Wododorowe Lexusy na Olimpiadzie w Tokio
REKLAMA
REKLAMA
Rozwój napędów wodorowych w Lexusach i Toyotach
Jak podaje portal Automotive News za japońskim magazynem Best Car, przed Igrzyskami Olimpijskimi, które odbędą się w Tokio w 2020 roku, Toyota zamierza przygotować szereg modeli demonstrujących osiągnięcia koncernu w dziedzinie ekologicznej motoryzacji. Do najbardziej interesujących należeć będzie napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi wersja nowego Lexusa LS.
REKLAMA
Igrzyska Olimpijskie 2020, których Toyota jest sponsorem, będą znakomitą okazją do prezentacji pojazdu nie emitującego żadnych szkodliwych substancji – efektem reakcji wodoru z tlenem, w wyniku której ogniwo paliwowe wytwarza prąd, jest jedynie czysta para wodna. Taki samochód może na przykład towarzyszyć maratończykom, nie narażając ich na wdychanie spalin.
Pierwsze auto na wodór od Toyoty: Mirai
Japoński koncern nie komentuje tych informacji, jednak doniesienia mediów są zupełnie prawdopodobne. Firma ta wprowadziła w tym roku do sprzedaży pierwszy produkowany seryjnie samochód zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi – Toyotę Mirai.
Zobacz też: Samochody hybrydowe: świetna sprzedaż Toyoty Mirai
REKLAMA
Według medialnych doniesień, wodorowy Lexus LS mógłby zadebiutować już w roku 2018. Rok później spodziewana jest premiera wyposażonego w ogniwa paliwowe sprzedawanego w Japonii sedana Crown, wodorowy napęd ma również zyskać nowa generacja minivana Estima.
Lexus LS, flagowy model marki, to czterodrzwiowy sedan z silnikiem V8. Obecna, czwarta generacja modelu dostępna jest w wersji 460 z silnikiem o pojemności skokowej 4,6 litra i pierwszą na rynku ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów (również w wariancie z napędem na cztery koła) oraz 600h z jednostką hybrydową o łącznej mocy 445 KM i stałym napędem wszystkich kół (AWD).
Źródło: materiały prasowe Toyota
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA