REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
IAA Frankfurt 2019
IAA Frankfurt 2019

REKLAMA

REKLAMA

Targi motoryzacyjne we Frankfurcie stały się w tym roku okazją do prezentacji serii kolejnych nowości z rynku samochodowego. W halach wystawowych pojawił się pierwszy elektryk Porsche, nowy samochód miejski Hyundaia czy bardzo długo wyczekiwany Defender.

Hyundai i10

Hyundai i10

Materiały prasowe Hyundai

We Frankfurcie Koreańczycy zaprezentowali trzecią odsłonę modelu i10. Nowy Hyundai segmentu A otrzymał nowoczesną i naprawdę efektowną stylizację. A do tego jego nadwozie może być np. dwukolorowe. Stylizacja to dopiero pierwsza odsłona przemiany Hyundaia i10. Druga dotyczy np. przestrzeni. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma 252 litry. Auto będzie oferowane z dwoma wersjami napędowymi. Podstawowa będzie miała litr pojemności, 3 cylindry oraz 67 koni mocy. Oczko wyżej uplasuje się benzyniak 1.2 litra o mocy 83 koni mechanicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Hyundai i10 coraz bliżej! Pierwszy szkic auta.

Land Rover Defender

Land Rover Defender

Land Rover

Defender wreszcie powrócił! Brytyjska legenda podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowała nową twarz i twarz ta choć ma wyraźnie zaznaczone rysy retro, jest na wskroś nowoczesna. Na rynku pojawią się dwie wersje. Mniejszy Land Rover Defender 90 i większy Land Rover Defender 110. Drugi z modeli będzie mógł zabrać na pokład nawet siedmiu pasażerów, a do tego zaoferuje listę dodatków składającą się ze 170 pozycji. Ceny auta powinny startować mniej więcej od 250 tysięcy złotych.

Zobacz również: Land Rover Defender powrócił - 405 KM w brytyjskiej terenówce!

REKLAMA

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Materiały prasowe Volkswagen

O tym aucie mówiło się od miesięcy. Czemu? ID.3 ma być w elektrycznej gamie niemieckiej marki czymś na kształt Garbusa czy Golfa. To ma być to auto, które zacznie popularyzować e-napędy w salonach Volkswagena. Hatchback ma przestronną kabinę pasażerską i 380-litrowy bagażnik. Poza tym dostępny będzie z jednym z trzech wariantów akumulatora. Bateria 45 kWh zaoferuje zasięg 330 kilometrów i moc 150 KM, 58 kWh 420 kilometrów i 204 KM, a 77 kWh 550 kilometrów i 204 KM. Ceny prawdopodobnie będą startować od 130 tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: 10 tysięcy rezerwacji VW ID.3 w zaledwie 24 godziny!

Honda e

Honda e

Materiały prasowe Honda

Elektryczna rewolucja zaczyna się również w gamie... Hondy! Niezwykle sympatyczny hatchback nazwany po prostu e będzie konfigurowany z dwoma wariantami napędowymi. W pierwszym agregat elektryczny zaoferuje kierowcy 134 konie mechaniczne mocy. W drugim siła układu napędowego wzrośnie do 154 koni mechanicznych. Topowy wariant ma 315 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki w 8 sekund. Bateria o pojemności 35,5 kWh pozwala autu na pokonanie nawet 220 kilometrów. Technologia szybkiego ładowania sprawia, że zasobnik można doładować w 80 proc. już w 30 minut.

Zobacz również: Fabryka Hondy w Swindon zostanie zamknięta!

Renault Captur

Renault Captur

Materiały prasowe Renault

Niemieckie targi motoryzacyjne stały się dla Francuzów okazją do zaprezentowania drugiej generacji swojego hitu sprzedaży. Niewielki, miejski crossover o nazwie Renault Captur choć zachował swój ogólny zarys, zyskał dużo bardziej agresywną twarz o wyrazisty tył. Bardzo mocna zmiana dotyczy też kabiny pasażerskiej. We wnętrzu pojawił się nowy kokpit, który za sprawą nowoczesnych zegarów czy pulpitu przypominającego tablet sprawia wrażenie dużo bardziej dorosłego i dojrzałego.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Skoda CITIGO-e iV

Skoda CITIGO-e iV

Skoda

Czesi podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowali pierwszy samochód w pełni elektryczny w swojej historii. Za bazę do prac wybrane zostało Citigo. Auto jest napędzane 82-konnym agregatem elektrycznym oferującym moment obrotowy o wartości 210 Nm. To gwarantuje mu przyspieszenie do pierwszej setki w 12,5 sekundy. Zasięg? Bateria o pojemności 36,8 kWh sprawia, że według cyklu WLTP Skoda jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu nawet 265 kilometrów. Przy użyciu ładowarki o mocy 40 kW zapasy energii można uzupełnić w 80 proc. już w godzinę.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant

Audi

Audi RS6 Avant to niesamowicie dopracowana stylizacja. Zderzaki stały się dużo szersze niż w modelu bazowym, a do tego otrzymały efektowne, srebrne wykończenia. Obręcze? Felgi mogą mieć nawet 22 cale! A to dopiero początek. Bo największą siłą tego modelu jest fakt, że przy zachowaniu typowo rodzinnego charakteru ma... potężną moc! Silnik V8 TFSI generuje aż 600 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego. Sprint do pierwszej setki zajmuje autu tylko 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna może być ograniczona nawet do 305 km/h.

Zobacz również: Test Audi RS6 Performance

Ford Explorer

Ford Explorer

Materiały prasowe Ford

Amerykańska legenda wreszcie postanowiła oficjalnie przeprawić się przez ocean! Tak, Ford Explorer wchodzi do sprzedaży na Starym Kontynencie. Przeszło 5-metrowy SUV wygląda majestatycznie i ma stosunkowo klasyczną linię nadwozia. Flagowiec europejskiej sprzedaży będzie oferowany w wersji hybrydowej plug-in. Po naładowaniu Forda z gniazdka, kierowca będzie w stanie pokonać na 100-konnym silniki elektrycznym nawet 40 kilometrów. Potem do akcji wkroczy benzyniak. 3-litrowa V-szóstka wykonana w technologii EcoBoost oferuje 350 koni mechanicznych.

Zobacz również: Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Porsche Taycan

Porsche Taycan

Materiały prasowe Porsche

Niemcy oficjalnie zaprezentowali pierwszy w pełni elektryczny samochód w swojej gamie. Taycan w wersji Turbo S ma 761 koni mechanicznych mocy i rozpędza się do pierwszej setki w 2,8 sekundy. Bazowy model Turbo dysponuje mocą 680 koni mechanicznych i osiąga pierwszą setkę w 3,2 sekundy. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 412 kilometrów. W sytuacji, w której kierowca podłączy auto do ładowarki o napięciu 800 V, już w po 5 minutach zasięg wydłuży się o kolejne 100 kilometrów. Porsche Taycan Turbo kosztuje co najmniej 650 tysięcy złotych. Model Turbo S zostanie wyceniony na minimum 790 tysięcy złotych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA