REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja

Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

REKLAMA

Rynek motoryzacyjny zmienia się dynamicznie. Rolę aut rodzinnych, dotychczas kojarzonych głównie z kombi i z vanami, zaczynają przejmować SUV-y i crossovery. Często są mniej praktyczne, mniejsze i droższe, ale to nie ma znaczenia – dziś to moda rozdaje karty w motoryzacji.
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

Skorzystałem z okazji i wybrałem na tegoroczny test aut z segmentu MPV i kombi organizowany przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski. Nazwa może mylić – połowa dostępnych pojazdów była z segmentu SUV. Przez cały dzień miałem okazję bliżej przyjrzeć się kilku modelom z różnych klas, w różnych konfiguracjach silnikowych i wyposażeniowych. Podczas testu przez kilka godzin można przejechać się każdym samochodem aktualnie dostępnym. Jak co roku, organizator przygotował zróżnicowaną trasę, z zakrętami i odcinkami autostradowymi umożliwiającymi zapoznanie się z autami.

REKLAMA

Zacząłem od Volkswagena Tourana z silnikiem benzynowym 1.8 TSI o mocy 180 KM. Touran nie jest małym samochodem, ale zza kierownicy kompletnie tego nie czułem. Samochód prowadzi się, jak zwykły Golf. Pewnie trzyma się drogi i ma bezpośredni układ kierowniczy. Dzięki wysokiemu nadwoziu, miejsca wewnątrz nikomu nie zabraknie. Zwróciłem uwagę na liczność praktycznych schowków. Co ważne, każdy miał dużą pojemność. Jakość wykonania kokpitu na poziomie Golfa, ale poniżej Passata. Na szczęście testowy egzemplarzy wyposażono w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG. 1.8 TSI i DSG to dobrana para - biegi zmieniają się błyskawicznie. Trudno podczas tak szybkiego testu wskazać jakieś wady. Niepokoić może wysokie, testowe średnie spalanie, wynoszące powyżej 10 litrów.

Ford EcoSport to samochód stworzony dla osób szukających Fiesty, ale w modnym opakowaniu. Model co prawda powstał na płycie podłogowej właśnie Fiesty, ale daleko mu do prowadzenia mniejszego brata. Czuć, że układ kierowniczy jest precyzyjny. Czuć też, niestety, skutek wyższego nadwozia. Ford za bardzo wychylał się na zakrętach. Muszę za to pochwalić żwawy silnik diesla, ochoczo wkręcający się na obroty. Nawet dźwięk silnika, szczególnie turbosprężarki był naprawdę dobry. Dyskusyjna jest tylna cześć nadwozia, która nijak pasuje do agresywnego przodu. Zamiast EcoSporta, wybrałbym po prostu Fiestę.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

Samochód roku 2017, czyli Peugeot 3008, szczególnie wyróżnia się na tle rywali. Projekt wnętrza i nadwozia zachwyca. Stojąc obok droższego i bardziej prestiżowego DS7, ani trochę od niego nie odstawał. Wnętrze zaprojektowano z polotem i smakiem. Po wejściu do niego, w oczy rzuca się efektowny ekran z nowoczesnymi grafikami zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej, W samochodzie czuć nowoczesność. Liczbę przycisków ograniczono do minimum, zostawiając te najważniejsze. Jakość materiałów i spasowania - na piątkę! Testowa odmiana miała pod maską silnik diesla połączony z „automatem”. Silnik ochoczo wkręcał się na obroty i nie irytował nieprzyjemnymi odgłosami przy wyższych obrotach, typowymi dla czterocylindrowych jednostek wysokoprężnych. Zawieszenie nastawiono na komfort. Prowadzenie tego auta to miłe doświadczenie.

Przesiadam się do kombi. Był nim Volkswagen Golf Variant z nowym silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Siedząc w Golfie zawsze się zastanawiam, dlaczego tyle milionów ludzi na świecie go kupuje. Sukces tkwi w dużej ostrożności Volkswagena. Zamiast wprowadzać rewolucją w nowym modelu, jak to było w przypadku Peugeota 308, dopracowują pomysł na globalne auto kompaktowe od lat. Golf niemal wszystkim dobrze się kojarzy. Szczególnie dobrze, gdy jest bogato wyposażony i ma znakomitą automatyczną skrzynię biegów. Dokładnie takim zestawem miałem przyjemność się przejechać. Golf VII generacji nie jest żadną nowością. Natomiast silnik 1.5 TSI – owszem. Ta jednostka benzynowa to znakomity kompromis pomiędzy mocnymi dieslami, a za słabym do trasy 1.2 TSI. Co ważne, średnie spalanie nie przekraczało 7-8 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

Fiat Tipo to bestseller włoskiego producenta w naszym kraju. Wciąż ląduje na szczytach list najchętniej wybieranych nowych samochodów. Co kryje się za tym sukcesem? Dostajemy kawał dobrego samochodu za bardzo konkurencyjną cenę. Próżno szukać mu konkurentów, tym bardziej za sprawą polityki cenowej koncernu FCA, oferującej liczne rabaty. Nie dziwię się patrząc, jak Tipo dojrzale i elegancko wygląda. Nawet w testowanej przeze mnie odmianie kombi razem z dieslem 1.6 z „automatem”. Niska masa własna i niezły układ kierowniczy pozwalają ostrzej pokonywać zakręty, bez niemile widzianej podsterowności. Według mnie lepiej wybrać turbodoładowany silnik benzynowy z fabrycznie montowaną instalacją gazową i manualem – taki zestaw jest tańszy i nie wydamy na paliwo więcej od posiadaczy diesla. Trudno nie polecić Tipo, gdyż jest szczerym i sympatycznym samochodem za rozsądną cenę. Niewykluczone, że stanie się nie mniejszym hitem na rynku aut używanych.

Mój największy faworyt – Kia Stonic z dieslem 1.6 CRDi. Już dawno żaden crossover mnie tak nie zaskoczył. Spodziewałem się kolejnego, bezpłciowego crossovera - nic z tych rzeczy. Po przejechaniu pierwszych kilometrów na mojej twarzy zagościł szeroki uśmiech. Po pierwsze, niskie spalanie. Auta prasowe podczas takich testów nie są oszczędzane, jednak w Kii średnie zużycie paliwa od ostatniego zatankowania wynosiło 6,2 litra! Jeszcze lepiej wypadła elastyczność tej jednostki i jej cicha pracy. Dożyliśmy czasów, w których coraz trudniej rozpoznać, że dany samochód ma pod maską silnik diesla. Skrzynia biegów była krótko zestopniowana, biegi wchodziły praktycznie same. Aż chciało mi się pokonywać kolejne kilometry. Zawieszenie zestrojono z myślą o dynamicznie jeżdżących kierowcach. Jest delikatnie za twarde za nierównościach, ale dzięki temu Stonic nie ma tendencji do przechylania się na zakrętach, posłusznie wykonując polecenia kierowcy. Całość dopełniał nowoczesny kokpit ze świetnie leżącą w dłoniach kierownicą i intuicyjną obsługą. Plastiki na górze deski rozdzielczej były twarde, ale to standard w tej klasie.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA