REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścigi mydelniczek Red Bull wracają do Polski

Subskrybuj nas na Youtube
Pierwszy w Polsce wyścig mydelniczek Red Bull odbył się w 2002 roku w Warszawie.
Pierwszy w Polsce wyścig mydelniczek Red Bull odbył się w 2002 roku w Warszawie.
formula1.com

REKLAMA

REKLAMA

Po 9-letniej przerwie od pierwszych i zarazem ostatnich wyścigów mydelniczek w Polsce, te niecodzienne zawody organizowane przez Red Bull wracają we wrześniu na warszawską Agrykolę. Podpowiadamy co należy zrobić, aby wziąć w nich udział.

Nazwa wyścigu nawiązuje do pojazdów, które budowano w Belgii doczepiając kółka do drewnianych skrzyń po mydle. Tak powstałe „bolidy” służyły niegdyś do szalonych zjazdów ze zboczy belgijskich wzniesień. Ten pomysł na jedyną w swoim rodzaju rywalizację podchwycił Red Bull tworząc w 2000 roku nową formułę wyścigów pełną przeszkód na trasie oraz innych atrakcji zarówno dla zawodników jak i kibiców.

REKLAMA

Zobacz też: Augusto Farfus nowym kierowcą zespołu Castrol EDGE i BMW Motorsport

Aby wystartować w wyścigu z własnym bolidem należy spełnić kilka formalności w określonych terminach. Zacząć należy od zgłoszenia swojego zespołu na stronie internetowej organizatora do 31 maja. Zespół powinien liczyć cztery osoby – trzech członków załogi oraz kierowcę (w przypadku pojazdu dwuosobowego, jeden z członków załogi może być pilotem). Kierowcę, ewentualnego pilota oraz osobę rejestrującą zespół obowiązuje ograniczenie wiekowe – muszą mieć oni ukończone 16 lat.

Po pomyślnej rejestracji i otrzymaniu pakietu zgłoszeniowego należy stworzyć projekt bolidu pamiętając o spełnieniu następujących warunków:

  • musi być samobieżny, czyli do jego napędu służyć mogą tylko mięśnie członków załogi;
  • musi mieć sprawne hamulce i kierownicę pozwalającą nim sterować;
  • nie może posiadać ostrych krawędzi, elementów ze szkła ani odrywających się części;
  • jego wymiary powinny być następujące: wysokość nie większa niż 2,4 m, szerokość nie większa niż 1,8 m, długość nie większa niż 6 m, prześwit min. 20 cm;
  • jego masa bez kierowcy nie może przekroczyć 80 kg.

Projekt mydelniczki wraz z jej danymi technicznymi oraz wypełnionym pakietem zgłoszeniowym należy przesłać do organizatora nie później niż do 15 czerwca. W ciągu siedmiu dni jury wybierze 77 projektów, 3 kolejne wybiorą internauci. Dla zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom każdy bolid będzie musiał przed startem przejść badania techniczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Serwis otoMoto.pl zaprezentował swój team

O miejscu w klasyfikacji decydować będzie czas przejazdu oraz punktacja jury, które oceniać będzie styl, efektywność startu oraz pomysłowość projektu mydelniczki. Nagrody przewidziano dla trzech najlepszych zespołów. Zwycięska ekipa pojedzie do siedziby Red Bull Racing pod Londynem, gdzie m.in. spróbuje swoich sił na symulatorze F1 oraz zwiedzi fabrykę bolidów. Zdobywcy drugiego miejsca na podium odbędą jazdy samochodem rajdowym pod okiem Michała Kościuszki. Trzeci w klasyfikacji zespół w nagrodę weźmie udział w zawodach gokartowych wraz ze swoimi znajomymi.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA