Czy wiesz jak dbać o samochód z instalacją LPG podczas srogich zim i nie tylko?
REKLAMA
REKLAMA
1. Regularnie (co 10.000 km) kontroluj stan filtra gazu (koszt od 25 zł do 50 zł) w punktach zakładania instalacji. Przed zimą upewnij się czy filtr nie jest brudny lub czy nie kwalifikuje się do wymiany.
REKLAMA
LPG ma wyższą temperaturę spalania co przyczynia się do szybszego zużycia ostatniego elementu układu wydechowego oraz katalizatora. Przed zimą warto aby fachowiec na to zerknął.
Nie dopuszczaj do sytuacji w której masz ZERO (lub bardzo mało) benzyny w zbiorniku paliwa. Pompa paliwa pracuje nawet gdy jedziemy na LPG. Bez benzyny na sucho ulega uszkodzeniu a wymiana jest dość kosztowna.
Mroźną zimą NIGDY nie gaś auta "na gazie", przełącz na benzynę, chwilę poczekaj i dopiero zgaś. Przewody paliwowe i parownik LPG mogą zamarznąć gdy będzie w nich LPG-benzyna ma niższą temperaturę zamarzania i właściwości smarujące. Powinno się mieć stale benzynę w zbiorniku paliwa (patrz pkt 3) na poziomie na tyle wysokim, aby zbiornik był non-stop obmywany od środka (czyli nie mniej niż połowa). Zapobiega to rdzewieniu baku od środka.
Powinno się częściej kontrolować przewody wysokiego napięcia w aucie z LPG. Podobnie z kopułką i palcem rozdzielacza.
NIGDY NIE ZAPALAJ AUTA NA GAZIE!
Świece przy instalacji LPG powinny być jednoelektrodowe (dotyczy to instalacji 1 i 2-giej generacji, czyli w autach z gaźnikami i jednopunktowymi wtryskami paliwa). Mechanicy polecają świece NGK. Dają one większą iskrę i ułatwiają zapłon.
Podczas bardzo długiej jazdy (powyżej 500 km) przełącz czasem auto na benzynę i pojedź na benzynie przez kilka kilometrów. Smaruje to układ paliwowy. Potem wróć na gaz.
Tankuj tylko na zaufanych stacjach benzynowych /LPG.
Zobacz też: Auto na gaz LPG – jak przygotować się do zimy?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.