REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Infinity Q50 to główny konkurent dla sedanów klasy premium czołowych producentów z Europy. Czym chce przekonać do siebie ten model?

Inifnity Q50 to auto, które zdaniem swojego producenta wyróżnia się na tle swoich rywali m.in. wysoką innowacyjnością. Pierwsza na  świecie technologia steer-by-wire, pierwszy na świecie system aktywnego asystenta pasa ruchu, wysoce konfigurowalne środowisko cyfrowe z podwójnymi ekranami dotykowymi dostępne w standardzie w całej gamie, a do tego cała paleta systemów zapobiegających bądź minimalizujących ryzyko wypadku.

REKLAMA

Infinity Q50 w testach EuroNCAP

Pod kątem bezpieczeństwa Infinity Q50 faktycznie nie ma się czego wstydzić. Wyniki przeprowadzonych niedawno testów zderzeniowych EuroNCAP, w których auto zdobyło 5 gwiazdek na 5 możliwych niewątpliwie są tego potwierdzeniem.  

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

W kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów Infiniti zdobyło 86%. Tylko 1 punkt procentowy mniej przyznano Q50 za ochronę dzieci. W kategorii systemów bezpieczeństwa Q50 otrzymało 81%. Poziom ochrony pieszych w Q50 organizacja Euro NCAP oceniła na 67%. W teście uczestniczyła wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 d.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infinity Q50 - nowy silnik 2.0 Turbo

Warto zwrócić uwagę, że gamę silnikową Infinity Q50 poszerzono właśnie o benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Jest ona efektem współpracy koncernów Infinity i Daimler AG. Na początku 2014 roku trafi ona do chińskich klientów, później będzie dostępna już na pozostałych rynkach.

Infinity Q50 z silnikiem 2.0T 211 KM
Konfiguracja Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, doładowany
Pojemność 1991 cm3
Stopień sprężania 9,8
Średnica cylindra x skok tłoka 83 mm x 92 mm
Układ wtryskowy Bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
Moc 211 KM przy 5500 obr. /min. 
Moment obrotowy 320 Nm w zakresie obrotów między 1250 a 3500 obr./min. 

Nowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już  przy 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności i efektywności. W ten sposób uzupełni on gamę jednostek jakie obecnie są stosowane w modelu Q50: silnik benzynowy o pojemności 3,7 litra, wielokrotnie nagradzany silnik hybrydowy o pojemności 3,5 litra oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel.

Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu

Silniki dostępne w Infinity Q50

Silnik Moc Moment obrotowy
2,0-litrowy, benzynowy turbo 211 KM przy 5500 obr./min.  320 Nm w zakresie między 1250 a 3500 obr./min. 
2,2-litrowy, turbodiesel 168 KM w zakresie między 3200 a 4200 obr./min. 400 Nm w zakresie między 1600 a 2800 obr./min. 
3,5-litrowy, benzynowy, hybrydowy 302 KM przy 6800 obr./min. 350 Nm przy 5000 obr./min.
3,7-litrowy, benzynowy V6 328 KM przy 7000 obr./min. 365 Nm przy 5200 obr. /min.

Infinity Q50 - ceny

Najtańsze Infinity Q50 to koszt co najmniej 144 493 złotych. Bezpośredni jego rywale to BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4 czy Lexus IS.

Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Infiniti Q50
Infiniti
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA