Rekord Guinnessa dla elektryka. Konkretnie ciężarówki.
REKLAMA
REKLAMA
Rekord Guinnessa dla elektryka. Przy czym elektryk był wyjątkowy!
Rekord Guinnessa dla elektryka to tytuł wyjątkowy. Partnerzy biorący udział w jego biciu wybrali zatem specjalny pojazd - mowa o ciężarówce Futuricum. Podstawą dla e-ciężarówki stało się Volvo FH. 19-tonowy samochód jest zasilany mocą 680 koni czerpaną z silników elektrycznych. W zestawie dołączony jest też największy akumulator do samochodów ciężarowych w Europie - ma pojemność 680 kilowatogodzin. Tak przygotowany pojazd na co dzień jest używany przez DPD Switzerland w ruchu regionalnym.
REKLAMA
Rekord Guinnessa dla elektryka: DPD, Futuricum i... Continental
REKLAMA
W pierwszym akapicie opisanych zostało dwóch pierwszych partnerów bijących rekord - tj. DPD Switzerland i Futuricum. W stawce cały czas brakuje jednak jeszcze jednej firmy. Uzupełnieniem stał się bowiem Continental, który dostarczył opony zaprojektowane z myślą o niskich oporach toczenia - mowa o modelu EfficientPro.
Nasze opony zapewniają zarówno wysokie przebiegi, jak i wyjątkowo niskie opory toczenia, a tym samym oferują istotne cechy dla ekonomicznej eksploatacji pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym. EfficientPro to sprawdzony model, który został opracowany specjalnie z myślą o transporcie długodystansowym. - powiedział Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów opon ciężarowych EMEA w Continental.
Rekord Guinnessa dla elektryka za 1099 km na jednym ładowaniu
Jeżeli chodzi o sam rekord Guinnessa dla elektryka, do jego pobicia wybrany został tor w pobliżu Hanoweru, w centrum testowym Continental. Ma on kształt owalny i długość 2,8 kilometra. Ciężarówka Futuricum z dwoma kierowcami zrobiła 392 okrążenia ze średnią prędkością 50 km/h. Skutkiem jego przejazdu stał się wpis w Księdze Rekordów Guinnessa za najdłuższy dystans pokonany przez elektryczny samochód ciężarowy bez przerwy na ładowanie, z wynikiem 1 099 kilometrów.
Pobicie rekordu Guinnessa dla elektryka - główne dane:
- Czas trwania: 22 godziny i 56 minut
- Osiągnięty rekordowy dystans: 1,099 km (682.9 mil)
- Średnia prędkość: 50 km/h (31 mph)
- Średnie zużycie paliwa 58 kWh/100 km (58 kWh/62 mi)
- Masa własna pojazdu wraz z nadwoziem wymiennym: 15,5 tony
- Oficjalny tytuł Guinness World Records™: Największy dystans przejechany przez elektryczny samochód ciężarowy, jedno ładowanie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.