REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!
Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!
VITRONIC GmbH

REKLAMA

REKLAMA

Jak działa e-TOLL? To system oparty o automatyczne bramownice, które nie będą blokować dostępu do trasy, a sprawdzą numer rejestracyjny auta.

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL? To dość proste. Kierowca wjeżdżając na płatny odcinek musi samodzielnie zadbać o wniesienie opłaty. I słowo samodzielnie jest tu kluczem. Bo na płatnych fragmentach A2 (między Koninem i Strykowem) oraz A4 (między Wrocławiem i Sośnicą) znikną bramki wjazdowe. Nie będzie też kontrolerów ruchu. Czy to oznacza, że przez system można się prześlizgnąć bez kary? No właśnie... nie.

REKLAMA

Kara za brak opłaty e-TOLL to 500 zł dla samochodu osobowego i nawet 1500 zł dla ciężarówki!

e-TOLL, czyli kamery będą sprawdzać kierowców

Krajowa Administracja Skarbowa zarządzająca płatnościami e-TOLL postanowiła mocno zadbać o uszczelnienie płatności. Dlatego już dziś na drogach pojawiły się specjalne radiowozy monitorujące za pomocą kamer numery rejestracyjne napotkanych na A2 i A4 samochodów. Następnie informacja trafia do systemu, który sprawdza czy kierowca wniósł opłatę. Jeżeli nie, stosowna informacja o mandacie trafia na jego adres zamieszkania.

e-TOLL wymaga stworzenia nowej infrastruktury

1 grudnia 2021 roku e-TOLL zostanie rozszerzony również o samochody osobowe. Wtedy jednak uruchomione zostanie też dodatkowe rozwiązanie. A to zakłada pojawienie się przy wjeździe i wyjeździe z płatnego odcinka specjalnym bramownic wyposażonych w kamery i sensory. Rozwiązanie dostarczy VITRONIC Machine Vision Polska Sp. z o. o. Firma w ramach umowy ze Skarbem Państwa zaprojektuje, zbuduje i uruchomi 19 nowych punktów kontrolnych (bramownic) nad płatnymi drogami w Polsce. W ramach współpracy VITRONIC dostosuje także istniejącą dotychczas infrastrukturę zlokalizowaną wokół „bramek” będących elementem manualnego systemu poboru opłat.

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL?

Jak działa e-TOLL? Kontroluje kierowców... kamerami!

VITRONIC GmbH

System e-TOLL poradzi sobie nawet z dużym natężeniem ruchu

Jeden punkt kontrolny może obsługiwać wiele pasów ruchu w obu kierunkach jednocześnie. Bardzo skuteczna technologia wykrywania i identyfikacji pozwala na kontrolowanie nawet przy dużych prędkościach i natężeniu pojazdów, a także podczas zmiany pasów ruchu, w nocy czy we mgle. Nasze rozwiązanie umożliwia płynny ruch, bez konieczności czasochłonnego zatrzymywania się na dotychczasowych „bramkach”, a więc znacznie ułatwi i usprawni podróżowanie po Polsce, skracając czas podróży, a co za tym idzie – jej koszty. – mówi prezes VITRONIC Machine Vision Polska Michał Żuchora.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • MartinEr
    2022-03-13 13:14:21
    Czy to jest normalne, że jadąc z Katowic do Krakowa i z powrotem, opłata jest pobierana cztery razy? Mam aktywne automatyczne płatności w IKO. Płacimy za przejazd płatnym odcinkiem, czy za każde przekroczenie bramki? Bardzo proszę poprawić ślepo powielany błąd - Sośnica to nie miasto, a dzielnica.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

REKLAMA

Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

REKLAMA

Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

REKLAMA