REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne problemy Volkswagena z silnikami TDI

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Multivan 2014 2.0 BiTDI
Volkswagen Multivan 2014 2.0 BiTDI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen zmaga się z poważnymi problemami. Jego silniki Diesla o pojemności 1,6 l i 2,0 l nie spełniają norm emisji spalin. Takie są wnioski płynące z raportu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).

Silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI nie spełniają norm emisji spalin

Według specjalistów z amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska silniki wysokoprężne Volkswagena nie spełniają norm w zakresie emisji tlenków azotu. Okazuje się bowiem, że o ile na stacji diagnostycznej wszystkie wyniki pomiarów są prawidłowe, o tyle pomiary wykonane na drodze w czasie jazdy pokazują zupełnie inne wyniki.

REKLAMA

Okazuje się bowiem, że Volkswagen stosuje w swych silnikach specjalne oprogramowanie, dzięki któremu silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI pracują ze zdecydowanie mniejszą mocą i obciążeniem, przez co emitują mniejsze ilości szkodliwych gazów. Co więcej, także wyniki spalania mogą się przez to istotnie różnić w porównaniu do tych rzeczywistych, uzyskiwanych na drodze.

REKLAMA

Problem jest o tyle poważny, że dotyczy ogromnej ilości aut. Według EPA jest to nawet 11 milionów pojazdów na całym świecie. Co więcej amerykańska organizacja domaga się ogromnych kar za każdy auto wprowadzone do sprzedaży w USA, które nie spełnia amerykańskiego prawa. Kara wynosi 37,5 tys.  USD za każdy samochód niezgodny z przepisami federalnymi dotyczącymi czystości powietrza. Jak się szacuje sprawa dotyczyć może 482 tys. czterocylindrowych diesli pod markami VW i Audi sprzedawanych od 2008 r. Oznacza to karę nawet 18 miliardów dolarów!

Problem dla Volkswagena jest tym większy, że nie wiadomo de facto jak zareagują na te doniesienia władze innych państw, w których auta VW były sprzedawane. Problemem może być chociażby dotrzymanie wymogów homologacji przez auta, które de facto nie spełniają norm emisji spalin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inna sprawa to natomiast dociekanie odszkodowań od klientów, którzy zakupili auta marki Volkswagen z silnikami 1.6 TDI i 2.0  TDI. Wgranie nowego oprogramowania raczej na pewno nie rozwiąże problemu emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów. Dostarczenie klientowi auta ze słabszym silnikiem oznaczałoby także nie wywiązanie się z umowy kupna-sprzedaży, w której producent zadeklarował konkretne parametry silnika i auta (osiągi, żucie paliwa).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA