SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS
REKLAMA
REKLAMA
SLS AMG GT Final Edition kończy fascynujący rozdział w historii Mercedes-AMG. Ograniczona do 350 sztuk edycja specjalna odzwierciedla niespotykany sukces i unikalny charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez inżynierów z Affalterbach. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup SLS-a.
REKLAMA
SLS AMG GT Final Edition: wygląd
SLS był pierwszym modelem zaprojektowanym w całości przez zespół AMG. Pod maską standardowej wersji pracował silnik 6,2 l i mocy 571 KM. Odmiana GT miała moc podniesioną do 591 KM. Wersja Final Edition wyróżnia się za sprawą maski silnika z centralnym wlotem powietrza i pokryciem wzorowanym na elementach z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonano przedni spojler oraz tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Jeśli klient zechce auto można będzie pokryć matowym lakierem w kolorze grafitu, który dostępny był w SLS AMG GT3 "45th ANNIVERSARY". Zarówno pokrywa silnika, przedni spojler oraz tylne skrzydło - mają na celu ograniczyć unoszenie pojazdu w obrębie obu osi przy szybkie jeździe. Wlot na masce odpowiada nie tylko za odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory silnikowej, ale również za zwiększenie docisku przedniej osi i ograniczenie współczynnika oporu powietrza.
Zobacz też: Mercedes SLS AMG GT: piekielnie szybki
SLS AMG GT Final Edition: silnik i osiągi
Jednostka napędowa SLS-a GT Final Edition z pojemności 6,2 litra generuje moc 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. SLS AMG GT Final Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h. Moc przenoszona jest na na potężne opony Dunlop Sport Maxx Race (265/35 R 19 przód i 295/30 R 20 tył), za pośrednictwem 7-biegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami RACE START i podwójnego wysprzęglenia.
SLS AMG GT Final Edition: wnętrze
Wnętrze limitowanej wersji Mercedesa SLS-a GT Final Edition zostało wyróżnione za sprawą skórzanej tapicerki designo z diamentowymi przeszyciami w centralnej części foteli i na boczkach drzwi, elementów wykończonych włóknem węglowym oraz konsolą centralną wyposażoną w tabliczkę "AMG FINAL EDITION" z numerem danego egzemplarza. Cechą charakterystyczną podkręślającą sportowy charakter auta jest pas Alcantary wszyty ręcznie w skórzane obicie deski rozdzielczej. Ten sam materiał pokrywa również kierownicę AMG Performance zdobioną srebrnym pasem na godzinie 12 i lśniącymi wstawkami z litego metalu, nawiązującymi do oprawy otworów wentylacyjnych.
Zobacz też: Elektryczny Mercedes SLS
SLS AMG GT Final Edition: ceny
Cena Mercedesa SLS-a w limitowanej odmianie Final Edition nie jest mała. Nikogo to jednak nie dziwi, wszak to auto należące do światowej elity. Na rynku niemieckim jego ceny kształtują się następująco:
• SLS AMG GT Coupé Final Edition 225 505 euro
• SLS AMG GT Roadster Final Edition 233 835 euro
Na rynku auto pojawi się w marcu 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.