REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo
Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo
Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?
ingo barenschee
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.
rozwiń >

Volkswagen ID.2all, czyli uśmiechnięty elektryk

REKLAMA

Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all jest pierwszym Volkswagenem z nową interpretacją tego elementu. Inne cechy stylistyczne konceptu to dynamiczne linie, ponadczasowa elegancja i 20-calowe felgi z oponami 225/40. 20-calowe w segmencie B! System inforozrywki ma bardzo proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją steruje się przy pomocy oddzielnego panelu.

REKLAMA

Dolna krawędź okien, znajdujące się poniżej przetłoczenie i próg są równoległe, ale zarazem wyglądają dynamicznie. Tak właśnie jest w przypadku ID. 2all. Przetłoczenie poniżej linii okien znajduje się dokładnie na linii wyznaczonej przez złotą proporcję w ID. 2all. Także w Garbusie i Golfie stosowano zasadę złotej proporcji. Auto ma też coś na kształt uśmiechu – mówi Andreas Mindt, szef designu Volkswagena.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all: napęd, moc, zasięg, ładowanie

Volkswagen ID.2all będzie oczywiście samochodem czysto-elektrycznym. Otrzyma moc sięgającą 226 koni mechanicznych. A ta powinna się przełożyć na więcej niż niezłe osiągi. Samochód ma przyspieszać do pierwszej setki w mniej niż 7 sekund. To wynik podobny do dostępnego obecnie, 207-konnego Polo GTI. Prędkość maksymalna? Ta będzie iście "elektryczna". Nowy Volkswagen raczej nie rozpędzi się do szybkości wyższej, niż 160 km/h.

Ważne

Volkswagen ID.2all to pierwszy elektryk niemieckiej marki zbudowany na platformie MEB, który otrzyma... przedni napęd. Tak, przedni! To oznacza, że także z przodu zlokalizowane zostaną silniki elektryczne.

Kluczową kwestią w przypadku napędu stanie się zasięg. Według cyklu WLTP ID.2all powinien pokonać na jednym ładowaniu około 450 km. A to połowa informacji. Niemcy zapewniają, że ładowanie modelu od 10 do 80 proc. powinno zająć jakieś 20 minut. Konieczna pewnie jest jednak naprawdę mocna ładowarka.

Wymiary Volkswagen ID.2all. To będzie elektryczne... Polo!

REKLAMA

Niemcy określili wymiary Volkswagena ID.2all. Pojazd będzie miał 4050 mm długości, 1812 mm szerokości i 1530 mm wysokości. To oznacza mniej więcej tyle, że jego nadwozie pod względem wielkości powinno przypominać aktualną generację Volkswagena Polo. Wnętrze? Tu raczej zacznie się nowa bajka. I zadecydują o tym dwa powody. Po pierwsze napęd elektryczny zajmuje mniejszą ilość przestrzeni, a więc więcej miejsca można wygospodarować dla pasażerów. Po drugie podstawą modelu stanie się platforma MEB Entry. A ta pozwoli na jeszcze lepsze gospodarowanie kabiną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie do końca jestem w stanie powiedzieć ile przestrzeni otrzymają pasażerowie np. na nogi czy nad głowami. Wiem natomiast, że bagażnik Volkswagena ID.2all będzie wprost olbrzymi! W konfiguracji bazowej ma zaoferować 490 litrów. Tyle ile dziś mają auta segmentu D, a nie B. Maksymalnie przestrzeń załadunkową można powiększyć do 1330 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Ile będzie kosztować Volkswagen ID.2all?

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku. Celem jest cena bazowej wersji na poziomie poniżej 25 000 euro. To po dzisiejszym kursie daje blisko 120 tys. zł. W skrócie, pierwsze w historii elektryczne Polo będzie kosztować prawie tyle, ile dziś trzeba zapłacić za 207-konny model GTI. Tanio nie jest, ale patrząc na obecną strukturę rynkową elektryków, tragedii również nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że tą cenę Niemcom uda się utrzymać. To w pierwszej kolejności...

Wyposażenie Volkswagena ID.2all. Na co można liczyć?

Pomijając 226-konny silnik elektryczny, Volkswagen ID.2all ma otrzymać szereg technologii z większych i droższych modeli ID. Na liście wyposażenia hatchbacka będzie można znaleźć m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, Travel Assist do częściowo zautomatyzowanej jazdy, ID.Light, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczny szklany dach.

Funkcjonalność? Twórcy Volkswagena ID.2all pomyśleli i o niej. Składane oparcie przedniego fotela pasażera pozwala uzyskać przestrzeń ładunkową o długości 2,20 metra. Oparcia tylnej kanapy składają się w stosunku 40:60. Pod tylną kanapą umieszczony jest schowek o pojemności 50 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all to jeden z elementów szeroko zakrojonego planu

Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV. A w tym punkcie imponujące plany Volkswagena tak naprawdę dopiero się zaczynają.

Marka z Wolfsburga chce mieć najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów. Jej celem jest też osiągnięcie w Europie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA