REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochodowy Supertest Ekonomii 2011 finał

Subskrybuj nas na Youtube
Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii.  Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii
Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa. fot. Samochodowy Supertest Ekonomii

REKLAMA

REKLAMA

Dwanaście pojazdów wystartowało w finale VIII Supertestu Ekonomii. Rywalizacja miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

W finale VIII Superstartu Ekonomii wystartowało 12 pojazdów w tym: pięć zasilanych olejem napędowym (5,14 zł/litr) oraz siedem wykorzystujących gaz ziemny CNG (2,60 zł/m3). Pojazdy zatankowane do pełna miały przejechać trzystukilometrową trasę (Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa). Pojazdy zasilane gazem ziemnym przejechały trasę nieco dłuższą ze względu na tankowanie CNG w czasie wyścigu.

REKLAMA

Trasę charakteryzowało niezwykłe zróżnicowanie – Pierwszy odcinek wyścigu stanowiła droga wojewódzka 801, której nawierzchnia miejscami była bardzo dziurawa. Na trasie 801 nie zabrakło znacznych ograniczeń prędkości we wsiach i miasteczkach.  Poza Warszawą natężenie ruchu było niewielkie.

Zobacz też:  Volvo odróżni łosia od sarny

REKLAMA

Następny odcinek stanowiła wyremontowana droga krajowa numer 12 prowadząca do Radomia, tam natężenie ruchu na ok 60-cio kilometrowym odcinku nie zezwalało na bezpieczny manewr wyprzedzania. Kolejne 80 kilometrów trasy stanowiła dwujezdniowa, komfortowa droga krajowa numer 7. Natomiast ostatnie 30 kilometrów charakteryzowała jazda miejsca z częstymi zatrzymaniami.

Korzystne warunki na drodze i charakterystyka trasy sprzyjały uzyskiwaniu dobrych wyników spalania.  Niektóre przeszły najśmielsze oczekiwania. Najniższe zużycie paliwa zarejestrowano u kierowcy Fiata Pandy 1,2 Natural Power (3,03 m3/100 km i Skody Octavii GreenLine 1,6 TDI (1,89 l/100 km). Fiat Panda na długości całej trasy zużył 9,14 m3 gazu ziemnego, o wartości niewiele ponad 23 zł. Skoda zużyła 5,72 l oleju napędowego za ok. 29zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Zaskakujący jest fakt iż w obu przypadkach wyniki zostały poprawione, w stosunku do danych zużycia paliwa podawanych przez producenta. Wojciech Morawiec w Fiacie zmniejszył zużycie do 53% katalogowych, a Piotr Kwapiszewski w Skodzie do 50%.

REKLAMA

Nie należy zapominać  o innych uczestnikach. Kierowca Opla Zafiry 1.6 Eco Flex Turbo zużył 3,12 m3/100 km, a Volkswagen Passat Eco Fuel 1,4 TSI zadowolił się 3,44 m3 gazu CNG na 100 km. W obu przypadkach wyniki zostały poprawione wobec ubiegłorocznych o wartość około jednego metra sześciennego gazu ziemnego na 100 km.

Kolejne wyniki były lepsze od rezultatu ubiegłorocznego zwycięzcy w kategorii samochodów zasilanych olejem napędowym: 2,85 l/100 km Alfy Romeo MiTo 1,6 JTDM i 3,34 Fiata 500 1.3 Multijet. Andrzej Dąbrowski – zwycięzca z przed kilku lat, tym razem jadąc Peugeot’em 308 1.6 e-HDI uzyskał wynik 3,48 l/100km. Wielkie zainteresowanie wzbudził kierowca Mitsubishi ASX jako jedyny reprezentant samochodu z segmentu crossover.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA