REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok został oficjalnie zaprezentowany. Po miesiącach spekulacji wreszcie mamy niemalże pełne dane o nowym pick-up`ie.

Volkswagen Amarok 2022. Rewolucja czy ewolucja?

Volkswagen bardzo mocno skupia się obecnie na budowie kolejnych aut elektrycznych. Skąd zatem pomysł na nie-elektrycznego pick-up`a? Za nowym Amarokiem stoją dwa typy motywacji. Po pierwsze marka jest zachęcona sukcesem poprzednika. Pierwsza generacja Volkswagena sprzedała się w ilości wynoszącej 830 tys. sztuk. Po drugie Niemcy dostali tak naprawdę niemalże gotową receptę na pick-up`a. Amarok jest w końcu bliźniakiem Forda Rangera.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Jeszcze dwie dekady temu o designie pick-up`ów nie było co wspominać. Po prostu był. To jednak zmieniło się. Dziś nawet samochód użytkowy musi mieć prezencję. Styl w przypadku Amaroka 2022 oznacza przede wszystkim zestaw geometrycznych linii. Niemcy nie chcieli na siłę tworzyć "ubranka" stylizowanego na paryski szyk. Chcieli żeby Volkswagen był męski, ale elegancki. Stąd kwadratowe lampy podkreślone linią LED-ową, chromowane wykończenia, nawet 21-calowe felgi czy tylne lampy w kształcie banana.

Bliźniak Rangera z pięcioma wersjami stylistycznymi

Design nowego Amaroka nie jest wielką rewolucją. Warto jednak pamiętać też o tym, że to nadal bliźniak Rangera. Możliwości stylistyczne były zatem ograniczone. Niemcy pomyśleli jednak o jeszcze jednej rzeczy. O wariantach stylistycznych. Pick-up będzie dostępny w wersji Amarok, Life i Style oraz w topowych PanAmericana (stylizowana na wersję off-road) i Aventura (wersja ekskluzywna). Auto będzie można też skonfigurować z pojedynczą oraz podwójną kabiną.

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Nowy Volkswagen Amarok - dane techniczne

Nowy Volkswagen Amarok ma 5350 mm długości. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest prawie o 10 cm dłuższy od poprzednika, a do tego o przeszło 25 cm dłuższy od najnowszego Mercedesa klasy S w wersji long! Rozstaw osi Amaroka 2022 to 3270 mm. Tym samym wzrósł on w stosunku do poprzednika o 173 mm. Głębokość brodzenia niemieckiego pick-up`a wynosi obecnie 800 mm. W modelu pierwszej generacji wskaźnik wynosił 500 mm. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony.

REKLAMA

Wnętrze nowego Amaroka to same... ekrany!

Wyraźny powiem stylistycznej świeżości dotyczy kabiny pasażerskiej nowego Amaroka. Centralnym punktem konsoli stanie się olbrzymi ekran dotykowy. Ten ma 10 lub 12 cali. Ekran pojawi się również w miejscu zegarów. W tym przypadku wielkość może wynosić 8 lub 12 cali. Poza tym auto można skonfigurować np. z systemem audio Harman Kardon, a do tego w ofercie pojawi się ponad 20 systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Silniki w nowym Volkswagenie Amaroku

Jakie silniki otrzyma nowy Volkswagen Amarok? Niemcy wybrali cztery diesle i jednego benzyniaka. Ofertę motorów wysokoprężnych otworzy jednostka 2.0 TDI. Mowa o wariancie 150 KM, 170 KM i 204 lub 209 KM (wariant bi-turbo). Na szczycie oferty diesli stanie Amarok V6 posiadający 3-litrowy silnik pod maską. Jego moc to 241 lub 250 koni mechanicznych w zależności od rynku. Z myślą o rynkach, na których klienci wybierają jednostki benzynowe, oferowany będzie motor o pojemności 2,3 litra (to prawdopodobnie konstrukcja Forda znana m.in. z modeli Focus RS i Mustang). Za sprawą doładowania wygeneruje nawet 302 konie mechaniczne mocy.

Topowy diesel i benzyniak będą standardowo parowane z 10-biegową skrzynią automatyczną pochodzącą od Forda. Poza tym w ofercie słabszych wersji znajdą się 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. W przypadku większości rynków standardem stanie się napęd na cztery koła 4MOTION. W zależności od wersji będzie to napęd selektywny lub stały.

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA