REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8
Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagena Passata B8 nie można już zamawiać. Model niebawem zniknie z salonów sprzedaży. Tylko czy jest szansa na to, że pojawi się następca? I czy Passat B9 będzie wyłącznie elektryczny?

Dziś mamy dla was kolejne smutne informacje z rynku motoryzacyjnego. Otóż po 9 latach obecności w salonach sprzedaży, powoli kończy się historia Volkswagena Passata B8. Marka jeszcze nie wypowiada się oficjalnie na ten temat, taki wniosek można jednak wysnuć z jej konfiguratora. Po wyborze modelu Passat (zarówno Variant, jak i Alltrack) oczom internauty ukazuje się komunikat mówiący o tym, że "zakończyliśmy przyjmowanie zamówień do produkcji na obecną generację Volkswagen Passat Variant". W skrócie wyprodukowane zostaną tylko te egzemplarze, które były wcześniej zamówione i są dostępne np. na stoku dealerskim. Na nowe zamówienia szans nie ma.

REKLAMA

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Volkswagen

Koniec produkcji Passata B8. Będzie Passat 2024?

Umarł król, niech żyje król? To bardzo ważne pytanie w trzeciej dekadzie XXI wieku. Szczególnie że Volkswagen coraz głośniej mówi o rezygnacji ze spalania benzyny w silnikach i wykasowaniu konwencjonalnych napędów. A do tego niedawno zaprezentował model ID 7, czyli elektryczny model klasy średniej. Czy to zatem nie jest dobra okazja do uśmiercenia legendy? Na szczęście nie. Jeszcze nie tak szybko. Passat dostanie kolejną szansę. Bo ile by o nim nie mówić, kojarzy się z Volkswagenem jak Maluch z Polską. Model generacji B8 był produkowany na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. A to nie koniec, bo przez 51 lat powstało grubo ponad 30 mln sztuk.

Co wiadomo o Volkswagenie Passacie B9?

REKLAMA

No dobrze, Volkswagen Passat B9 powstanie. Co jednak wiadomo na temat tego modelu? Ma zostać zaprezentowany w sierpniu roku 2023. To już niedługo. Na razie informacje techniczne są raczej limitowane. Pewne tak naprawdę jest tylko to, że identycznie jak w przypadku poliftingowego B8, Niemcy zrezygnują z sedana. Passat B9 będzie występował wyłącznie jako kombi. Zmieni się też miejsce produkcji. Po raz pierwszy w historii domem Volkswagena segmentu D nie stanie się niemiecki zakład w Emden, a Bratysława. Auto będzie powstawać w tych samych halach, w których składana będzie Skoda Superb IV. W przypadku nowego modelu jeszcze jedno jest pewne. Passat 2024 nie będzie wyłącznie elektrykiem!

Nowy Passat B9 w palecie silnikowej postawi prawdopodobnie na jednostki spalinowe (w tym lekkie hybrydy), diesla 2.0 TDI i hybrydy plug-in. Model powinien zadebiutować na rynku europejskim albo pod koniec roku 2023, albo już na początku roku 2024. Wszystko zależy od tego, jak sprawnie będzie przebiegać wdrożenie auta do produkcji.

30 milionów Volkswagenów Passatów

30 milionów Volkswagenów Passatów

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagena Passata B8. To było 9 ważnych lat w historii marki

REKLAMA

Volkswagen Passat B8 został zaprezentowany w lipcu roku 2014. Powstał na bazie modułowej płyty MQB i tak naprawdę stał się jednym z pionierów nowoczesnego języka stylistycznego marki. A do tego technologicznie wprowadził model do XXI wieku. Na początku roku 2019 Passat przeszedł lifting. Zmian stylistycznych było niewiele. Inżynierowie mocniej zaingerowali w technologię, w tym paletę silnikową. I choć lifting był kluczowym momentem na osi czasu, jeszcze ważniejszy pojawił się w roku 2022. To wtedy Niemcy podjęli decyzję o... wykasowaniu Passata B8 sedan z oferty. Tak, po raz pierwszy Volkswagen segmentu D nie otrzymywał tego nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu Volkswagen postanowił zakończyć produkcję Passata B8 sedan? Powód był prosty. Tym okazało się malejące zainteresowanie ze strony kupujących. Nabywcy wybierali kombi, ewentualnie decydowali się na SUV-a. Sedan w XXI wieku stracił mocno na znaczeniu z uwagi na ograniczoną praktyczność przestrzeni załadunkowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA