REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy B znalazł już ponad milion nabywców!

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz klasy B W246
Mercedes-Benz klasy B W246
Fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Sceptycy nie wróżyli sukcesu rynkowego Mercedesowi klasy B. Po prawie 9 latach sprzedaży okazało się, że auto nad wyraz dobrze odnalazło się na trudnym i wymagającym rynku pojazdów klasy premium.

Debiut Mercedesa klasy B w 2005 roku

Od momentu premiery w 2005 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie już ponad milion egzemplarzy Klasy B. Szczególną popularnością Sports Tourer cieszy się w Niemczech i w Chinach. Około 30 proc. jego nabywców jeździło wcześniej autem innej marki. Już niebawem do oferty dołączą dwie nowe wersje modelu.

REKLAMA

- Klasa B to perfekcyjne połączenie przestronnego, dynamicznie stylizowanego nadwozia, zwinności i niezrównanego komfortu jazdy - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. - Właśnie dlatego jest tak popularna wśród naszych klientów, i to z najróżniejszych grup - od rodzin z dziećmi do aktywnych seniorów.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Klienci indywidualni oraz flotowi

REKLAMA

Klasa B cieszy się wzięciem również wśród nabywców flotowych. W 2013 roku po raz kolejny została wybrana Firmowym Samochodem Roku (Corporate Car of the Year). Obecnie najpopularniejsze są benzynowe i wysokoprężne odmiany B 180 - na każdą z nich przypada około 30 proc. sprzedaży. Co druga Klasa B ma na pokładzie nawigację i system multimedialny. Klienci chętnie decydują się także na pakiet Night oraz biksenonowe reflektory.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz wprowadził na rynek Klasę B w 2005 roku. Przestronny Sports Tourer jest drugim po Klasie A kompaktowym modelem spod znaku trójramiennej gwiazdy. Do jego budowy posłużyła przednionapędowa platforma o "kanapkowej" strukturze, zapewniająca wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i umożliwiająca zastosowanie alternatywnych źródeł napędu.

Mercedes-Benz B 200 Turbo

Najmocniejsza odmiana B 200 Turbo napędzana była 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 193 KM. Na bazie pierwszej generacji modelu powstał jednak jeszcze mocniejszy prototyp, i to z napędem na tylną oś - B 55 AMG. Otrzymał on 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 387 KM, 7-biegową przekładnię automatyczną, a także wzmocnione hamulce oraz 18-calowe obręcze.

Druga generacja klasy B

W 2011 roku do sprzedaży trafiła druga generacja Klasy B, zbudowana na całkiem nowej platformie, z której później skorzystały kolejne kompaktowe modele ze Stuttgartu – Klasa A, CLA oraz GLA.

Nowa Klasa B zapoczątkowała też inną rewolucję – w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwsze auto kompaktowe, standardowo otrzymała radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym wspomaganiem hamowania. Ostrzega on kierowcę o ryzyku uderzenia w tył poprzedzającego samochodu i, w razie potrzeby, z pełną siłą uruchamia hamulce. Jako jedyna w swoim segmencie, Klasa B jest ponadto oferowana z opcjonalnym napędem na obie osie.

Mercedes-Benz klasy B - miejsce produkcji

Obecnie model jest wytwarzany w fabrykach w Rastatt w Niemczech oraz w Kecskemét na Węgrzech. W Rastatt mieści się globalne centrum produkcji samochodów kompaktowych Mercedes-Benz.

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes-Benz klasy B - nowe wersje

Rok 2014 przyniesie premiery dwóch nowych wersji Klasy B z alternatywnymi układami napędowymi. W lutym na europejskim rynku zadebiutuje wyjątkowo ekonomiczny model B 200 Natural Gas Drive, zasilany gazem ziemnym.

Chwilę później - w USA w drugim kwartale, a w Europie pod koniec roku - pojawi się Klasa B Electric Drive z napędem elektrycznym. Z zasięgiem równym 200 km, przestronną kabiną z miejscem dla pięciu osób i mocnym silnikiem model ten wyznaczy nowe standardy w zakresie komfortu, jakości i bezpieczeństwa wśród aut lokalnie bezemisyjnych.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Nowy mercedes klasy B Fot. Mercedes - Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA