REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!
Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!
VITRONIC GmbH

REKLAMA

REKLAMA

Jak działa e-TOLL? To system oparty o automatyczne bramownice, które nie będą blokować dostępu do trasy, a sprawdzą numer rejestracyjny auta.

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL? To dość proste. Kierowca wjeżdżając na płatny odcinek musi samodzielnie zadbać o wniesienie opłaty. I słowo samodzielnie jest tu kluczem. Bo na płatnych fragmentach A2 (między Koninem i Strykowem) oraz A4 (między Wrocławiem i Sośnicą) znikną bramki wjazdowe. Nie będzie też kontrolerów ruchu. Czy to oznacza, że przez system można się prześlizgnąć bez kary? No właśnie... nie.

REKLAMA

Kara za brak opłaty e-TOLL to 500 zł dla samochodu osobowego i nawet 1500 zł dla ciężarówki!

e-TOLL, czyli kamery będą sprawdzać kierowców

Krajowa Administracja Skarbowa zarządzająca płatnościami e-TOLL postanowiła mocno zadbać o uszczelnienie płatności. Dlatego już dziś na drogach pojawiły się specjalne radiowozy monitorujące za pomocą kamer numery rejestracyjne napotkanych na A2 i A4 samochodów. Następnie informacja trafia do systemu, który sprawdza czy kierowca wniósł opłatę. Jeżeli nie, stosowna informacja o mandacie trafia na jego adres zamieszkania.

e-TOLL wymaga stworzenia nowej infrastruktury

1 grudnia 2021 roku e-TOLL zostanie rozszerzony również o samochody osobowe. Wtedy jednak uruchomione zostanie też dodatkowe rozwiązanie. A to zakłada pojawienie się przy wjeździe i wyjeździe z płatnego odcinka specjalnym bramownic wyposażonych w kamery i sensory. Rozwiązanie dostarczy VITRONIC Machine Vision Polska Sp. z o. o. Firma w ramach umowy ze Skarbem Państwa zaprojektuje, zbuduje i uruchomi 19 nowych punktów kontrolnych (bramownic) nad płatnymi drogami w Polsce. W ramach współpracy VITRONIC dostosuje także istniejącą dotychczas infrastrukturę zlokalizowaną wokół „bramek” będących elementem manualnego systemu poboru opłat.

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!

VITRONIC GmbH

System e-TOLL poradzi sobie nawet z dużym natężeniem ruchu

Jeden punkt kontrolny może obsługiwać wiele pasów ruchu w obu kierunkach jednocześnie. Bardzo skuteczna technologia wykrywania i identyfikacji pozwala na kontrolowanie nawet przy dużych prędkościach i natężeniu pojazdów, a także podczas zmiany pasów ruchu, w nocy czy we mgle. Nasze rozwiązanie umożliwia płynny ruch, bez konieczności czasochłonnego zatrzymywania się na dotychczasowych „bramkach”, a więc znacznie ułatwi i usprawni podróżowanie po Polsce, skracając czas podróży, a co za tym idzie – jej koszty. – mówi prezes VITRONIC Machine Vision Polska Michał Żuchora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • MartinEr
    2022-03-13 13:14:21
    Czy to jest normalne, że jadąc z Katowic do Krakowa i z powrotem, opłata jest pobierana cztery razy? Mam aktywne automatyczne płatności w IKO. Płacimy za przejazd płatnym odcinkiem, czy za każde przekroczenie bramki? Bardzo proszę poprawić ślepo powielany błąd - Sośnica to nie miasto, a dzielnica.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

REKLAMA

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

REKLAMA

Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

REKLAMA