REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rower do testów zderzeniowych aut!

Toyota
Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota opracowała specjalny rower oraz dostosowanego do niego manekina do testów zderzeniowych, aby za jego pomocą pracować nad technologią radarową. Badania są prowadzone z myślą o samochodach autonomicznych.

Rower do testów zderzeniowych

REKLAMA

Największy producent samochodów na świecie skonstruował eksperymentalny rower z wielu części odpornych na uderzenia. Przypomina to nieco puzzle 3D. Pojazd rozpada się po kolizji i może być szybko z powrotem złożony, gotów do kolejnej próby.

REKLAMA

Rower jest wykorzystywany przez Collaborative Safety Research Center Toyoty do testowania radarowego systemu skanowania otoczenia, nad którym Centrum pracuje na potrzeby samoprowadzących się samochodów. Wykrywanie na drodze rowerów to jeden z większych problemów, który trzeba rozwiązać, żeby system autonomicznej jazdy był w pełni bezpieczny. Oczywiście żaden rozsądny rowerzysta nie zgodziłby się do udziału w takich testach, ryzykując wielokrotne uderzenie przez jadące auto, dlatego trzeba było opracować automatyczny jednoślad. Rower skonstruowany do testów jest wzorowany na 26-calowym rowerze górskim, gdyż jest to najbardziej popularny typ w Stanach Zjednoczonych. Dające się łatwo połączyć części są zrobione z materiału, który jest nie tylko bardzo wytrzymały, ale też jego własności powodują, że radar postrzega go tak samo jak metale używane w standardowych rowerach.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

Opracowanie jednośladu to nie wszystko. Próba nie będzie oddawała rzeczywistej sytuacji na drodze, jeśli przed samochodem pojawi się sam rower. Dlatego specjaliści Toyoty zbudowali także manekina-rowerzystę. Jego nogi poruszają się tak, jakby pedałował, a specjalna powłoka jest interpretowana przez radar jak skóra.

REKLAMA

Kiedy już pojazd i manekin-rowerzysta były gotowe, trzeba było jeszcze znaleźć sposób, żeby wprawić je w ruch. Inżynierowie wykluczyli silnik elektryczny – po kolejnych uderzeniach szybko by się zniszczył. Zamiast tego opracowali małą platformę z silnikiem, na której rower jest przewożony aż do zderzenia z testowanym samochodem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Platforma wiezie rower testowy z prędkością, której pozazdrościłby niejeden cyklista. Rozpędza się do 32 km/h przy prędkości wiatru 16 km/h wiejącego z dowolnego kierunku. Rower może być uderzony z dowolnej strony z prędkością do 60 km, a jego złożenie po kolizji trwa poniżej 5 minut. Oczywiście chodzi o to, żeby radar w samochodzie jednak zadziałał i samochód się zatrzymał, unikając wypadku. Jednak podczas testów udaje się to raz lepiej, raz gorzej.

Toyota planuje rozpocząć sprzedaż autonomicznych samochodów w 2020 roku. Jednak już wcześniej ta sama technologia zdolna unikać kolizji z rowerzystami może być wykorzystywana w systemach bezpieczeństwa czynnego takich jak Toyota Safety Sense, w które wyposażane są konwencjonalne auta.

Zdjęcia roweru i manekina zostaną opublikowane dopiero podczas Światowego Kongresu Society of Automotive Engineers w Detroit w kwietniu tego roku.

Pewien pogląd, jak mogą wyglądać testy z ich udziałem, daje film z testów z manekinami zastępującymi pieszych https://www.youtube.com/watch?v=dzif5MmhtA4

Radar zdolny wykrywać pieszych został wykorzystany w nowej generacji pakietu Toyota Safety Sense, który w lutym zadebiutował na naszym rynku w nowym RAV4, a w drugim kwartale pojawi się też w następnej generacji Priusa, RAV4 Hybrid i nowym crossoverze C-HR.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA