REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

REKLAMA

Rynek motoryzacyjny zmienia się dynamicznie. Rolę aut rodzinnych, dotychczas kojarzonych głównie z kombi i z vanami, zaczynają przejmować SUV-y i crossovery. Często są mniej praktyczne, mniejsze i droższe, ale to nie ma znaczenia – dziś to moda rozdaje karty w motoryzacji.
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

Skorzystałem z okazji i wybrałem na tegoroczny test aut z segmentu MPV i kombi organizowany przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski. Nazwa może mylić – połowa dostępnych pojazdów była z segmentu SUV. Przez cały dzień miałem okazję bliżej przyjrzeć się kilku modelom z różnych klas, w różnych konfiguracjach silnikowych i wyposażeniowych. Podczas testu przez kilka godzin można przejechać się każdym samochodem aktualnie dostępnym. Jak co roku, organizator przygotował zróżnicowaną trasę, z zakrętami i odcinkami autostradowymi umożliwiającymi zapoznanie się z autami.

REKLAMA

Zacząłem od Volkswagena Tourana z silnikiem benzynowym 1.8 TSI o mocy 180 KM. Touran nie jest małym samochodem, ale zza kierownicy kompletnie tego nie czułem. Samochód prowadzi się, jak zwykły Golf. Pewnie trzyma się drogi i ma bezpośredni układ kierowniczy. Dzięki wysokiemu nadwoziu, miejsca wewnątrz nikomu nie zabraknie. Zwróciłem uwagę na liczność praktycznych schowków. Co ważne, każdy miał dużą pojemność. Jakość wykonania kokpitu na poziomie Golfa, ale poniżej Passata. Na szczęście testowy egzemplarzy wyposażono w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG. 1.8 TSI i DSG to dobrana para - biegi zmieniają się błyskawicznie. Trudno podczas tak szybkiego testu wskazać jakieś wady. Niepokoić może wysokie, testowe średnie spalanie, wynoszące powyżej 10 litrów.

Ford EcoSport to samochód stworzony dla osób szukających Fiesty, ale w modnym opakowaniu. Model co prawda powstał na płycie podłogowej właśnie Fiesty, ale daleko mu do prowadzenia mniejszego brata. Czuć, że układ kierowniczy jest precyzyjny. Czuć też, niestety, skutek wyższego nadwozia. Ford za bardzo wychylał się na zakrętach. Muszę za to pochwalić żwawy silnik diesla, ochoczo wkręcający się na obroty. Nawet dźwięk silnika, szczególnie turbosprężarki był naprawdę dobry. Dyskusyjna jest tylna cześć nadwozia, która nijak pasuje do agresywnego przodu. Zamiast EcoSporta, wybrałbym po prostu Fiestę.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

REKLAMA

Samochód roku 2017, czyli Peugeot 3008, szczególnie wyróżnia się na tle rywali. Projekt wnętrza i nadwozia zachwyca. Stojąc obok droższego i bardziej prestiżowego DS7, ani trochę od niego nie odstawał. Wnętrze zaprojektowano z polotem i smakiem. Po wejściu do niego, w oczy rzuca się efektowny ekran z nowoczesnymi grafikami zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej, W samochodzie czuć nowoczesność. Liczbę przycisków ograniczono do minimum, zostawiając te najważniejsze. Jakość materiałów i spasowania - na piątkę! Testowa odmiana miała pod maską silnik diesla połączony z „automatem”. Silnik ochoczo wkręcał się na obroty i nie irytował nieprzyjemnymi odgłosami przy wyższych obrotach, typowymi dla czterocylindrowych jednostek wysokoprężnych. Zawieszenie nastawiono na komfort. Prowadzenie tego auta to miłe doświadczenie.

Przesiadam się do kombi. Był nim Volkswagen Golf Variant z nowym silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Siedząc w Golfie zawsze się zastanawiam, dlaczego tyle milionów ludzi na świecie go kupuje. Sukces tkwi w dużej ostrożności Volkswagena. Zamiast wprowadzać rewolucją w nowym modelu, jak to było w przypadku Peugeota 308, dopracowują pomysł na globalne auto kompaktowe od lat. Golf niemal wszystkim dobrze się kojarzy. Szczególnie dobrze, gdy jest bogato wyposażony i ma znakomitą automatyczną skrzynię biegów. Dokładnie takim zestawem miałem przyjemność się przejechać. Golf VII generacji nie jest żadną nowością. Natomiast silnik 1.5 TSI – owszem. Ta jednostka benzynowa to znakomity kompromis pomiędzy mocnymi dieslami, a za słabym do trasy 1.2 TSI. Co ważne, średnie spalanie nie przekraczało 7-8 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

Fiat Tipo to bestseller włoskiego producenta w naszym kraju. Wciąż ląduje na szczytach list najchętniej wybieranych nowych samochodów. Co kryje się za tym sukcesem? Dostajemy kawał dobrego samochodu za bardzo konkurencyjną cenę. Próżno szukać mu konkurentów, tym bardziej za sprawą polityki cenowej koncernu FCA, oferującej liczne rabaty. Nie dziwię się patrząc, jak Tipo dojrzale i elegancko wygląda. Nawet w testowanej przeze mnie odmianie kombi razem z dieslem 1.6 z „automatem”. Niska masa własna i niezły układ kierowniczy pozwalają ostrzej pokonywać zakręty, bez niemile widzianej podsterowności. Według mnie lepiej wybrać turbodoładowany silnik benzynowy z fabrycznie montowaną instalacją gazową i manualem – taki zestaw jest tańszy i nie wydamy na paliwo więcej od posiadaczy diesla. Trudno nie polecić Tipo, gdyż jest szczerym i sympatycznym samochodem za rozsądną cenę. Niewykluczone, że stanie się nie mniejszym hitem na rynku aut używanych.

Mój największy faworyt – Kia Stonic z dieslem 1.6 CRDi. Już dawno żaden crossover mnie tak nie zaskoczył. Spodziewałem się kolejnego, bezpłciowego crossovera - nic z tych rzeczy. Po przejechaniu pierwszych kilometrów na mojej twarzy zagościł szeroki uśmiech. Po pierwsze, niskie spalanie. Auta prasowe podczas takich testów nie są oszczędzane, jednak w Kii średnie zużycie paliwa od ostatniego zatankowania wynosiło 6,2 litra! Jeszcze lepiej wypadła elastyczność tej jednostki i jej cicha pracy. Dożyliśmy czasów, w których coraz trudniej rozpoznać, że dany samochód ma pod maską silnik diesla. Skrzynia biegów była krótko zestopniowana, biegi wchodziły praktycznie same. Aż chciało mi się pokonywać kolejne kilometry. Zawieszenie zestrojono z myślą o dynamicznie jeżdżących kierowcach. Jest delikatnie za twarde za nierównościach, ale dzięki temu Stonic nie ma tendencji do przechylania się na zakrętach, posłusznie wykonując polecenia kierowcy. Całość dopełniał nowoczesny kokpit ze świetnie leżącą w dłoniach kierownicą i intuicyjną obsługą. Plastiki na górze deski rozdzielczej były twarde, ale to standard w tej klasie.

Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Kombi & MPV TEST 2018 – relacja / fot. Sebastian Tomaszewski
Sebastian Tomaszewski
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA