REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8
Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagena Passata B8 nie można już zamawiać. Model niebawem zniknie z salonów sprzedaży. Tylko czy jest szansa na to, że pojawi się następca? I czy Passat B9 będzie wyłącznie elektryczny?

Dziś mamy dla was kolejne smutne informacje z rynku motoryzacyjnego. Otóż po 9 latach obecności w salonach sprzedaży, powoli kończy się historia Volkswagena Passata B8. Marka jeszcze nie wypowiada się oficjalnie na ten temat, taki wniosek można jednak wysnuć z jej konfiguratora. Po wyborze modelu Passat (zarówno Variant, jak i Alltrack) oczom internauty ukazuje się komunikat mówiący o tym, że "zakończyliśmy przyjmowanie zamówień do produkcji na obecną generację Volkswagen Passat Variant". W skrócie wyprodukowane zostaną tylko te egzemplarze, które były wcześniej zamówione i są dostępne np. na stoku dealerskim. Na nowe zamówienia szans nie ma.

REKLAMA

REKLAMA

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Volkswagen

Koniec produkcji Passata B8. Będzie Passat 2024?

Umarł król, niech żyje król? To bardzo ważne pytanie w trzeciej dekadzie XXI wieku. Szczególnie że Volkswagen coraz głośniej mówi o rezygnacji ze spalania benzyny w silnikach i wykasowaniu konwencjonalnych napędów. A do tego niedawno zaprezentował model ID 7, czyli elektryczny model klasy średniej. Czy to zatem nie jest dobra okazja do uśmiercenia legendy? Na szczęście nie. Jeszcze nie tak szybko. Passat dostanie kolejną szansę. Bo ile by o nim nie mówić, kojarzy się z Volkswagenem jak Maluch z Polską. Model generacji B8 był produkowany na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. A to nie koniec, bo przez 51 lat powstało grubo ponad 30 mln sztuk.

Co wiadomo o Volkswagenie Passacie B9?

No dobrze, Volkswagen Passat B9 powstanie. Co jednak wiadomo na temat tego modelu? Ma zostać zaprezentowany w sierpniu roku 2023. To już niedługo. Na razie informacje techniczne są raczej limitowane. Pewne tak naprawdę jest tylko to, że identycznie jak w przypadku poliftingowego B8, Niemcy zrezygnują z sedana. Passat B9 będzie występował wyłącznie jako kombi. Zmieni się też miejsce produkcji. Po raz pierwszy w historii domem Volkswagena segmentu D nie stanie się niemiecki zakład w Emden, a Bratysława. Auto będzie powstawać w tych samych halach, w których składana będzie Skoda Superb IV. W przypadku nowego modelu jeszcze jedno jest pewne. Passat 2024 nie będzie wyłącznie elektrykiem!

Nowy Passat B9 w palecie silnikowej postawi prawdopodobnie na jednostki spalinowe (w tym lekkie hybrydy), diesla 2.0 TDI i hybrydy plug-in. Model powinien zadebiutować na rynku europejskim albo pod koniec roku 2023, albo już na początku roku 2024. Wszystko zależy od tego, jak sprawnie będzie przebiegać wdrożenie auta do produkcji.

REKLAMA

30 milionów Volkswagenów Passatów

30 milionów Volkswagenów Passatów

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagena Passata B8. To było 9 ważnych lat w historii marki

Volkswagen Passat B8 został zaprezentowany w lipcu roku 2014. Powstał na bazie modułowej płyty MQB i tak naprawdę stał się jednym z pionierów nowoczesnego języka stylistycznego marki. A do tego technologicznie wprowadził model do XXI wieku. Na początku roku 2019 Passat przeszedł lifting. Zmian stylistycznych było niewiele. Inżynierowie mocniej zaingerowali w technologię, w tym paletę silnikową. I choć lifting był kluczowym momentem na osi czasu, jeszcze ważniejszy pojawił się w roku 2022. To wtedy Niemcy podjęli decyzję o... wykasowaniu Passata B8 sedan z oferty. Tak, po raz pierwszy Volkswagen segmentu D nie otrzymywał tego nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu Volkswagen postanowił zakończyć produkcję Passata B8 sedan? Powód był prosty. Tym okazało się malejące zainteresowanie ze strony kupujących. Nabywcy wybierali kombi, ewentualnie decydowali się na SUV-a. Sedan w XXI wieku stracił mocno na znaczeniu z uwagi na ograniczoną praktyczność przestrzeni załadunkowej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA