkretnie? Na A2 na odcinku Konin – Stryków i A4 na odcinku Wrocław – Sośnica.

Nie ma zatem czegoś takiego, jak eTOLL na A1. Kierowcy wpisując to hasło w wyszukiwarkę mogą mieć na myśli nadal elektroniczny system płatności, ale zdalne dokonywanie płatności za przejazd autostradą jest w tym przypadku realizowane przez inny system. Autostrada A1, e-TOLL – czy to jest możliwe w przyszłości? Jak najbardziej. Ale raczej dalekiej. I powód jest prosty. To prywatny zarządca obsługuje obecnie A1. eTOLL to z kolei system rządowy zrealizowany przez KAS i obowiązujący na państwowych odcinkach autostrad. eTOLL A1 wymagałby zatem wprowadzenia odpowiedniego zapisu w umowie dotyczącej zarządzania trasą. Kierowcy nie uratuje nawet fakt, że prawidłowo uruchomi internetowe konto klienta w serwisie KAS.

REKLAMA

e-TOLL na A1: nie, na razie nie!

Czy e-TOLL na A1 też będzie obowiązywać? Przynajmniej na razie nie. To fragment zarządzany przez prywatną spółkę AmberOne. Na A-jedynce pozostaną zatem bramki (czyli płatność w punktach poboru opłat), ewentualnie nadal kierowca będzie mógł korzystać z autoryzacji kamerami poprzez aplikację Autopay - tzw. videotolling. Rozwiązanie to nie korzysta z technologii pozycjonowania satelitarnego. Czy e-TOLL na A1 ma szansę się kiedyś pojawić? To wymagałoby zmiany operatora. Umowy takie natomiast są podpisywane długofalowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A1 opłaty: ile wynoszą? Kierowcy samochodów osobowych poruszając się na odcinku Rusocin - Nowa Wieś muszą zapłacić 29,90 zł. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA