Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
REKLAMA
REKLAMA
- Volkswagen Amarok 2022. Rewolucja czy ewolucja?
- Bliźniak Rangera z pięcioma wersjami stylistycznymi
- Nowy Volkswagen Amarok - dane techniczne
- Wnętrze nowego Amaroka to same... ekrany!
- Silniki w nowym Volkswagenie Amaroku
Volkswagen Amarok 2022. Rewolucja czy ewolucja?
Volkswagen bardzo mocno skupia się obecnie na budowie kolejnych aut elektrycznych. Skąd zatem pomysł na nie-elektrycznego pick-up`a? Za nowym Amarokiem stoją dwa typy motywacji. Po pierwsze marka jest zachęcona sukcesem poprzednika. Pierwsza generacja Volkswagena sprzedała się w ilości wynoszącej 830 tys. sztuk. Po drugie Niemcy dostali tak naprawdę niemalże gotową receptę na pick-up`a. Amarok jest w końcu bliźniakiem Forda Rangera.
REKLAMA
Jeszcze dwie dekady temu o designie pick-up`ów nie było co wspominać. Po prostu był. To jednak zmieniło się. Dziś nawet samochód użytkowy musi mieć prezencję. Styl w przypadku Amaroka 2022 oznacza przede wszystkim zestaw geometrycznych linii. Niemcy nie chcieli na siłę tworzyć "ubranka" stylizowanego na paryski szyk. Chcieli żeby Volkswagen był męski, ale elegancki. Stąd kwadratowe lampy podkreślone linią LED-ową, chromowane wykończenia, nawet 21-calowe felgi czy tylne lampy w kształcie banana.
Bliźniak Rangera z pięcioma wersjami stylistycznymi
Design nowego Amaroka nie jest wielką rewolucją. Warto jednak pamiętać też o tym, że to nadal bliźniak Rangera. Możliwości stylistyczne były zatem ograniczone. Niemcy pomyśleli jednak o jeszcze jednej rzeczy. O wariantach stylistycznych. Pick-up będzie dostępny w wersji Amarok, Life i Style oraz w topowych PanAmericana (stylizowana na wersję off-road) i Aventura (wersja ekskluzywna). Auto będzie można też skonfigurować z pojedynczą oraz podwójną kabiną.
Nowy Volkswagen Amarok - dane techniczne
Nowy Volkswagen Amarok ma 5350 mm długości. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest prawie o 10 cm dłuższy od poprzednika, a do tego o przeszło 25 cm dłuższy od najnowszego Mercedesa klasy S w wersji long! Rozstaw osi Amaroka 2022 to 3270 mm. Tym samym wzrósł on w stosunku do poprzednika o 173 mm. Głębokość brodzenia niemieckiego pick-up`a wynosi obecnie 800 mm. W modelu pierwszej generacji wskaźnik wynosił 500 mm. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony.
Wnętrze nowego Amaroka to same... ekrany!
Wyraźny powiem stylistycznej świeżości dotyczy kabiny pasażerskiej nowego Amaroka. Centralnym punktem konsoli stanie się olbrzymi ekran dotykowy. Ten ma 10 lub 12 cali. Ekran pojawi się również w miejscu zegarów. W tym przypadku wielkość może wynosić 8 lub 12 cali. Poza tym auto można skonfigurować np. z systemem audio Harman Kardon, a do tego w ofercie pojawi się ponad 20 systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę w czasie jazdy.
Silniki w nowym Volkswagenie Amaroku
REKLAMA
Jakie silniki otrzyma nowy Volkswagen Amarok? Niemcy wybrali cztery diesle i jednego benzyniaka. Ofertę motorów wysokoprężnych otworzy jednostka 2.0 TDI. Mowa o wariancie 150 KM, 170 KM i 204 lub 209 KM (wariant bi-turbo). Na szczycie oferty diesli stanie Amarok V6 posiadający 3-litrowy silnik pod maską. Jego moc to 241 lub 250 koni mechanicznych w zależności od rynku. Z myślą o rynkach, na których klienci wybierają jednostki benzynowe, oferowany będzie motor o pojemności 2,3 litra (to prawdopodobnie konstrukcja Forda znana m.in. z modeli Focus RS i Mustang). Za sprawą doładowania wygeneruje nawet 302 konie mechaniczne mocy.
Topowy diesel i benzyniak będą standardowo parowane z 10-biegową skrzynią automatyczną pochodzącą od Forda. Poza tym w ofercie słabszych wersji znajdą się 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. W przypadku większości rynków standardem stanie się napęd na cztery koła 4MOTION. W zależności od wersji będzie to napęd selektywny lub stały.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA