Infinity Q50 - nowe silniki i 5 gwiazdek w testach EuroNCAP
REKLAMA
REKLAMA
Inifnity Q50 to auto, które zdaniem swojego producenta wyróżnia się na tle swoich rywali m.in. wysoką innowacyjnością. Pierwsza na świecie technologia steer-by-wire, pierwszy na świecie system aktywnego asystenta pasa ruchu, wysoce konfigurowalne środowisko cyfrowe z podwójnymi ekranami dotykowymi dostępne w standardzie w całej gamie, a do tego cała paleta systemów zapobiegających bądź minimalizujących ryzyko wypadku.
REKLAMA
Infinity Q50 w testach EuroNCAP
Pod kątem bezpieczeństwa Infinity Q50 faktycznie nie ma się czego wstydzić. Wyniki przeprowadzonych niedawno testów zderzeniowych EuroNCAP, w których auto zdobyło 5 gwiazdek na 5 możliwych niewątpliwie są tego potwierdzeniem.
Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi
W kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów Infiniti zdobyło 86%. Tylko 1 punkt procentowy mniej przyznano Q50 za ochronę dzieci. W kategorii systemów bezpieczeństwa Q50 otrzymało 81%. Poziom ochrony pieszych w Q50 organizacja Euro NCAP oceniła na 67%. W teście uczestniczyła wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.2 d.
Infinity Q50 - nowy silnik 2.0 Turbo
Warto zwrócić uwagę, że gamę silnikową Infinity Q50 poszerzono właśnie o benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Jest ona efektem współpracy koncernów Infinity i Daimler AG. Na początku 2014 roku trafi ona do chińskich klientów, później będzie dostępna już na pozostałych rynkach.
Infinity Q50 z silnikiem 2.0T 211 KM | |
Konfiguracja | Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, doładowany |
Pojemność | 1991 cm3 |
Stopień sprężania | 9,8 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 83 mm x 92 mm |
Układ wtryskowy | Bezpośredni z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową |
Moc | 211 KM przy 5500 obr. /min. |
Moment obrotowy | 320 Nm w zakresie obrotów między 1250 a 3500 obr./min. |
Nowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim zapewnia moc 211 KM, spełniając przy tym rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5. Silnik generuje moment obrotowy 320 Nm już przy 1250 obr./min., co ma oczywiste znaczenie dla jego elastyczności i efektywności. W ten sposób uzupełni on gamę jednostek jakie obecnie są stosowane w modelu Q50: silnik benzynowy o pojemności 3,7 litra, wielokrotnie nagradzany silnik hybrydowy o pojemności 3,5 litra oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel.
Zobacz też: Audi S3 Limousine: opis modelu
Silniki dostępne w Infinity Q50
Silnik | Moc | Moment obrotowy |
2,0-litrowy, benzynowy turbo | 211 KM przy 5500 obr./min. | 320 Nm w zakresie między 1250 a 3500 obr./min. |
2,2-litrowy, turbodiesel | 168 KM w zakresie między 3200 a 4200 obr./min. | 400 Nm w zakresie między 1600 a 2800 obr./min. |
3,5-litrowy, benzynowy, hybrydowy | 302 KM przy 6800 obr./min. | 350 Nm przy 5000 obr./min. |
3,7-litrowy, benzynowy V6 | 328 KM przy 7000 obr./min. | 365 Nm przy 5200 obr. /min. |
Infinity Q50 - ceny
Najtańsze Infinity Q50 to koszt co najmniej 144 493 złotych. Bezpośredni jego rywale to BMW serii 3, Mercedes klasy C, Audi A4 czy Lexus IS.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.