REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego rośnie w Polsce zainteresowanie autami poleasingowymi?

Samochód wzięty w leasing Fot. Fotolia
Samochód wzięty w leasing Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz śmielej podchodzą do zakupu aut poleasingowych. Choć auta firmowe cieszą nadal przeciętną opinią to kultura ich obsługi rośnie, a z nią także i popyt na tego typu pojazdy.

REKLAMA

Polacy często kupują używane samochody. Systematycznie rośnie ich import, kupujemy także coraz więcej aut krajowego pochodzenia. Klienci indywidualni chętnie poszukują aut poleasingowych – wynika z obserwacji firm z branży. W Polsce hasło „samochód poleasingowy” wpisywane jest w wyszukiwarkę Google 26 tys. razy miesięcznie. Firmy liczą na to, że sprzedaż będzie dynamicznie rosła i przygotowują nowe oferty dla klientów indywidualnych.

REKLAMA

Wraz z obserwowanymi w ostatnich latach wzrostem gospodarczym i rosnącą zamożnością Polaków, widać również ożywienie na rynku motoryzacyjnym. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, do końca listopada zarejestrowano w kraju ok. 318 tys. nowych pojazdów osobowych – o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie do końca września sprowadzono do Polski z zagranicy prawie 618 tys. używanych samochodów, co oznacza wzrost o 5,6 proc. Coraz większym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych cieszą się również auta poleasingowe.

Zobacz też: Używane auto od handlarza: bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem?

REKLAMA

Współpracujemy z gronem ok. 400 partnerów, którzy hurtowo kupują u nas samochody na internetowych aukcjach. Sprzedajemy każdą liczbę aut po zakończeniu kontraktów. Czas od momentu wystawienia auta do jego sprzedaży to maksymalnie 10 dni, co tylko potwierdza duże zapotrzebowanie rynku hurtowego na takie auta. Ono przekłada się oczywiście na rynek detaliczny, na który właśnie wchodzimy. Będziemy zdobywać doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej do konsumenta bądź do firmy, ale w kanale bezpośrednim. Dlatego stworzyliśmy takie miejsce jak Salon Aut Poleasingowych LeasePlan – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Wontrucki, prezes zarządu LeasePlan Fleet Management Polska.

Spółka w połowie grudnia otworzyła w Warszawie przy ul. Malowniczej 29 swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. W ofercie znajdują się samochody z pełną historią użytkowania, z polskich sieci dealerskich i od pierwszego właściciela.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kupując auto w salonie, klient przede wszystkim ma zapewnione bezpieczeństwo transakcji i wiarygodną ofertę – zapewnia prezes LeasePlan. – Ceny są rynkowe, skalkulowane między innymi w oparciu o wyszukiwarki internetowe, porównujące wszystkie oferty zbliżonych marek i modeli oferowanych. w Polsce z podobnymi przebiegami i w podobnym wieku.

Częstotliwość wyszukiwania w internecie haseł „auto poleasingowe” lub „samochód poleasingowy” świadczy o tym, że Polacy dużą wagę przykładają do bezpiecznego zakupu samochodu używanego. Jak przekonuje prezes Wontrucki, to największa zaleta aut poleasingowych.

Zobacz też: 80 % używanych aut to pojazdy pokolizyjne? Raport

Spodziewamy się, że pierwsze 3–6 miesięcy pokaże nam, które auta są poszukiwane i budzą największe zainteresowanie. Do tego będziemy dostosowywali ofertę LeasePlan dla klienta indywidualnego – mówi Wontrucki. – W 2016 roku chcemy sprzedać minimum 1 tys. samochodów. Docelowo powinno to być w granicach 1,2–1,5 tys. aut. Salon Aut Poleasingowych LeasePlan daje możliwość stałej ekspozycji ponad 300 samochodów.

LeasePlan Polska jest jednym z głównych graczy na rynku wynajmu długoterminowego. Zarządza flotą ponad 25 tys. aut dla blisko 1 tys. firm.

Po trzecim kwartale rok do roku rynek wzrósł o 14 proc. – podkreśla Sławomir Wontrucki. – Zakładając, że wzrost gospodarczy utrzyma się na poziomie 3,5–3,8 proc. to wzrost na rynku wynajmu powinien oscylować w granicach 5–10 proc. Schematy funkcjonowania, które do tej pory obejmowały rynek leasingu operacyjnego czy wynajmu długoterminowego, mogą ulec zmianie na rzecz przede wszystkim uproszczenia umów, procedur związanych z ich podpisaniem, terminu przebiegu i wszystkich innych założeń, które leżą u podstawy kontraktów – mówi prezes.

Źródło: materiały prasowe Newseria.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA