REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition dysponuje mocą 591 KM i zmodyfikowanym pakietem aerodynamicznym.
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition dysponuje mocą 591 KM i zmodyfikowanym pakietem aerodynamicznym.
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz przygotował specjalną, limitowaną wersję modelu SLS AMG GT - Final Edition. To ostatnia szansa na zakup tego auta.

SLS AMG GT Final Edition kończy fascynujący rozdział w historii Mercedes-AMG. Ograniczona do 350 sztuk edycja specjalna odzwierciedla niespotykany sukces i unikalny charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez inżynierów z Affalterbach. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup SLS-a.

REKLAMA

REKLAMA

SLS AMG GT Final Edition: wygląd

SLS był pierwszym modelem zaprojektowanym w całości przez zespół AMG. Pod maską standardowej wersji pracował silnik 6,2 l i mocy 571 KM. Odmiana GT miała moc podniesioną do 591 KM. Wersja Final Edition wyróżnia się za sprawą maski silnika z centralnym wlotem powietrza i pokryciem wzorowanym na elementach z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonano przedni spojler oraz tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Jeśli klient zechce auto można będzie pokryć matowym lakierem w kolorze grafitu, który dostępny był w SLS AMG GT3 "45th ANNIVERSARY". Zarówno pokrywa silnika, przedni spojler oraz tylne skrzydło - mają na celu ograniczyć unoszenie pojazdu w obrębie obu osi przy szybkie jeździe. Wlot na masce odpowiada nie tylko za odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory silnikowej, ale również za zwiększenie docisku przedniej osi i ograniczenie współczynnika oporu powietrza.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG GT: piekielnie szybki

REKLAMA

SLS AMG GT Final Edition: silnik i osiągi

Jednostka napędowa SLS-a GT Final Edition z pojemności 6,2 litra generuje moc 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. SLS AMG GT Final Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h. Moc przenoszona jest na na potężne opony Dunlop Sport Maxx Race (265/35 R 19 przód i 295/30 R 20 tył), za pośrednictwem 7-biegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami RACE START i podwójnego wysprzęglenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SLS AMG GT Final Edition: wnętrze

Wnętrze limitowanej wersji Mercedesa SLS-a GT Final Edition zostało wyróżnione za sprawą skórzanej tapicerki designo z diamentowymi przeszyciami w centralnej części foteli i na boczkach drzwi, elementów wykończonych włóknem węglowym oraz konsolą centralną wyposażoną w tabliczkę "AMG FINAL EDITION" z numerem danego egzemplarza. Cechą charakterystyczną podkręślającą sportowy charakter auta jest pas Alcantary wszyty ręcznie w skórzane obicie deski rozdzielczej. Ten sam materiał pokrywa również kierownicę AMG Performance zdobioną srebrnym pasem na godzinie 12 i lśniącymi wstawkami z litego metalu, nawiązującymi do oprawy otworów wentylacyjnych.

Zobacz też: Elektryczny Mercedes SLS

SLS AMG GT Final Edition: ceny

Cena Mercedesa SLS-a w limitowanej odmianie Final Edition nie jest mała. Nikogo to jednak nie dziwi, wszak to auto należące do światowej elity. Na rynku niemieckim jego ceny kształtują się następująco:

• SLS AMG GT Coupé Final Edition   225 505 euro

• SLS AMG GT Roadster Final Edition   233 835 euro

Na rynku auto pojawi się w marcu 2014 roku.

Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLS AMG Final Edition
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA