REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochodowy Supertest Ekonomii 2011 finał

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii.  Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii
Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii

REKLAMA

REKLAMA

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

W finale VIII Superstartu Ekonomii wystartowało 12 pojazdów w tym: pięć zasilanych olejem napędowym (5,14 zł/litr) oraz siedem wykorzystujących gaz ziemny CNG (2,60 zł/m3). Pojazdy zatankowane do pełna miały przejechać trzystukilometrową trasę (Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa). Pojazdy zasilane gazem ziemnym przejechały trasę nieco dłuższą ze względu na tankowanie CNG w czasie wyścigu.

REKLAMA

REKLAMA

Trasę charakteryzowało niezwykłe zróżnicowanie – Pierwszy odcinek wyścigu stanowiła droga wojewódzka 801, której nawierzchnia miejscami była bardzo dziurawa. Na trasie 801 nie zabrakło znacznych ograniczeń prędkości we wsiach i miasteczkach.  Poza Warszawą natężenie ruchu było niewielkie.

Zobacz też:  Volvo odróżni łosia od sarny

Następny odcinek stanowiła wyremontowana droga krajowa numer 12 prowadząca do Radomia, tam natężenie ruchu na ok 60-cio kilometrowym odcinku nie zezwalało na bezpieczny manewr wyprzedzania. Kolejne 80 kilometrów trasy stanowiła dwujezdniowa, komfortowa droga krajowa numer 7. Natomiast ostatnie 30 kilometrów charakteryzowała jazda miejsca z częstymi zatrzymaniami.

REKLAMA

Korzystne warunki na drodze i charakterystyka trasy sprzyjały uzyskiwaniu dobrych wyników spalania.  Niektóre przeszły najśmielsze oczekiwania. Najniższe zużycie paliwa zarejestrowano u kierowcy Fiata Pandy 1,2 Natural Power (3,03 m3/100 km i Skody Octavii GreenLine 1,6 TDI (1,89 l/100 km). Fiat Panda na długości całej trasy zużył 9,14 m3 gazu ziemnego, o wartości niewiele ponad 23 zł. Skoda zużyła 5,72 l oleju napędowego za ok. 29zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Zaskakujący jest fakt iż w obu przypadkach wyniki zostały poprawione, w stosunku do danych zużycia paliwa podawanych przez producenta. Wojciech Morawiec w Fiacie zmniejszył zużycie do 53% katalogowych, a Piotr Kwapiszewski w Skodzie do 50%.

Nie należy zapominać  o innych uczestnikach. Kierowca Opla Zafiry 1.6 Eco Flex Turbo zużył 3,12 m3/100 km, a Volkswagen Passat Eco Fuel 1,4 TSI zadowolił się 3,44 m3 gazu CNG na 100 km. W obu przypadkach wyniki zostały poprawione wobec ubiegłorocznych o wartość około jednego metra sześciennego gazu ziemnego na 100 km.

Kolejne wyniki były lepsze od rezultatu ubiegłorocznego zwycięzcy w kategorii samochodów zasilanych olejem napędowym: 2,85 l/100 km Alfy Romeo MiTo 1,6 JTDM i 3,34 Fiata 500 1.3 Multijet. Andrzej Dąbrowski – zwycięzca z przed kilku lat, tym razem jadąc Peugeot’em 308 1.6 e-HDI uzyskał wynik 3,48 l/100km. Wielkie zainteresowanie wzbudził kierowca Mitsubishi ASX jako jedyny reprezentant samochodu z segmentu crossover.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA