REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

Jakubowski Ryszard
Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń? Fot. Fotolia
Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W starych, długo nie eksploatowanych oldtimerach najwięcej snu z oczu użytkowników spędzają drobne i niespodziewanie pojawiające się usterki, chwilowo utrudniające lub uniemożliwiające jazdę. Najczęstszą jest stałe zanieczyszczanie się dysz w gaźnikach i filtrów paliwa. Oto jak go oczyścić w aucie zabytkowym.

Przyczyną tego zjawiska są drobinki, pochodzące z różnych osadów, jakie latami gromadziły się wewnątrz zbiornika paliwa oldtimera. W czasie, gdy pozostawał on pusty, mogły w jego wnętrzu pojawić się także ogniska korozji lub nawet jego ścianki w całości pokryły się nalotem tlenków metalu, z którego go wykonano. Dlatego przed pierwszym uruchomieniem silnika długo nie używanego pojazdu należy starannie oczyścić cały układ paliwowy i wymienić filtry paliwa na nowe.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymieniać okładziny cierne tarczy sprzęgła?

REKLAMA

Czyszczenie układu trzeba zacząć od zbiornika paliwa. Po jego wymontowaniu z samochodu ostrożnie wyjąć wszystkie znajdujące się w nim akcesoria. Elementy gumowe, zwłaszcza uszczelniające, w zasadzie podlegają wymianie, podobnie jak inne uszczelki. Z braku oryginalnych, można samodzielnie dorobić nowe, pamiętając zawsze o tym, że muszą być wykonane z materiału, odpornego na działanie benzyny i olejów.

Czyszczenie wnętrza zbiornika auta zabytkowego można wykonać dość skutecznie przy pomocy silnego strumienia gorącej wody z dodatkiem detergentów. Przedtem warto oczyścić jego wnętrze mechanicznie. Zabieg ten, przeprowadzony w domowych warunkach wymaga wrzucenia do jego wnętrza garści średniej wielkości śrub i nakrętek (oczyszczonych z piasku i innych zanieczyszczeń) lub drobnych kamyków. Wrzucone przedmioty trzeba przedtem policzyć, aby potem nie pozostawić żadnego we wnętrzu. Następnie, po zatkaniu wszystkich otworów należy potrząsać zbiornikiem przez co najmniej kilka minut, obracając go we wszystkich płaszczyznach.

Po wysypaniu z niego i policzeniu przedmiotów, należy jego wnętrze starannie umyć gorącą wodą z dodatkiem detergentów i po kilkukrotnym wypłukaniu osuszyć w ciepłym, najlepiej nasłonecznionym miejscu, otworami ku dołowi, aby woda wyciekła przed ostatecznym wysuszeniem. Podczas montażu do uszczelek nie używać silikonu, który nie jest odporny na działanie produktów ropopochodnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak kupić używane auto? – sprawdzenie karoserii

REKLAMA

Przewody paliwowe można oczyścić przedmuchując je sprężonym powietrzem (konieczny kompresor!) po zdjęciu ich z filtrów. Uszkodzone lub podejrzane wymienić na nowe. Najważniejszy jest przewód pomiędzy pompą paliwa i gaźnikiem, dlatego warto go wymienić bez względu na stan, w jakim się znajduje.

Po oczyszczeniu i ewentualnej wymianie filtrów paliwa starannie zmontować układ paliwowy i pozakładać na przewody oraz docisnąć obejmy wszędzie, gdzie to konieczne. Aby utrudnić przedostawanie się do gaźnika cząstek metalu, jakie mogą, mimo starannego czyszczenia, znaleźć się w paliwie, można do jednego z przewodów paliwowych przed pompą paliwa przymocować na stałe (obejmą zaciskową) niewielki magnes, np. wyjęty ze starego telewizora z obudowy cewek odchylających przy kineskopie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA