BASF planuje zrewolucjonizować auta elektryczne i hybrydy
REKLAMA
REKLAMA
Aby tego dokonać potrzebne są akumulatory, które zużywając mało energii, osiągną duży zasięg. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu zarządzaniu ciepłem oraz lekkim konstrukcjom. Do redukcji masy pojazdu o około 100 do 150 kg w zakresie elementów konstrukcyjnych i podwozia, mogą przyczynić się prace firmy BASF, która obecnie skupia się na szybko twardniejącymi żywicami epoksydowymi, poliuretanowymi i poliamidowymi do wzmocnionych włóknem szklanym materiałów kompozytowych stosowanych do produkcji lekkich karoserii. Mimo tego, że już istnieją tworzywa sztuczne stosowane w podwoziu, wnętrzu pojazdu i silniku prowadzące do dużych oszczędności masy auta, to potrzebne są dodatkowo projekty wielofunkcyjnych lekkich konstrukcji, które zrekompensują ciężar akumulatorów.
REKLAMA
Zobacz też: Niemiecki rząd zachęca do kupowania aut elektrycznych. 20 tys. złotych dopłaty
REKLAMA
W samochodach z silnikiem spalinowym źródłem ciepła w zimie jest silnik, natomiast w pojeździe elektrycznym do ogrzania wnętrza potrzebna jest energia elektryczna, dlatego należy izolować go piankami przed utratą ciepła. BASF chce również odejść od takiego sposobu utrzymania niskiego poziomu zużycia energii i tym samym zwiększania zasięgu samochodu.
Prowadzone są również badania nad możliwością produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, takich jak wiatr i energia słoneczna. To rozwiązanie umożliwi ładowanie akumulatorów energią wytwarzaną wydajnie i optymalnie pod względem emisji CO2 oraz przyczyni się znacząco do ochrony środowiska i klimatu. Ponadto trwają prace nad technologią magazynowania energii. Ponieważ wyżej wymienione źródła energii w naszych szerokościach geograficznych nie są niestety dostępne przez 365 dni w roku.
Zobacz też: Auta elektryczne niebezpieczne dla pieszych
Od polityków oczekuje się, że stworzą odpowiednie warunki ramowe, aby mobilność elektryczna stała się konkurencyjna w skali globalnej. W Niemczech mogą to być między innymi państwowe programy badawczo-rozwojowe skierowane na to, aby kraj utrzymał przewagę technologiczną w dziedzinie mobilności elektrycznej i mogły ją jeszcze powiększyć. Zagwarantuje to także tworzenie nowych miejsc pracy.
„Tylko współdziałanie świata przemysłu, polityki i społeczeństwa może sprawić, że mobilność elektryczna się przebije i stanie przystępną cenowo i zrównoważoną alternatywą dla tradycyjnych technologii spalinowych"- komentuje Andreas Kreimeyer, członek zarządu BASF odpowiedzialny za działalność badawczą firmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.