REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7
Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.7 jest nazywany przez Niemców limuzyną, choć to liftback. Tak, ma konkurować z Passatem, ale będzie wyłącznie elektryczny. A to nie koniec paradoksów.

Volkswagen ID.7 to sedan, który jest... liftbackiem

REKLAMA

Niemcy mówią o tym od kilku lat. Przyszłość ich palety modelowej jest elektryczna. Dowód? Już kolejny pojawił się właśnie teraz. Niemcy zaprezentowali model ID.7, czyli de facto elektrycznego Passata. Ten samochód jest jednak pełen sprzeczności. Od której by tu zacząć? Niemcy mówią, że Volkswagen ID.7 jest pierwszą elektryczną limuzyną w ofercie marki. Tyle że samochód ma nadwozie typu liftback. To jednak akurat dobrze dla aerodynamiki. Opływowy kształt sprawia, że współczynnik cx wynosi zaledwie ok. 0,23. Podobny ma np. Tesla Model 3.

REKLAMA

Czemu ID.7 to liftback? Bo opadająca ku tyłowi linia sprawia, że przypomina coupe. Poza tym taka bryła pozwoliła na wydłużenie rozstawu osi, a tym samym zaoferowanie bardziej przestronnej kabiny pasażerskiej.

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

286 KM i 700 km zasięgu. Volkswagen ID.7 zapowiada się dobrze

Cx na tak niskim poziomie będzie jednym z faktorów generujących wysoki zasięg Volkswagena ID.7. Jednym z faktorów, bo Niemcy popracowali również nad wydajnością układu napędowego i zarządzania termicznego. W efekcie samochód będzie się mógł pochwalić zasięgiem wg WLTP na poziomie nawet 700 kilometrów. Imponująco wygląda również moc ładowania. Ta ma wynosić do ok. 200 kW. Duży zasięg w połączeniu z możliwością naprawdę szybkiego ładowania sprawiają, że Volkswagen ID.7 ma się stać autem pozwalającym na bezproblemowe podróżowanie na długich dystansach.

Ważne

Sercem Volkswagena ID.7 stanie się zespół napędowy o wewnętrznym oznaczeniu APP550. Niezależnie od wybranej pojemności akumulatora będzie oferować 286 koni mechanicznych i najwyższy moment obrotowy w gamie modeli z serii ID.

Seria innowacyjnych opcji w Volkswagenie ID.7

Nowy Volkswagen ID.7 oznacza innowację w zakresie obsługi pojazdu. Kierowca będzie miał do dyspozycji aż 15-calowy ekran systemu infotainment, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, klimatyzację z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać ulubione funkcje czy podświetlane dotykowe slidery. Kolejne ciekawostki? Panoramiczne okno dachowe będzie się przyciemniać automatycznie, a fotele zaoferują rozszerzoną funkcję masażu. Na liście opcji pojawi się też 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon. W jego ramach w kabinie pojawi się 14 głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w przestrzeni bagażowej.

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

No dobrze, ale czemu tak właściwie w lidzie napisaliśmy o złośliwym uśmiechu Volkswagena ID.7? Popatrzcie tylko na zdjęcie przedniej części nadwozia. Czarna listwa w dolnej części zderzaka zawierająca czujniki parkowania ewidentnie tworzy coś na kształt protekcjonalnego uśmieszku. ID.7 sprawia takie wrażenie, jakby wiedział coś, czego my jeszcze nie wiemy. A to może oznaczać tak naprawdę jedno. To auto i stojący za nim ludzie spodziewają się sukcesu rynkowego. Czy ten się pojawi? Na sprawdzenie tego trzeba akurat poczekać do rynkowej premiery.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy Volkswagen ID.7 pojawi się w sprzedaży?

Volkswagen planuje rozpoczęcie sprzedaży modelu ID.7 w Europie jeszcze w roku 2023. W podobnym czasie liftback zadebiutuje na rynku chińskim. W Ameryce Północnej powinien pojawić się w roku 2024. Tak szeroki zasięg modelu oznacza tak naprawdę jedno. To ważny samochód dla Volkswagena. I to oczywiście element dalszej elektryfikacji gamy. Nowy ID.7 jest jednym z dziesięciu nowych elektrycznych samochodów, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.7, nowy Volkswagen ID.7, zasięg Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7 ma 700 km zasięgu. A to dopiero początek informacji

Materiały prasowe Volkswagen

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA