REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż modeli Ford Performance

Subskrybuj nas na Youtube
Ford Focus ST 2.0 TDCi
Ford Focus ST 2.0 TDCi
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Sportowa gama modeli Forda z każdym rokiem zyskuje na atrakcyjności. Dowodem tego są ogromne wzrosty sprzedaży modeli z serii ST i RS.

Sportowe Fordy są na fali wznoszącej!

Hot hatche - niewielkie, sportowe samochody z mocnymi silnikami - były niegdyś zarezerwowane wyłącznie dla zagorzałych fanów motoryzacji, jednak z danych zebranych przez Forda wynika, że teraz są wybierane przez zwykłych użytkowników, którym daleko do stereotypowego „ściganta”. Sprzedaż hot hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na uznanego Focusa RS od momentu jego premiery przekroczyła 9 100 sztuk.*

REKLAMA

Ford Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej

Ford

Ford

Klienci wybierający praktyczne modele o sportowych osiągach przede wszystkim biorą pod uwagę ich wyposażenie i kompaktowe wymiary nadwozia, a w dalszej kolejności moc silnika i właściwości trakcyjne, łączące komfort z wysoką dynamiką jazdy. W przypadku Forda układ jezdny został dopracowany przez uznanych specjalistów z Ford Performance.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Modele Focus RS, Focus ST w wersji benzynowej i wysokoprężnej oraz Fiesta ST - oferowana teraz po raz pierwszy w odmianie pięciodrzwiowej - są wyposażone w rozwiązania usprawniające eksploatację na co dzień. Wśród nich znalazły się: system komunikacji i rozrywki SYNC, przednia szyba Quickclear z systemem usprawniającym odmrażanie zimą oraz podgrzewane fotele - dzięki nim najnowsza generacja hot hatchy pozostaje komfortowa i praktyczna przez cały rok.

Średni wiek nabywcy sportowych Fordów

Z danych Forda wynika, że średni wiek nabywcy modelu typu hot hatch wzrósł z około 38 lat w 2010 roku do 42 lat w 2016 roku. Co więcej, w roku 2015 taki samochód kupiło o 8 procent więcej kobiet, niż w roku 2010.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań, zidentyfikowała trend, zgodnie z którym klienci wybierają wielofunkcyjne produkty porównywalne do scyzoryka szwajcarskiego. Taki model życia nazwano „Swiss Army Life”. „W Swiss Army Life chodzi przede wszystkim o samowystarczalność. W odpowiedzi na ten trend, klienci szukają wszechstronnych, elastycznych i przydatnych produktów,” powiedziała Connelly. „Być może jest to bardziej zauważalne w przypadku milenialsów, którzy wytyczają nowe ścieżki i inwestują w produkty, które będą przydatne na wielu różnych etapach życia i w wielu odmiennych sytuacjach.”

Sarah Stringfellow z Brentwood w Wielkiej Brytanii jest typową przedstawicielką nowego pokolenia nabywców, którzy zaprzeczają stereotypom, wybierając wszechstronne auta typu hot hatch. 31-letnia Sarah jeździ Fordem Focusem ST3 w topowej specyfikacji z silnikiem benzynowym EcoBoost.

Ford Focus ST występuje także w wersji z silnikiem Diesla 2.0 TDCi

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

„Ford Focus ST spodobał mi się dlatego, że jest szybki, wygląda wspaniale i nie jest zbyt duży, a jednocześnie oferuje mnóstwo miejsca na zakupy i bagaże. Nie spodziewałam się jednak, że jest aż tak luksusowy wewnątrz,” powiedziała Stringfellow. „Oczywiście najbardziej lubię silnik o wysokiej mocy i sposób, w jaki samochód się prowadzi. Szczerze mówiąc, teraz zaczynam już myśleć o Focusie RS!”

Hot hatche są w modzie!

REKLAMA

Bardziej praktyczne hot hatche spełniają również oczekiwania wiernych klientów, których styl życia zmienia się z wiekiem. Posiadanie rodziny nie wyklucza posiadania hot hatcha, jako samochodu do codziennej eksploatacji, natomiast fani samochodów o wysokich osiągach, którzy wcześniej nie mogli sobie pozwolić na auto marzeń mogą teraz kupić sobie nowoczesnego hot hatcha.

„Wciąż jest grupa zagorzałych fanów hot hatchy, która uważa, że oznaczenie hot hatch należy się wyłącznie samochodom trzydrzwiowym, jednak obecnie nie ma już tak dużego znaczenia fakt, iż auto jest pięciodrzwiowe,” powiedział Dan Trent, redaktor popularnej strony internetowej Pistonheads dla wielbicieli aut. „Sam jestem tego najlepszym przykładem - mam teraz dzieci dlatego nie mogę jeździć samochodem trzydrzwiowym, a jeśli na rynku dostępne są hot hatche w odmianach pięciodrzwiowych to ja zdecydowanie popieram ten trend!”

Ford Focus RS posiada tryb Drift mode do efektownej jazdy poślizgami!

Ford

Ford

Pięciodrzwiowy hatchback Ford Focus RS jest wyposażony w 350-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra, napęd na cztery koła Ford Performance All Wheel Drive oraz przełącznik wyboru trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift Mode, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta.

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Ford Focus ST jest oferowany z silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 250 KM lub jednostką wysokoprężną TDCi o mocy 185 KM oraz w pięciodrzwiowej wersji hatchback i odmianie kombi. Z kolei trzy- i pięciodrzwiowe modele Ford Fiesta ST są dostępne ze 182-konnym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,6 litra. W gamie znajduje się także nowy Ford Fiesta ST200 z silnikiem rozwijającym 200 KM - model ten dostępny jest wyłącznie w odmianie trzydrzwiowej.

Fordy z serii ST-line

W tym roku Ford wprowadził także gamę modeli ST-Line inspirowanych samochodami Ford Performance. Wśród nich znalazły się modele Fiesta, Focus, Mondeo i Kuga - wszystkie mogą być wyposażone w mocne i wydajne silniki. Ford może poszczycić się długą historią związaną z hot hatchami w Europie, którą 35 lat temu zapoczątkował model Fiesta XR2. W tym roku na całym świecie Ford sprzeda ponad 200 000 samochodów o wysokich osiągach, włączając w to Mustanga, Focusa RS, Focusa ST i Fiestę ST - to niemal dwukrotnie więcej, niż trzy lata temu.

Źródło: materiały prasowe Ford

Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus RS 2016
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA