REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fabryka Stellantis w Gliwicach zwiększa produkcję. To dobry znak!

Fabryka Stellantis w Gliwicach, Fabryka Stellantis w Gliwicach otwiera trzecią zmianę, Fabryka Stellantis w Gliwicach zatrudnia pracowników
Fabryka Stellantis w Gliwicach zwiększa produkcję. To dobry znak!
STELLANTIS

REKLAMA

REKLAMA

Zamiast Astry Stellantis produkuje w Gliwicach samochody dostawcze. I te są na tyle dużym hitem, że zakład rozbudowuje produkcję. Szuka właśnie prawie tysiąca pracowników.

Historia gliwickiej fabryki samochodów zaczęła się w roku 1998. Dokładnie 31 sierpnia tego roku z taśmy nowego zakładu zjechał pierwszy Opel Astra. Model w kilku generacjach był produkowany przez Opel Manufacturing Poland aż do 30 listopada 2021 roku. To wtedy zakończył się bardzo ważny rozdział w historii fabryki. Wtedy przestała ona montować auta osobowe. Ich miejsce miały zająć duże dostawczaki. Pierwsze pojazdy z nowej linii modelowej opuściły hale produkcyjne w kwietniu 2022 roku. To wtedy też zmieniła się nazwa zakładu na Stellantis Gliwice.

REKLAMA

Stellantis Gliwice opuściło 27 tys. aut w 8 miesięcy

Jakie konkretnie modele pojazdów są obecnie produkowane w Gliwicach? Mowa o dość szerokiej palecie, bo w Polsce powstaje Peugeot Boxer, Citroën Jumper i Opel/Vauxhall
Movano. Co ważne, budowane są nie tylko wersje furgon, ale także bazy pod zabudowy kamperów. Produkcja w roku 2022 trwała w sumie 8 miesięcy. W tym czasie zakład opuściło 27 tys. samochodów dostawczych. Od początku wiadomo było jednak, że to dopiero wstęp do pełnych możliwości produkcyjnych fabryki. I dziś to znajduje potwierdzenie. Stellantis Gliwice ogłosiło decyzję o uruchomieniu trzeciej zmiany produkcyjnej. To zostało zaplanowane na połowę czerwca 2023 roku.

Fabryka Stellantis w Gliwicach, Fabryka Stellantis w Gliwicach otwiera trzecią zmianę, Fabryka Stellantis w Gliwicach zatrudnia pracowników

Fabryka Stellantis w Gliwicach, Fabryka Stellantis w Gliwicach otwiera trzecią zmianę, Fabryka Stellantis w Gliwicach zatrudnia pracowników

Fabryka Stellantis w Gliwicach zwiększa produkcję. To dobry znak!

STELLANTIS

Kiedy Stellantis Gliwice uruchamia trzecią zmianę produkcyjną?

REKLAMA

Rosnący popyt na samochody dostawcze Stellantis to świetna informacja dla Polski. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że przyszłość zakładu rysuje się w optymistycznych barwach. Nie trzeba się martwić o to, że francusko-niemiecko-włosko-amerykański konglomerat postanowi zamknąć fabrykę w naszym kraju. Po drugie dodanie trzeciej zmiany produkcyjnej w Gliwicach wiąże się ze zwiększeniem zatrudnienia. Stellantis zatrudni w Gliwicach około 600 pracowników. Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym, "proces rekrutacji właśnie ruszył, a pierwsze nowo zatrudnione osoby już dołączają do gliwickiego zespołu".

Z dużą satysfakcją ogłaszamy decyzję o uruchomieniu III zmiany w naszej gliwickiej fabryce, zwłaszcza że pozwala ona nam stworzyć 600 nowych miejsc pracy i potwierdza, że Stellantis umacnia swoją obecność w Polsce. Niedawno ogłosiliśmy wybór Gliwic na lokalizację jednego z Centrów Oprogramowania Stellantis, co również oznacza zwiększenie zatrudnienia w naszej firmie – w tym przypadku o 300 osób. Łącznie przyjmiemy więc prawie tysiąc osób – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Stellantis Gliwice.

Stellantis Gliwice to nie tylko produkcja samochodów dostawczych

Gliwicka fabryka LCV została wybudowana od podstaw, stając się nowoczesnym centrum produkcyjnym, produkującym nie tylko pojazdy dostawcze i bazy pod zabudowy kamperów, ale również pokrywy do baterii akumulatorów elektrycznych na potrzeby innych jednostek Grupy. W fabryce funkcjonuje również Centrum Konwersji, dostosowujące pojazdy do specjalnych potrzeb użytkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA