REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro Z/28 szybsze niż Lamborghini Murcielago LP640

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na torze Nurburgring Camaro Z/28 uzyskało lepszy czas przejazdu niż najbardziej elitarne marki sportowych aut!

Chevrolet Camaro Z/28 Porsche 911

Amerykańskie koncerny samochodowe stanowią coraz mocniejszą konkurencją dla europejskich producentów automobili. W Polsce dużą popularnością cieszą się nowe modele Chevroleta takie jak Cruze, Orlando czy Aveo ale coraz częściej spotkać na drodze można również sportowe auta tej marki jak np.  Camaro. Entuzjaści tego amerykańskiego coupe mają kolejny powód do dumy. Jego udoskonalona wersja Z/28 okazał się szybsza na torze Nurburgring od takich aut jak Audi R8 Porsche Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Co więcej jego wynik okazał się lepszy nawet od najmocniejszej w gamie Camaro odmiany ZL1 dysponującego mocą 580 KM.

REKLAMA

Zobacz też: McLaren P1 ustanawia nieoficjalny rekord na torze Nurburgring!

Chevrolet Camaro Z/28 i tor Nurburgring

Camaro Z/28 pokonał toru Nurburgring w czasie 7 min 37,40 s. Auto dysponuje silnikiem LS7 o pojemności 7-litrów, mocy 505 KM i momencie obrotowym na poziomie 652 Nm. Motor podobnie jak jednostki stosowane w motosporcie wyposażony jest w tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali.

Silnik współpracuje z 6.biegową manualną skrzynią biegów, a moc rozdzielana jest na tylne koła poprzez mechanizm o ograniczonym tarciu czyli tzw. szperę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chevrolet Camaro Z/28: modyfikacje

REKLAMA

Kluczem do osiągnięcia tak spektakularnego sukcesu na torze Nurburgring była redukcja masy Chevroleta Camaro. Silnik wersji Z/28 jest o około 136 kg lżejszy niż ten stosowany w ZL1 (o pojemności 6,2 l). Zastosowano także m.in. lżejsze koła i szyby (tylną).

Lepsze pokonywanie zakrętów to zasługa zmian w podwoziu auta mających na celu zwiększenie przyczepności Camaro. Inżynierom Chevroleta udało się zaprojektować auto, które w zakręcie może osiągnąć przeciążenie 1,08 g.

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Chevrolet Camaro Z/28: hamulce

O prawidłowe wytracanie prędkości zadbał układ hamulcowy wyposażony w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g! Układ zapewnia także jednostajną siłę hamowania nawet jeśli ulegnie od rozgrzaniu.

Zanim Camaro Z/28 osiągnęło rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring, przeszło na tym obiekcie szereg testów. Łącznie kierowcy testowi pokonali na tym obiekcie 1600 kilometrów w czasie 10 godzin. Zespół analizował zachowanie pojazdu na Nurburgring przez 10 dni. Efektem ich pracy jest najszybsze torowe Camaro w historii.

Chevrolet Camaro Z/28: cena

Cena Chevroleta Camaro Z/28 sięga w Stanach Zjednoczonych 75 000 dolarów czyli ok. 235 500 zł (kurs 1$ = 3.14 zł).

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA