REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy B znalazł już ponad milion nabywców!

Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Sceptycy nie wróżyli sukcesu rynkowego Mercedesowi klasy B. Po prawie 9 latach sprzedaży okazało się, że auto nad wyraz dobrze odnalazło się na trudnym i wymagającym rynku pojazdów klasy premium.

Debiut Mercedesa klasy B w 2005 roku

Od momentu premiery w 2005 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie już ponad milion egzemplarzy Klasy B. Szczególną popularnością Sports Tourer cieszy się w Niemczech i w Chinach. Około 30 proc. jego nabywców jeździło wcześniej autem innej marki. Już niebawem do oferty dołączą dwie nowe wersje modelu.

REKLAMA

REKLAMA

- Klasa B to perfekcyjne połączenie przestronnego, dynamicznie stylizowanego nadwozia, zwinności i niezrównanego komfortu jazdy - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. - Właśnie dlatego jest tak popularna wśród naszych klientów, i to z najróżniejszych grup - od rodzin z dziećmi do aktywnych seniorów.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

REKLAMA

Klienci indywidualni oraz flotowi

Klasa B cieszy się wzięciem również wśród nabywców flotowych. W 2013 roku po raz kolejny została wybrana Firmowym Samochodem Roku (Corporate Car of the Year). Obecnie najpopularniejsze są benzynowe i wysokoprężne odmiany B 180 - na każdą z nich przypada około 30 proc. sprzedaży. Co druga Klasa B ma na pokładzie nawigację i system multimedialny. Klienci chętnie decydują się także na pakiet Night oraz biksenonowe reflektory.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz wprowadził na rynek Klasę B w 2005 roku. Przestronny Sports Tourer jest drugim po Klasie A kompaktowym modelem spod znaku trójramiennej gwiazdy. Do jego budowy posłużyła przednionapędowa platforma o "kanapkowej" strukturze, zapewniająca wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i umożliwiająca zastosowanie alternatywnych źródeł napędu.

Mercedes-Benz B 200 Turbo

Najmocniejsza odmiana B 200 Turbo napędzana była 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 193 KM. Na bazie pierwszej generacji modelu powstał jednak jeszcze mocniejszy prototyp, i to z napędem na tylną oś - B 55 AMG. Otrzymał on 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 387 KM, 7-biegową przekładnię automatyczną, a także wzmocnione hamulce oraz 18-calowe obręcze.

Druga generacja klasy B

W 2011 roku do sprzedaży trafiła druga generacja Klasy B, zbudowana na całkiem nowej platformie, z której później skorzystały kolejne kompaktowe modele ze Stuttgartu – Klasa A, CLA oraz GLA.

Nowa Klasa B zapoczątkowała też inną rewolucję – w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwsze auto kompaktowe, standardowo otrzymała radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym wspomaganiem hamowania. Ostrzega on kierowcę o ryzyku uderzenia w tył poprzedzającego samochodu i, w razie potrzeby, z pełną siłą uruchamia hamulce. Jako jedyna w swoim segmencie, Klasa B jest ponadto oferowana z opcjonalnym napędem na obie osie.

Mercedes-Benz klasy B - miejsce produkcji

Obecnie model jest wytwarzany w fabrykach w Rastatt w Niemczech oraz w Kecskemét na Węgrzech. W Rastatt mieści się globalne centrum produkcji samochodów kompaktowych Mercedes-Benz.

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes-Benz klasy B - nowe wersje

Rok 2014 przyniesie premiery dwóch nowych wersji Klasy B z alternatywnymi układami napędowymi. W lutym na europejskim rynku zadebiutuje wyjątkowo ekonomiczny model B 200 Natural Gas Drive, zasilany gazem ziemnym.

Chwilę później - w USA w drugim kwartale, a w Europie pod koniec roku - pojawi się Klasa B Electric Drive z napędem elektrycznym. Z zasięgiem równym 200 km, przestronną kabiną z miejscem dla pięciu osób i mocnym silnikiem model ten wyznaczy nowe standardy w zakresie komfortu, jakości i bezpieczeństwa wśród aut lokalnie bezemisyjnych.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Nowy mercedes klasy B Fot. Mercedes - Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA