REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-TOLL na A1? Czyli jak to jest z tymi opłatami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
e-TOLL na A1? Czyli jak to jest z tymi opłatami
e-TOLL na A1? Czyli jak to jest z tymi opłatami
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

e-TOLL na A1? Czy po 1 grudnia 2021 roku elektroniczne płatności można wnosić również na autostradzie A1? Sprawdziliśmy to.

e-TOLL na autostradach to nowy standard

1 grudnia 2021 roku rzeczywistość motoryzacyjna w Polsce zmieni się dość mocno. Na autostradach znikną bowiem... bramki. To nie oznacza jednak, że za przejazd płacić nie trzeba będzie. Nadal pozostaną one płatne. Zmieni się forma wnoszenia opłat. Po 1 grudnia obowiązywać będzie system e-TOLL. W jego przypadku kierowca – także samochodu osobowego – będzie mógł zapłacić poprzez wykupienie biletu na stacji, aplikację lub urządzenie pokładowe.

REKLAMA

Bez względu na fakt czy kierowca wybierze autoryzację aplikacją czy zdecyduje się na zakup biletu autostradowego, kluczem do sukcesu jest numer rejestracyjny samochodu. To na jego podstawie odbywa się identyfikacja pojazdu przez system kamer.

e-TOLL nie dotyczy wszystkich autostrad

REKLAMA

Rejestracja w systemie e-TOLL nie należy do najłatwiejszych. Na szczęście już dziś wiadomo, że kierowcy będą mieli dużo bardziej intuicyjną alternatywę – mowa o aplikacji Autopay. To jednak dopiero połowa informacji, bowiem e-TOLL ma obowiązywać tylko na tych odcinkach autostrad, które są zarządzane przez GDDKiA. e-TOLL: gdzie obowiązuje konkretnie? Na A2 na odcinku Konin – Stryków i A4 na odcinku Wrocław – Sośnica.

Nie ma zatem czegoś takiego, jak eTOLL na A1. Kierowcy wpisując to hasło w wyszukiwarkę mogą mieć na myśli nadal elektroniczny system płatności, ale zdalne dokonywanie płatności za przejazd autostradą jest w tym przypadku realizowane przez inny system. Autostrada A1, e-TOLL – czy to jest możliwe w przyszłości? Jak najbardziej. Ale raczej dalekiej. I powód jest prosty. To prywatny zarządca obsługuje obecnie A1. eTOLL to z kolei system rządowy zrealizowany przez KAS i obowiązujący na państwowych odcinkach autostrad. eTOLL A1 wymagałby zatem wprowadzenia odpowiedniego zapisu w umowie dotyczącej zarządzania trasą. Kierowcy nie uratuje nawet fakt, że prawidłowo uruchomi internetowe konto klienta w serwisie KAS.

e-TOLL na A1: nie, na razie nie!

Czy e-TOLL na A1 też będzie obowiązywać? Przynajmniej na razie nie. To fragment zarządzany przez prywatną spółkę AmberOne. Na A-jedynce pozostaną zatem bramki (czyli płatność w punktach poboru opłat), ewentualnie nadal kierowca będzie mógł korzystać z autoryzacji kamerami poprzez aplikację Autopay - tzw. videotolling. Rozwiązanie to nie korzysta z technologii pozycjonowania satelitarnego. Czy e-TOLL na A1 ma szansę się kiedyś pojawić? To wymagałoby zmiany operatora. Umowy takie natomiast są podpisywane długofalowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A1 opłaty: ile wynoszą? Kierowcy samochodów osobowych poruszając się na odcinku Rusocin - Nowa Wieś muszą zapłacić 29,90 zł. 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA