REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro Z/28 szybsze niż Lamborghini Murcielago LP640

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Na torze Nurburgring Camaro Z/28 uzyskało lepszy czas przejazdu niż najbardziej elitarne marki sportowych aut!

Chevrolet Camaro Z/28 Porsche 911

Amerykańskie koncerny samochodowe stanowią coraz mocniejszą konkurencją dla europejskich producentów automobili. W Polsce dużą popularnością cieszą się nowe modele Chevroleta takie jak Cruze, Orlando czy Aveo ale coraz częściej spotkać na drodze można również sportowe auta tej marki jak np.  Camaro. Entuzjaści tego amerykańskiego coupe mają kolejny powód do dumy. Jego udoskonalona wersja Z/28 okazał się szybsza na torze Nurburgring od takich aut jak Audi R8 Porsche Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Co więcej jego wynik okazał się lepszy nawet od najmocniejszej w gamie Camaro odmiany ZL1 dysponującego mocą 580 KM.

REKLAMA

Zobacz też: McLaren P1 ustanawia nieoficjalny rekord na torze Nurburgring!

Chevrolet Camaro Z/28 i tor Nurburgring

Camaro Z/28 pokonał toru Nurburgring w czasie 7 min 37,40 s. Auto dysponuje silnikiem LS7 o pojemności 7-litrów, mocy 505 KM i momencie obrotowym na poziomie 652 Nm. Motor podobnie jak jednostki stosowane w motosporcie wyposażony jest w tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali.

Silnik współpracuje z 6.biegową manualną skrzynią biegów, a moc rozdzielana jest na tylne koła poprzez mechanizm o ograniczonym tarciu czyli tzw. szperę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chevrolet Camaro Z/28: modyfikacje

REKLAMA

Kluczem do osiągnięcia tak spektakularnego sukcesu na torze Nurburgring była redukcja masy Chevroleta Camaro. Silnik wersji Z/28 jest o około 136 kg lżejszy niż ten stosowany w ZL1 (o pojemności 6,2 l). Zastosowano także m.in. lżejsze koła i szyby (tylną).

Lepsze pokonywanie zakrętów to zasługa zmian w podwoziu auta mających na celu zwiększenie przyczepności Camaro. Inżynierom Chevroleta udało się zaprojektować auto, które w zakręcie może osiągnąć przeciążenie 1,08 g.

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Chevrolet Camaro Z/28: hamulce

O prawidłowe wytracanie prędkości zadbał układ hamulcowy wyposażony w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g! Układ zapewnia także jednostajną siłę hamowania nawet jeśli ulegnie od rozgrzaniu.

Zanim Camaro Z/28 osiągnęło rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring, przeszło na tym obiekcie szereg testów. Łącznie kierowcy testowi pokonali na tym obiekcie 1600 kilometrów w czasie 10 godzin. Zespół analizował zachowanie pojazdu na Nurburgring przez 10 dni. Efektem ich pracy jest najszybsze torowe Camaro w historii.

Chevrolet Camaro Z/28: cena

Cena Chevroleta Camaro Z/28 sięga w Stanach Zjednoczonych 75 000 dolarów czyli ok. 235 500 zł (kurs 1$ = 3.14 zł).

Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 Nurburgring 2014
Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA