W listopadzie Audi zanotowało świetne wyniki sprzedaży
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Audi kontynuuje wzrostową tendencję sprzedażową, notowaną regularnie od kilku miesięcy. W listopadzie niemiecki producent przekazał w ręce klientów na całym świecie ok. 160 tys. samochodów, o 4,5% więcej niż w listopadzie 2016 roku. Łącznie, od początku roku, dostawy samochodów Audi na całym świecie zamknęły się na koniec miesiąca liczbą 1 699 550 aut, o 0,8% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż w listopadzie napędzana była przede wszystkim dużym popytem na Audi Q2 i na modele z rodziny A5.
REKLAMA
Wśród trzech najważniejszych z punktu widzenia Audi rynków, najbardziej dynamiczny wzrost w listopadzie odnotowała Ameryka Północna. 23 650 sprzedanych w tym regionie aut, przekłada się na wzrost o 13,6%. Stany Zjednoczone zanotowały dwucyfrowy wzrost (+12,1%, do 19 195 pojazdów), co oznacza 83. z rzędu miesiąc z rekordową dla Audi sprzedażą. Na tym rynku królują SUV-y. W porównaniu z listopadem 2016 roku, zamówienia na modele serii Q podskoczyły o 23,2%. Lokomotywą wzrostu były samochody z rodziny A5. Ponad 1100 amerykańskich klientów odebrało w listopadzie swoje Audi A5 Sportback, które na tamtejszym rynku pojawiło się dopiero w swej drugiej generacji. Podobnie jest w Kanadzie: w listopadzie Audi osiągnęło tam dwucyfrowy wzrost (+19,3%, 2928 samochodów).
REKLAMA
W Chinach, największy udział w wynikach sprzedażowych Audi miał model A4. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, sprzedaż na tamtejszym rynku wzrosła o 6,5%, do 56 208 samochodów. Wartości te sprawiają, że Państwo Środka po raz kolejny zostało rynkiem z największym dla Audi przyrostem sprzedaży. Od momentu podpisania pod koniec maja porozumienia z lokalnymi partnerami marki dotyczącego przyszłości współpracy, niemiecki producent co miesiąc notuje kolejne rekordy handlowe. Wpływa to na konsekwentne zmniejszanie skumulowanego spadku sprzedaży – do 2,1% w ostatnim miesiącu. Od stycznia, do końca listopada, na drogi w Chinach wyjechało 528 706 nowych samochodów marki Audi.
Wyniki handlowe w Europie z ostatnich kilku tygodni zostały podporządkowane premierze rynkowej nowego Audi A8. Flagowy model koncernu z Ingolstadt, w salonach dealerskich pojawił się w połowie listopada. Podsumowując sprzedaż na rynkach europejskich, ponownie doskonałą dynamiką wykazał się rynek polski. W listopadzie zarejestrowano w naszym kraju 1126 samochodów z czterema pierścieniami w logo. To o prawie 23% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Licząc od początku roku, na drogi w Polsce wyjechało już 11 751 nowych samochodów marki Audi – o prawie 25% więcej niż między styczniem, a listopadem w 2016 roku.
Trzeba również zauważyć pozytywne sygnały płynące z Włoch (wzrost o 4,2%, 5806 samochodów) i z Hiszpanii (wzrost o 1,6%, 4242 auta). Niemniej jednak negatywny wpływ na wskaźniki handlowe Audi na Starym Kontynencie miał spadek sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Do rąk klientów na Wyspach oddano 12 173 samochody, o 6,1% mniej niż w listopadzie roku ubiegłego. Pomimo tego, wyniki niemieckiego producenta były i tak lepsze niż wyniki całego brytyjskiego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż – licząc rok do roku - spadła również we Francji (-1,4%, 5473 pojazdów), natomiast na rynku niemieckim utrzymała się mniej więcej na poziomie ubiegłorocznym (-0,6%, 21 529 samochodów). Podsumowując, od początku roku, kluczyki do swojego nowego Audi, odebrało w Europie 797 150 klientów, o 0,4% więcej niż od stycznia do listopada roku 2016.
Źródło: Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.