REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8
Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagena Passata B8 nie można już zamawiać. Model niebawem zniknie z salonów sprzedaży. Tylko czy jest szansa na to, że pojawi się następca? I czy Passat B9 będzie wyłącznie elektryczny?

Dziś mamy dla was kolejne smutne informacje z rynku motoryzacyjnego. Otóż po 9 latach obecności w salonach sprzedaży, powoli kończy się historia Volkswagena Passata B8. Marka jeszcze nie wypowiada się oficjalnie na ten temat, taki wniosek można jednak wysnuć z jej konfiguratora. Po wyborze modelu Passat (zarówno Variant, jak i Alltrack) oczom internauty ukazuje się komunikat mówiący o tym, że "zakończyliśmy przyjmowanie zamówień do produkcji na obecną generację Volkswagen Passat Variant". W skrócie wyprodukowane zostaną tylko te egzemplarze, które były wcześniej zamówione i są dostępne np. na stoku dealerskim. Na nowe zamówienia szans nie ma.

REKLAMA

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8

Koniec produkcji Passata B8, koniec produkcji Volkswagena Passata B8

Koniec produkcji Passata B8. Tak, kombi też znika. Co będzie dalej?

Volkswagen

Koniec produkcji Passata B8. Będzie Passat 2024?

Umarł król, niech żyje król? To bardzo ważne pytanie w trzeciej dekadzie XXI wieku. Szczególnie że Volkswagen coraz głośniej mówi o rezygnacji ze spalania benzyny w silnikach i wykasowaniu konwencjonalnych napędów. A do tego niedawno zaprezentował model ID 7, czyli elektryczny model klasy średniej. Czy to zatem nie jest dobra okazja do uśmiercenia legendy? Na szczęście nie. Jeszcze nie tak szybko. Passat dostanie kolejną szansę. Bo ile by o nim nie mówić, kojarzy się z Volkswagenem jak Maluch z Polską. Model generacji B8 był produkowany na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. A to nie koniec, bo przez 51 lat powstało grubo ponad 30 mln sztuk.

Co wiadomo o Volkswagenie Passacie B9?

REKLAMA

No dobrze, Volkswagen Passat B9 powstanie. Co jednak wiadomo na temat tego modelu? Ma zostać zaprezentowany w sierpniu roku 2023. To już niedługo. Na razie informacje techniczne są raczej limitowane. Pewne tak naprawdę jest tylko to, że identycznie jak w przypadku poliftingowego B8, Niemcy zrezygnują z sedana. Passat B9 będzie występował wyłącznie jako kombi. Zmieni się też miejsce produkcji. Po raz pierwszy w historii domem Volkswagena segmentu D nie stanie się niemiecki zakład w Emden, a Bratysława. Auto będzie powstawać w tych samych halach, w których składana będzie Skoda Superb IV. W przypadku nowego modelu jeszcze jedno jest pewne. Passat 2024 nie będzie wyłącznie elektrykiem!

Nowy Passat B9 w palecie silnikowej postawi prawdopodobnie na jednostki spalinowe (w tym lekkie hybrydy), diesla 2.0 TDI i hybrydy plug-in. Model powinien zadebiutować na rynku europejskim albo pod koniec roku 2023, albo już na początku roku 2024. Wszystko zależy od tego, jak sprawnie będzie przebiegać wdrożenie auta do produkcji.

30 milionów Volkswagenów Passatów

30 milionów Volkswagenów Passatów

30 milionów Volkswagenów Passatów

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagena Passata B8. To było 9 ważnych lat w historii marki

REKLAMA

Volkswagen Passat B8 został zaprezentowany w lipcu roku 2014. Powstał na bazie modułowej płyty MQB i tak naprawdę stał się jednym z pionierów nowoczesnego języka stylistycznego marki. A do tego technologicznie wprowadził model do XXI wieku. Na początku roku 2019 Passat przeszedł lifting. Zmian stylistycznych było niewiele. Inżynierowie mocniej zaingerowali w technologię, w tym paletę silnikową. I choć lifting był kluczowym momentem na osi czasu, jeszcze ważniejszy pojawił się w roku 2022. To wtedy Niemcy podjęli decyzję o... wykasowaniu Passata B8 sedan z oferty. Tak, po raz pierwszy Volkswagen segmentu D nie otrzymywał tego nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu Volkswagen postanowił zakończyć produkcję Passata B8 sedan? Powód był prosty. Tym okazało się malejące zainteresowanie ze strony kupujących. Nabywcy wybierali kombi, ewentualnie decydowali się na SUV-a. Sedan w XXI wieku stracił mocno na znaczeniu z uwagi na ograniczoną praktyczność przestrzeni załadunkowej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA