REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro Z/28 szybsze niż Lamborghini Murcielago LP640

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na torze Nurburgring Camaro Z/28 uzyskało lepszy czas przejazdu niż najbardziej elitarne marki sportowych aut!

Chevrolet Camaro Z/28 Porsche 911

Amerykańskie koncerny samochodowe stanowią coraz mocniejszą konkurencją dla europejskich producentów automobili. W Polsce dużą popularnością cieszą się nowe modele Chevroleta takie jak Cruze, Orlando czy Aveo ale coraz częściej spotkać na drodze można również sportowe auta tej marki jak np.  Camaro. Entuzjaści tego amerykańskiego coupe mają kolejny powód do dumy. Jego udoskonalona wersja Z/28 okazał się szybsza na torze Nurburgring od takich aut jak Audi R8 Porsche Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Co więcej jego wynik okazał się lepszy nawet od najmocniejszej w gamie Camaro odmiany ZL1 dysponującego mocą 580 KM.

REKLAMA

Zobacz też: McLaren P1 ustanawia nieoficjalny rekord na torze Nurburgring!

Chevrolet Camaro Z/28 i tor Nurburgring

Camaro Z/28 pokonał toru Nurburgring w czasie 7 min 37,40 s. Auto dysponuje silnikiem LS7 o pojemności 7-litrów, mocy 505 KM i momencie obrotowym na poziomie 652 Nm. Motor podobnie jak jednostki stosowane w motosporcie wyposażony jest w tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali.

Silnik współpracuje z 6.biegową manualną skrzynią biegów, a moc rozdzielana jest na tylne koła poprzez mechanizm o ograniczonym tarciu czyli tzw. szperę.

Chevrolet Camaro Z/28: modyfikacje

REKLAMA

Kluczem do osiągnięcia tak spektakularnego sukcesu na torze Nurburgring była redukcja masy Chevroleta Camaro. Silnik wersji Z/28 jest o około 136 kg lżejszy niż ten stosowany w ZL1 (o pojemności 6,2 l). Zastosowano także m.in. lżejsze koła i szyby (tylną).

Lepsze pokonywanie zakrętów to zasługa zmian w podwoziu auta mających na celu zwiększenie przyczepności Camaro. Inżynierom Chevroleta udało się zaprojektować auto, które w zakręcie może osiągnąć przeciążenie 1,08 g.

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Chevrolet Camaro Z/28: hamulce

O prawidłowe wytracanie prędkości zadbał układ hamulcowy wyposażony w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g! Układ zapewnia także jednostajną siłę hamowania nawet jeśli ulegnie od rozgrzaniu.

Zanim Camaro Z/28 osiągnęło rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring, przeszło na tym obiekcie szereg testów. Łącznie kierowcy testowi pokonali na tym obiekcie 1600 kilometrów w czasie 10 godzin. Zespół analizował zachowanie pojazdu na Nurburgring przez 10 dni. Efektem ich pracy jest najszybsze torowe Camaro w historii.

Chevrolet Camaro Z/28: cena

Cena Chevroleta Camaro Z/28 sięga w Stanach Zjednoczonych 75 000 dolarów czyli ok. 235 500 zł (kurs 1$ = 3.14 zł).

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

    W strefie czystego transportu w Warszawie nie ma miejsca dla ulubieńców Polaków. Nie wjedzie do niej ani Passat B5, ani Golf IV. A to dopiero początek zestawienia. Oto długa lista modeli, które 1 lipca 2024 r. dostaną "bana" na centrum Warszawy.

    Gołoledź na drogach w tym tygodniu. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    REKLAMA

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA