Zero gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP: Datsun Go!
REKLAMA
REKLAMA
Fatalny wynik w teście zderzeniowym NCAP
Tanie auta przez długi czas cechował niski poziom bezpieczeństwa. Klientów taki stan rzeczy nie odstraszał, bowiem przy wyborze pojazdu kierowali się oni głównie ceną auta, jego wyposażeniem i wyglądem. W ostatnich latach producenci aut zainwestowali jednak w rozwój systemów bezpieczeństwa, dlatego nawet miejskie samochody dobrze wypadają w testach zderzeniowych. Ogromny postęp wykonał chociażby Chevrolet, którego Aveo T300 bardzo dobrze wypadło w zarówno w europejskich jak i amerykańskich i azjatyckich crash-testach. Inni producenci nie mogli być gorsi i zaoferowali auta o podobnych właściwościach. Niestety, nie wszystkie koncerny poszły w tę stronę. Najnowszy Datsun Go, bardzo tani samochód przeznaczony na rynki państw wschodzących (np. Indii) nie zdał swojego pierwszego testu przeprowadzonego przez Global NCAP.
REKLAMA
REKLAMA
W trakcie sprawdzianu przeprowadzonego przez Global NCAP Dastsun uległ potężnemu zniszczeniu. Kabina auta została poważnie zdeformowana: zgniecione zostały dach, przedni słupek od strony kierowcy, przednie drzwi, a deska rozdzielcza pojazdu przemieściła się w głąb wnętrza samochodu. W rezultacie ogromna siła zderzenia została przeniesiona na pasażerów przednich siedzeń (zwłaszcza kierowcy), a całości ich obrażeń dopełnił brak poduszek powietrznych.
Global NCAP po przeanalizowaniu zniszczeń i zapisów z rejestratorów przeciążeń nie przyznał ani jednej gwiazdki za ochronę dorosłych najnowszemu Datsunowi Go. Za ochronę dziecka zapiętego w foteliku na tylnej kanapie przyznał 2 gwiazdki. Tak słaby wynik to w dzisiejszych czasach absolutne zaskoczenie. Szkoda, że w negatywnym sensie.
Trzeba jednak pamiętać, że Datsun Go trafił na rynki państw, w których priorytetem jest cena pojazdu. Jeśli trafić miałby on do Europy musiałby zostać poważnie zmodernizowany. Tego typu zabiegi nie są czymś wyjątkowym więc bardzo możliwe, że Datsun trafi niedługo na Stary Kontynent.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.