REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Infinity Q50 to główny konkurent dla sedanów klasy premium czołowych producentów z Europy. Czym chce przekonać do siebie ten model?

Inifnity Q50 to auto, które zdaniem swojego producenta wyróżnia się na tle swoich rywali m.in. wysoką innowacyjnością. Pierwsza na  świecie technologia steer-by-wire, pierwszy na świecie system aktywnego asystenta pasa ruchu, wysoce konfigurowalne środowisko cyfrowe z podwójnymi ekranami dotykowymi dostępne w standardzie w całej gamie, a do tego cała paleta systemów zapobiegających bądź minimalizujących ryzyko wypadku.

REKLAMA

Infinity Q50 w testach EuroNCAP

Pod kątem bezpieczeństwa Infinity Q50 faktycznie nie ma się czego wstydzić. Wyniki przeprowadzonych niedawno testów zderzeniowych EuroNCAP, w których auto zdobyło 5 gwiazdek na 5 możliwych niewątpliwie są tego potwierdzeniem.  

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

W kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów Infiniti zdobyło 86%. Tylko 1 punkt procentowy mniej przyznano Q50 za ochronę dzieci. W kategorii systemów bezpieczeństwa Q50 otrzymało 81%. Poziom ochrony pieszych w Q50 organizacja Euro NCAP oceniła na 67%. W teście uczestniczyła wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 d.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infinity Q50 - nowy silnik 2.0 Turbo

Warto zwrócić uwagę, że gamę silnikową Infinity Q50 poszerzono właśnie o benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Jest ona efektem współpracy koncernów Infinity i Daimler AG. Na początku 2014 roku trafi ona do chińskich klientów, później będzie dostępna już na pozostałych rynkach.

Infinity Q50 z silnikiem 2.0T 211 KM
Konfiguracja Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, doładowany
Pojemność 1991 cm3
Stopień sprężania 9,8
Średnica cylindra x skok tłoka 83 mm x 92 mm
Układ wtryskowy Bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
Moc 211 KM przy 5500 obr. /min. 
Moment obrotowy 320 Nm w zakresie obrotów między 1250 a 3500 obr./min. 

Nowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już  przy 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności i efektywności. W ten sposób uzupełni on gamę jednostek jakie obecnie są stosowane w modelu Q50: silnik benzynowy o pojemności 3,7 litra, wielokrotnie nagradzany silnik hybrydowy o pojemności 3,5 litra oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel.

Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu

Silniki dostępne w Infinity Q50

Silnik Moc Moment obrotowy
2,0-litrowy, benzynowy turbo 211 KM przy 5500 obr./min.  320 Nm w zakresie między 1250 a 3500 obr./min. 
2,2-litrowy, turbodiesel 168 KM w zakresie między 3200 a 4200 obr./min. 400 Nm w zakresie między 1600 a 2800 obr./min. 
3,5-litrowy, benzynowy, hybrydowy 302 KM przy 6800 obr./min. 350 Nm przy 5000 obr./min.
3,7-litrowy, benzynowy V6 328 KM przy 7000 obr./min. 365 Nm przy 5200 obr. /min.

Infinity Q50 - ceny

Najtańsze Infinity Q50 to koszt co najmniej 144 493 złotych. Bezpośredni jego rywale to BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4 czy Lexus IS.

Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA