REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo
Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?
ingo barenschee
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.
rozwiń >

Volkswagen ID.2all, czyli uśmiechnięty elektryk

REKLAMA

Jednym z elementów nowego języka projektowania jest kształt słupka C, przypominający rozwiązanie z pierwszego Golfa. ID. 2all jest pierwszym Volkswagenem z nową interpretacją tego elementu. Inne cechy stylistyczne konceptu to dynamiczne linie, ponadczasowa elegancja i 20-calowe felgi z oponami 225/40. 20-calowe w segmencie B! System inforozrywki ma bardzo proste menu, analogową regulację głośności, a klimatyzacją steruje się przy pomocy oddzielnego panelu.

REKLAMA

Dolna krawędź okien, znajdujące się poniżej przetłoczenie i próg są równoległe, ale zarazem wyglądają dynamicznie. Tak właśnie jest w przypadku ID. 2all. Przetłoczenie poniżej linii okien znajduje się dokładnie na linii wyznaczonej przez złotą proporcję w ID. 2all. Także w Garbusie i Golfie stosowano zasadę złotej proporcji. Auto ma też coś na kształt uśmiechu – mówi Andreas Mindt, szef designu Volkswagena.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all: napęd, moc, zasięg, ładowanie

Volkswagen ID.2all będzie oczywiście samochodem czysto-elektrycznym. Otrzyma moc sięgającą 226 koni mechanicznych. A ta powinna się przełożyć na więcej niż niezłe osiągi. Samochód ma przyspieszać do pierwszej setki w mniej niż 7 sekund. To wynik podobny do dostępnego obecnie, 207-konnego Polo GTI. Prędkość maksymalna? Ta będzie iście "elektryczna". Nowy Volkswagen raczej nie rozpędzi się do szybkości wyższej, niż 160 km/h.

Ważne

Volkswagen ID.2all to pierwszy elektryk niemieckiej marki zbudowany na platformie MEB, który otrzyma... przedni napęd. Tak, przedni! To oznacza, że także z przodu zlokalizowane zostaną silniki elektryczne.

Kluczową kwestią w przypadku napędu stanie się zasięg. Według cyklu WLTP ID.2all powinien pokonać na jednym ładowaniu około 450 km. A to połowa informacji. Niemcy zapewniają, że ładowanie modelu od 10 do 80 proc. powinno zająć jakieś 20 minut. Konieczna pewnie jest jednak naprawdę mocna ładowarka.

Wymiary Volkswagen ID.2all. To będzie elektryczne... Polo!

REKLAMA

Niemcy określili wymiary Volkswagena ID.2all. Pojazd będzie miał 4050 mm długości, 1812 mm szerokości i 1530 mm wysokości. To oznacza mniej więcej tyle, że jego nadwozie pod względem wielkości powinno przypominać aktualną generację Volkswagena Polo. Wnętrze? Tu raczej zacznie się nowa bajka. I zadecydują o tym dwa powody. Po pierwsze napęd elektryczny zajmuje mniejszą ilość przestrzeni, a więc więcej miejsca można wygospodarować dla pasażerów. Po drugie podstawą modelu stanie się platforma MEB Entry. A ta pozwoli na jeszcze lepsze gospodarowanie kabiną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie do końca jestem w stanie powiedzieć ile przestrzeni otrzymają pasażerowie np. na nogi czy nad głowami. Wiem natomiast, że bagażnik Volkswagena ID.2all będzie wprost olbrzymi! W konfiguracji bazowej ma zaoferować 490 litrów. Tyle ile dziś mają auta segmentu D, a nie B. Maksymalnie przestrzeń załadunkową można powiększyć do 1330 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Ile będzie kosztować Volkswagen ID.2all?

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku. Celem jest cena bazowej wersji na poziomie poniżej 25 000 euro. To po dzisiejszym kursie daje blisko 120 tys. zł. W skrócie, pierwsze w historii elektryczne Polo będzie kosztować prawie tyle, ile dziś trzeba zapłacić za 207-konny model GTI. Tanio nie jest, ale patrząc na obecną strukturę rynkową elektryków, tragedii również nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że tą cenę Niemcom uda się utrzymać. To w pierwszej kolejności...

Wyposażenie Volkswagena ID.2all. Na co można liczyć?

Pomijając 226-konny silnik elektryczny, Volkswagen ID.2all ma otrzymać szereg technologii z większych i droższych modeli ID. Na liście wyposażenia hatchbacka będzie można znaleźć m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, światła tylne 3D LED z listwą pomiędzy nimi, system Park Assist Plus z funkcją pamięci, Travel Assist do częściowo zautomatyzowanej jazdy, ID.Light, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczny szklany dach.

Funkcjonalność? Twórcy Volkswagena ID.2all pomyśleli i o niej. Składane oparcie przedniego fotela pasażera pozwala uzyskać przestrzeń ładunkową o długości 2,20 metra. Oparcia tylnej kanapy składają się w stosunku 40:60. Pod tylną kanapą umieszczony jest schowek o pojemności 50 litrów.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all to jeden z elementów szeroko zakrojonego planu

Wersja produkcyjna ID. 2all będzie jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. W najbliższym czasie pojawią się trzy auta: ID.3 drugiej generacji i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV. A w tym punkcie imponujące plany Volkswagena tak naprawdę dopiero się zaczynają.

Marka z Wolfsburga chce mieć najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów. Jej celem jest też osiągnięcie w Europie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent.

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all, elektryczny Volkswagen ID.2all, elektryczne Polo, elektryczny Volkswagen Polo

Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

Materiały prasowe Volkswagen

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA