REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Genewa 2011: auta produkcyjne

Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

REKLAMA

REKLAMA

Wśród genewskich premier nie zabraknie samochodów, które zmienią oblicza ulic. Tegoroczne targi są kolejnym etapem koreańskiej ekspansji w Europie. W poniższym zestawieniu prezentujemy auta, które na pewno zostaną wprowadzone do produkcji.

Samochody z Włoch - europejska interpretacja Ameryki

REKLAMA

Na Geneva Motor Show 2011 zobaczymy wiele samochodów, których produkcja nie jest ani wątpliwa, ani odległa. Jednym z pewniaków jest nowa Lancia Ypsilon. To małe autko, przypominające swoją większą siostrę – Deltę, będzie powstawało w zakładach w Tychach. Pierwszy raz w historii modelu będzie ono oferowane tylko w wersji 5-drzwiowej.

Jak przystało na miejskie auto klasy premium, w Ypsilonie zastosowano wiele wariantów indywidualizacji nadwozia i wnętrza. Do wyboru jest 17 lakierów, 6 rodzajów tapicerek, 3 rodzaje felg i tyle samo wersji wyposażenia. 

Zobacz również: Genewa 2011: ekologiczne auta

Do napędu Lancii Ypsilon posłużą cztery silniki. Wśród nich są dwie jednostki benzynowe - 1.2 8V o mocy 69 KM i 0.9 Twin Air z 85 KM, 95-konny diesel 1.3 Multijet II oraz silnik o pojemności 1.2 litra, który seryjnie zostanie przystosowany do zasilania gazem i benzyną. Wszystkie cztery wyposażone są w system Start & Stop. W Europie sprzedaż nowej Lancii rozpocznie się w czerwcu. Wyjątkiem będzie Wielka Brytania i Irlandia, w których nowy Ypsilon zadebiutuje we wrześniu ze znaczkiem Chryslera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odświeżona Delta

Obok Ypsilona na stoisku Lancii będzie można zobaczyć odświeżoną Deltę. Facelifting objął osłonę chłodnicy, która teraz przypomina tę z Chryslerów, kilka chromowanych dodatków oraz LEDowe światła dzienne. Poszerzona zostanie gama silników o nową jednostkę 1.6 Multijet o mocy 105 KM. Ten amerykański akcent może trochę niepokoić, ale jest niczym w porównaniu z trzema pozostałymi „nowościami” Lancii. 

Włoskie kości Chryslera

Na stoisku włoskiego producenta staną również Chrysler 200, 300 i Grand Voyager. Trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby dostrzec na nich znaczek Lancii. On tam po prostu nie pasuje. 200 sprzedawana będzie pod nazwą Flavia, a 300 jako Thema. Nazwa Grand Voyager pozostanie bez zmian. Patrząc na trzy nowe modele w ofercie Lancii myślę sobie, że żadne krzyki mnie nie przekonają, że włoskie jest włoskie, a amerykańskie jest amerykańskie…

A u Fiata...

REKLAMA

Jakie nowości zobaczymy na stoisku Fiata? Tu też powieje Ameryką, a to za sprawą Dodge’a Journeya, którego Włosi będą sprzedawać ze swoim logiem pod nazwą Freemont. Wygląd pozostał prawie bez zmian, ale różnice mają być odczuwalne podczas jazdy. W Fiacie zmieniono nastawy zawieszenia oraz dopracowano układ kierowniczy. Oferta jednostek napędowych początkowo obejmie 2-litrowy silnik wysokoprężny Multijet o dwóch wariantach mocy: 140 i 170 KM. Później gama powiększy się o wersję z napędem na cztery koła (tylko 170-konna wersja) oraz o nową, 3.6-litrową jednostkę V6 o mocy 275 KM. 

Obok Dodge’a staną cztery Fiaty w nowej wersji MyLife, które spełniają normę Euro 5. Będą to: Punto 1.2 (69 KM), Qubo 1.3 Multijet (75 KM), Brawo 1.6 Multijet (120M) oraz Doblo 1.6 Multijet (90 KM). Oprócz Bravo wszystkie zaprezentowane auta z serii MyLife zostaną seryjnie wyposażone w system Start & Stop. W Genewie nie zabraknie również Fiata 500 TwinAir, który zostanie zaprezentowany w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback oraz kabriolet.

Samochody z Niemiec - klasycznie

REKLAMA

Co nowego u Niemców? Mercedes zaprezentuje nowe SLK. Wygląd to designerska mieszanka dostępnych na rynku Mercedesów. Niektórzy dopatrują się w nim cech odświeżonej C-klasy inni udowadniają inspirację SLSem. My pozostawimy wygląd Waszej ocenie. W ofercie silnikowej odnajdziemy trzy jednostki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim i systemem start/stop. Podstawową będzie turbodoładowany 1.8-litrowy motor o mocy 184 KM. Jego mocniejsza wersja osiąga 204 KM. Najmocniejszym silnikiem niesygnowanym logiem AMG będzie 306-konne V6. Najsłabsza odmiana będzie oferowana z 6-stopniowym manualem w standardzie oraz 7-stopniowym automatem w opcji. 7G-Tronic będzie seryjnie montowany w mocniejszych wersjach. Później do oferty silnikowej dołączy jednostka wysokoprężna o pojemności 2.1-litra i mocy 205 KM. Genewa będzie również miejscem prezentacji C-klasy Coupe oraz nowego CLSa 63 AMG.

Audi przedstawi światu koncepcyjną odmianę Audi A3. Auto ma być oferowane w wersji sedan, a w sprzedaży pojawi się w 2012 roku. Wystawiany koncept wyposażono w 7-biegowy automat oraz silnik z TT RS i RS3 o pojemności 2.5 litra i mocy 408 KM. Moc przekazywana jest na wszystkie koła.

Geneva Motor Show 2011 będzie miejscem premiery Golfa Cabrio. Jego miękki dach można złożyć w 9,5 sekundy podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Moc jednostek napędowych dostępnych w nowym Golfie oscyluje między 105 a 211 KM. W najsłabszy silnik 1.6 TDI wyposażony będzie Golf BlueMotion, którego zużycie paliwa wyniesie 4,4 l/100 km.

Obok kabrioletu na stoisku Volkswagena stanie odświeżony Tiguan. Drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym upodabniają go do reszty rodziny niemieckiego producenta. Najważniejsze innowacje znajdą się jednak w środku. W Tiguanie odnajdziemy systemy bezpieczeństwa znane z innych modeli. Wśród nich system zmieniający automatycznie światła mijania na drogowe i odwrotnie – Light Beam Assist. Do napędu Volkswagena posłuży aż siedem silników. Dostępne będą cztery turbodoładowane silniki benzynowe o mocy od 122 do 210 KM oraz trzy diesle – 110, 140 i 170 KM.

Niemcy pokażą również pakiet R-Line przygotowany do Tuarega, obejmujący nowe elementy wykończenia deski rozdzielczej, sportowe fotele i kierownicę oraz metalowe nakładki na pedały. SUV Volkswagena uzyskał również nowy pakiet ospojlerowania z tylnym dyfuzorem, w który wkomponowano dwie końcówki wydechu, a także 20-calowe aluminiowe felgi. Jedyną zmianą mechaniczną jest utwardzone zawieszenie. 

Prawdziwa niespodzianka będzie czekać na stoisku Skody. Na genewskim salonie zostanie zaprezentowane odświeżone logo marki należącej do konsorcjum Volkswagena oraz zupełnie nowy model, który udało się ukryć przed aparatami dziennikarzy. Wiadomo jedynie tyle, że auto ma być mniejsze od Fabii, której specjalną edycję przygotowano z okazji 110-lecia obecności Skody w sportach motorowych. Fabię Monte Carlo charakteryzuje czarno-czerwone nadwozie. Fajerwerków nie należy spodziewać się pod maską. Do napędu Skody posłużą silniki znane ze zwykłej odmiany tego modelu. Fabia Monte Carlo to dość efektowny prezent urodzinowy, ale mam wrażenie, że bardzo szybko o nim zapomnimy.

Samochody z Korei - ekspansji ciąg dalszy

Szczególną uwagę warto zwrócić na koreańskie marki, które swe produkty również zaprezentują na tegorocznej wystawie w Genewie. Najciekawszą z premier Hyundaia będzie i40 cw. Samochód ten jest kolejnym dowodem na wysokie aspiracje Koreańczyków, którzy tym modelem chcą wkraść się na listę aut klasy średniej i konkurować z takimi bestsellerami jak Volkswagen Passat. Trzeba przyznać, że robią to bez najdrobniejszych kompleksów. I40 cw to kolejny samochód Hyundaia, który został zaprojektowany w Europie i dla Europy. Sylwetka auta jest bardzo nowoczesna i dynamiczna. Wyposażenie jak w klasie Premium. Standardem będą podgrzewane fotele kierowcy i pasażera oraz tylna kanapa i kierownica. I40 zostanie seryjnie wyposażone w system, który wykrywa parę wodną na przedniej szybie i w szybkim tempie ją usuwa. Hyundai zapewnia, że silniki, które posłużą do napędu i40 będą oszczędne i dynamiczne. Widać, że koreański producent na poważnie traktuje swoją nową strategię, której hasłem jest „Nowe myślenie, nowe możliwości”. W Genewie i40 zostanie zaprezentowane w wersji kombi (cw). Na sedana musimy jeszcze poczekać.

Na stoisku Kii obok odświeżonego Pro Cee’da stanie nowa Kia Picanto. Samochód będzie oferowany już nie tylko w wersji 5-, ale i 3-drzwiowej. Autko nieznacznie urosło względem poprzednika. Zwiększono również rozstaw osi. Nowego „malucha” napędzać będą cztery jednostki o mocy od 69 do 85 KM. W zależności od potrzeb rynkowych, Kia będzie również oferować silniki napędzane gazem LPG oraz mieszanką benzyny i metanolu.
Najciekawszą premierą koreańskiego producenta będzie jednak nowa Kia Rio. Odważne linie nadwozia upodabniają je do reszty nowej rodziny Kii. Auto skonstruowane na płycie podłogowej Hyundaia i20 dysponuje bagażnikiem o pojemności 292 l. Nowy kompakt jest od swojego poprzednika o 55 mm dłuższy, 25 mm szerszy i o 15 mm niższy. Pasażerów tylnej kanapy ucieszy zwiększenie o 70 mm rozstawu osi. Wśród jednostek napędowych, które zostały oficjalnie potwierdzone przez Kię, odnajdziemy 1.1-litrowego diesla o mocy 70 KM oraz turbodoładowany benzyniak z wtryskiem bezpośrednim (w ofercie od 2012 roku).

Zobacz również: "BMW i" stawia na ekologię

W zestawieniu brakuje samochodów japońskich, ale nie jest to przypadek. Te auta prezentowaliśmy już przy okazji opisywania ekologicznych aspektów tegorocznej wystawy w Genewie. Przedstawione wyżej premierowe modele pokazują wyraźny wzrost konkurencji w klasie średniej. A to za sprawą przybyszów z Korei, którzy postanowili namieszać w Europie. Na rynku rysuje nam się coraz ciekawsza sytuacja. Walka o klientów wiąże się z dopracowywaniem oferty, a zatem wyjdzie to konsumentom na dobre.

Hyundai i40 na razie będzie oferowany wyłącznie w wersji kombi Fot. Hyundai
Kia Rio oddziela się grubą kreską od poprzedniczki, Fot. Kia
Trzecia generacja Mercedesa SLK Fot. Mercedes
Trzecia generacja Mercedesa SLK Fot. Mercedes
Trzecia generacja Mercedesa SLK Fot. Mercedes
Mercedes Klasy C Coupe ma linię klasycznego auta sportowego Fot. Mercedes
Mercedes Klasy C Coupe na razie nie będzie dostępny w ofercie AMG Fot. Mercedes
Mercedes Klasy C Coupe Fot. Mercedes
Mercedes CLS 63 AMG zachwyca stylistyką Fot. Mercedes
Mercedes CLS 63 AMG uświetni genewską wystawę Fot. Mercedes
Fiat Freemont czy Dodge Journey, Fot. Fiat
Fiat 500 TwinAir pozwoli się wyróżnić Fot. Fiat
Audi A3 Concept pokaże jak będą wyglądać produkty niemieckiej marki w przyszłości Fot. Audi
Volkswagen Golf IV cabrio wreszcie zadebiutuje w Genewie, Fot. Volkswagen
Dach Volkswagena Golfa VI Cabrio składa się w 9,5 sekundy, Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan upodobnił się do innych członkiemieckiej rodziny, Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan zostanie wyposażony w nowe systemy bezpieczeństwa, Fot. Volkswagen
Kia Picanto wygląda znacznie lepiej od poprzedniczki, Fot. Kia
Kia Picanto zyskała więcej miejsca na tylnej kanapie, Fot. Kia
Kia Rio wygląda bardzo dynamicznie, Fot. Kia
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA