REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok został oficjalnie zaprezentowany. Po miesiącach spekulacji wreszcie mamy niemalże pełne dane o nowym pick-up`ie.

Volkswagen Amarok 2022. Rewolucja czy ewolucja?

Volkswagen bardzo mocno skupia się obecnie na budowie kolejnych aut elektrycznych. Skąd zatem pomysł na nie-elektrycznego pick-up`a? Za nowym Amarokiem stoją dwa typy motywacji. Po pierwsze marka jest zachęcona sukcesem poprzednika. Pierwsza generacja Volkswagena sprzedała się w ilości wynoszącej 830 tys. sztuk. Po drugie Niemcy dostali tak naprawdę niemalże gotową receptę na pick-up`a. Amarok jest w końcu bliźniakiem Forda Rangera.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Jeszcze dwie dekady temu o designie pick-up`ów nie było co wspominać. Po prostu był. To jednak zmieniło się. Dziś nawet samochód użytkowy musi mieć prezencję. Styl w przypadku Amaroka 2022 oznacza przede wszystkim zestaw geometrycznych linii. Niemcy nie chcieli na siłę tworzyć "ubranka" stylizowanego na paryski szyk. Chcieli żeby Volkswagen był męski, ale elegancki. Stąd kwadratowe lampy podkreślone linią LED-ową, chromowane wykończenia, nawet 21-calowe felgi czy tylne lampy w kształcie banana.

Bliźniak Rangera z pięcioma wersjami stylistycznymi

Design nowego Amaroka nie jest wielką rewolucją. Warto jednak pamiętać też o tym, że to nadal bliźniak Rangera. Możliwości stylistyczne były zatem ograniczone. Niemcy pomyśleli jednak o jeszcze jednej rzeczy. O wariantach stylistycznych. Pick-up będzie dostępny w wersji Amarok, Life i Style oraz w topowych PanAmericana (stylizowana na wersję off-road) i Aventura (wersja ekskluzywna). Auto będzie można też skonfigurować z pojedynczą oraz podwójną kabiną.

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Nowy Volkswagen Amarok - dane techniczne

Nowy Volkswagen Amarok ma 5350 mm długości. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest prawie o 10 cm dłuższy od poprzednika, a do tego o przeszło 25 cm dłuższy od najnowszego Mercedesa klasy S w wersji long! Rozstaw osi Amaroka 2022 to 3270 mm. Tym samym wzrósł on w stosunku do poprzednika o 173 mm. Głębokość brodzenia niemieckiego pick-up`a wynosi obecnie 800 mm. W modelu pierwszej generacji wskaźnik wynosił 500 mm. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony.

REKLAMA

Wnętrze nowego Amaroka to same... ekrany!

Wyraźny powiem stylistycznej świeżości dotyczy kabiny pasażerskiej nowego Amaroka. Centralnym punktem konsoli stanie się olbrzymi ekran dotykowy. Ten ma 10 lub 12 cali. Ekran pojawi się również w miejscu zegarów. W tym przypadku wielkość może wynosić 8 lub 12 cali. Poza tym auto można skonfigurować np. z systemem audio Harman Kardon, a do tego w ofercie pojawi się ponad 20 systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Silniki w nowym Volkswagenie Amaroku

Jakie silniki otrzyma nowy Volkswagen Amarok? Niemcy wybrali cztery diesle i jednego benzyniaka. Ofertę motorów wysokoprężnych otworzy jednostka 2.0 TDI. Mowa o wariancie 150 KM, 170 KM i 204 lub 209 KM (wariant bi-turbo). Na szczycie oferty diesli stanie Amarok V6 posiadający 3-litrowy silnik pod maską. Jego moc to 241 lub 250 koni mechanicznych w zależności od rynku. Z myślą o rynkach, na których klienci wybierają jednostki benzynowe, oferowany będzie motor o pojemności 2,3 litra (to prawdopodobnie konstrukcja Forda znana m.in. z modeli Focus RS i Mustang). Za sprawą doładowania wygeneruje nawet 302 konie mechaniczne mocy.

Topowy diesel i benzyniak będą standardowo parowane z 10-biegową skrzynią automatyczną pochodzącą od Forda. Poza tym w ofercie słabszych wersji znajdą się 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. W przypadku większości rynków standardem stanie się napęd na cztery koła 4MOTION. W zależności od wersji będzie to napęd selektywny lub stały.

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA