REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne problemy Volkswagena z silnikami TDI

Volkswagen Multivan 2014 2.0 BiTDI
Volkswagen Multivan 2014 2.0 BiTDI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen zmaga się z poważnymi problemami. Jego silniki Diesla o pojemności 1,6 l i 2,0 l nie spełniają norm emisji spalin. Takie są wnioski płynące z raportu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).

Silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI nie spełniają norm emisji spalin

Według specjalistów z amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska silniki wysokoprężne Volkswagena nie spełniają norm w zakresie emisji tlenków azotu. Okazuje się bowiem, że o ile na stacji diagnostycznej wszystkie wyniki pomiarów są prawidłowe, o tyle pomiary wykonane na drodze w czasie jazdy pokazują zupełnie inne wyniki.

REKLAMA

Okazuje się bowiem, że Volkswagen stosuje w swych silnikach specjalne oprogramowanie, dzięki któremu silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI pracują ze zdecydowanie mniejszą mocą i obciążeniem, przez co emitują mniejsze ilości szkodliwych gazów. Co więcej, także wyniki spalania mogą się przez to istotnie różnić w porównaniu do tych rzeczywistych, uzyskiwanych na drodze.

REKLAMA

Problem jest o tyle poważny, że dotyczy ogromnej ilości aut. Według EPA jest to nawet 11 milionów pojazdów na całym świecie. Co więcej amerykańska organizacja domaga się ogromnych kar za każdy auto wprowadzone do sprzedaży w USA, które nie spełnia amerykańskiego prawa. Kara wynosi 37,5 tys.  USD za każdy samochód niezgodny z przepisami federalnymi dotyczącymi czystości powietrza. Jak się szacuje sprawa dotyczyć może 482 tys. czterocylindrowych diesli pod markami VW i Audi sprzedawanych od 2008 r. Oznacza to karę nawet 18 miliardów dolarów!

Problem dla Volkswagena jest tym większy, że nie wiadomo de facto jak zareagują na te doniesienia władze innych państw, w których auta VW były sprzedawane. Problemem może być chociażby dotrzymanie wymogów homologacji przez auta, które de facto nie spełniają norm emisji spalin.

Inna sprawa to natomiast dociekanie odszkodowań od klientów, którzy zakupili auta marki Volkswagen z silnikami 1.6 TDI i 2.0  TDI. Wgranie nowego oprogramowania raczej na pewno nie rozwiąże problemu emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów. Dostarczenie klientowi auta ze słabszym silnikiem oznaczałoby także nie wywiązanie się z umowy kupna-sprzedaży, w której producent zadeklarował konkretne parametry silnika i auta (osiągi, żucie paliwa).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA