4 gwiazdki EuroNCAP dla BMW i3 - nowoczesny systemy bezpieczeństwa
REKLAMA
REKLAMA
BMW i3 w testach EuroNCAP
Nowe BMW i3 napędzane silnikiem elektrycznym (opcjonalnie wspomaganym 2-cylindrowym silnikiem benzynowym) pod kątem bezpieczeństwa zostało ocenione przez EuroNCAP na 4 gwiazdki. O wyniku przesądziły przeciętne wyniki w testach ochrony pieszych. Za to pod kątem bezpieczeństwa osób jadących w BMW i3 przyznano temu modeli maksymalną notę 5 gwiazdek. To naprawdę dobry wynik.
REKLAMA
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa BMW i3
REKLAMA
Bardzo dobre wyniki w testach EuroNCAP to zasługa m.in. wyjątkowo trwałej klatki pasażerskiej wykonanej z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz precyzyjne współdziałających ze sobą systemów ochronnych.Wśród nich wymienić trzeba aktywne systemy bezpieczeństwa, które pomagają kierowcy w uniknięciu kolizji. Dostępny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcją aktywnego hamowania. Unikatowe w tym segmencie aut rozwiązanie – szczególnie w ruchu miejskim – albo zapobiega kolizji, albo w ogromnym stopniu ogranicza jego intensywność i skutki.
Nowatorskim rozwiązaniem w tym segmencie jest też funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i układem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeń będąca standardowym wyposażeniem BMW i3. Układ ten automatycznie nawiązuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym, skracając tym samym czas konieczny na zaalarmowanie odpowiednich służb ratowniczych. W 2010 roku system ten zdobył dla BMW Group specjalną nagrodę za Najbardziej Zaawansowane Rozwiązanie od Europejskiego Instytutu Badań Zderzeniowych.
4 gwiazdki to słaby wynik?
Testy EuroNCAP trzeba czytać w całości uwzględniając też pewne czynniki, jakie w testach mogą zostać pominięte, jak chociażby konieczność dezaktywacji niektórych systemów niwelujących siłę zderzenia (np. funkcję aktywnego hamowania). W rezultacie wynik 4 gwiazdkowy wcale nie oznacza, że auto jest mniej bezpieczne dla osób nim jadących niż pojazd 5 gwiazdkowy. Słabsze wyniki w testach ochrony pieszych także przekłamują nieco obraz danego auta.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.