REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8
Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagena Passata B8 nie można już zamawiać. Model niebawem zniknie z salonów sprzedaży. Tylko czy jest szansa na to, że pojawi się następca? I czy Passat B9 będzie wyłącznie elektryczny?

Dziś mamy dla was kolejne smutne informacje z rynku motoryzacyjnego. Otóż po 9 latach obecności w salonach sprzedaży, powoli kończy się historia Volkswagena Passata B8. Marka jeszcze nie wypowiada się oficjalnie na ten temat, taki wniosek można jednak wysnuć z jej konfiguratora. Po wyborze modelu Passat (zarówno Variant, jak i Alltrack) oczom internauty ukazuje się komunikat mówiący o tym, że "zakończyliśmy przyjmowanie zamówień do produkcji na obecną generację Volkswagen Passat Variant". W skrócie wyprodukowane zostaną tylko te egzemplarze, które były wcześniej zamówione i są dostępne np. na stoku dealerskim. Na nowe zamówienia szans nie ma.

REKLAMA

REKLAMA

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Volkswagen

Koniec produkcji Passata B8. Będzie Passat 2024?

Umarł król, niech żyje król? To bardzo ważne pytanie w trzeciej dekadzie XXI wieku. Szczególnie że Volkswagen coraz głośniej mówi o rezygnacji ze spalania benzyny w silnikach i wykasowaniu konwencjonalnych napędów. A do tego niedawno zaprezentował model ID 7, czyli elektryczny model klasy średniej. Czy to zatem nie jest dobra okazja do uśmiercenia legendy? Na szczęście nie. Jeszcze nie tak szybko. Passat dostanie kolejną szansę. Bo ile by o nim nie mówić, kojarzy się z Volkswagenem jak Maluch z Polską. Model generacji B8 był produkowany na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. A to nie koniec, bo przez 51 lat powstało grubo ponad 30 mln sztuk.

Co wiadomo o Volkswagenie Passacie B9?

No dobrze, Volkswagen Passat B9 powstanie. Co jednak wiadomo na temat tego modelu? Ma zostać zaprezentowany w sierpniu roku 2023. To już niedługo. Na razie informacje techniczne są raczej limitowane. Pewne tak naprawdę jest tylko to, że identycznie jak w przypadku poliftingowego B8, Niemcy zrezygnują z sedana. Passat B9 będzie występował wyłącznie jako kombi. Zmieni się też miejsce produkcji. Po raz pierwszy w historii domem Volkswagena segmentu D nie stanie się niemiecki zakład w Emden, a Bratysława. Auto będzie powstawać w tych samych halach, w których składana będzie Skoda Superb IV. W przypadku nowego modelu jeszcze jedno jest pewne. Passat 2024 nie będzie wyłącznie elektrykiem!

Nowy Passat B9 w palecie silnikowej postawi prawdopodobnie na jednostki spalinowe (w tym lekkie hybrydy), diesla 2.0 TDI i hybrydy plug-in. Model powinien zadebiutować na rynku europejskim albo pod koniec roku 2023, albo już na początku roku 2024. Wszystko zależy od tego, jak sprawnie będzie przebiegać wdrożenie auta do produkcji.

REKLAMA

30 milionów Volkswagenów Passatów

30 milionów Volkswagenów Passatów

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagena Passata B8. To było 9 ważnych lat w historii marki

Volkswagen Passat B8 został zaprezentowany w lipcu roku 2014. Powstał na bazie modułowej płyty MQB i tak naprawdę stał się jednym z pionierów nowoczesnego języka stylistycznego marki. A do tego technologicznie wprowadził model do XXI wieku. Na początku roku 2019 Passat przeszedł lifting. Zmian stylistycznych było niewiele. Inżynierowie mocniej zaingerowali w technologię, w tym paletę silnikową. I choć lifting był kluczowym momentem na osi czasu, jeszcze ważniejszy pojawił się w roku 2022. To wtedy Niemcy podjęli decyzję o... wykasowaniu Passata B8 sedan z oferty. Tak, po raz pierwszy Volkswagen segmentu D nie otrzymywał tego nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu Volkswagen postanowił zakończyć produkcję Passata B8 sedan? Powód był prosty. Tym okazało się malejące zainteresowanie ze strony kupujących. Nabywcy wybierali kombi, ewentualnie decydowali się na SUV-a. Sedan w XXI wieku stracił mocno na znaczeniu z uwagi na ograniczoną praktyczność przestrzeni załadunkowej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA