REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok został oficjalnie zaprezentowany. Po miesiącach spekulacji wreszcie mamy niemalże pełne dane o nowym pick-up`ie.

Volkswagen Amarok 2022. Rewolucja czy ewolucja?

Volkswagen bardzo mocno skupia się obecnie na budowie kolejnych aut elektrycznych. Skąd zatem pomysł na nie-elektrycznego pick-up`a? Za nowym Amarokiem stoją dwa typy motywacji. Po pierwsze marka jest zachęcona sukcesem poprzednika. Pierwsza generacja Volkswagena sprzedała się w ilości wynoszącej 830 tys. sztuk. Po drugie Niemcy dostali tak naprawdę niemalże gotową receptę na pick-up`a. Amarok jest w końcu bliźniakiem Forda Rangera.

REKLAMA

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Jeszcze dwie dekady temu o designie pick-up`ów nie było co wspominać. Po prostu był. To jednak zmieniło się. Dziś nawet samochód użytkowy musi mieć prezencję. Styl w przypadku Amaroka 2022 oznacza przede wszystkim zestaw geometrycznych linii. Niemcy nie chcieli na siłę tworzyć "ubranka" stylizowanego na paryski szyk. Chcieli żeby Volkswagen był męski, ale elegancki. Stąd kwadratowe lampy podkreślone linią LED-ową, chromowane wykończenia, nawet 21-calowe felgi czy tylne lampy w kształcie banana.

Bliźniak Rangera z pięcioma wersjami stylistycznymi

Design nowego Amaroka nie jest wielką rewolucją. Warto jednak pamiętać też o tym, że to nadal bliźniak Rangera. Możliwości stylistyczne były zatem ograniczone. Niemcy pomyśleli jednak o jeszcze jednej rzeczy. O wariantach stylistycznych. Pick-up będzie dostępny w wersji Amarok, Life i Style oraz w topowych PanAmericana (stylizowana na wersję off-road) i Aventura (wersja ekskluzywna). Auto będzie można też skonfigurować z pojedynczą oraz podwójną kabiną.

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Nowy Volkswagen Amarok - dane techniczne

Nowy Volkswagen Amarok ma 5350 mm długości. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest prawie o 10 cm dłuższy od poprzednika, a do tego o przeszło 25 cm dłuższy od najnowszego Mercedesa klasy S w wersji long! Rozstaw osi Amaroka 2022 to 3270 mm. Tym samym wzrósł on w stosunku do poprzednika o 173 mm. Głębokość brodzenia niemieckiego pick-up`a wynosi obecnie 800 mm. W modelu pierwszej generacji wskaźnik wynosił 500 mm. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony.

Wnętrze nowego Amaroka to same... ekrany!

Wyraźny powiem stylistycznej świeżości dotyczy kabiny pasażerskiej nowego Amaroka. Centralnym punktem konsoli stanie się olbrzymi ekran dotykowy. Ten ma 10 lub 12 cali. Ekran pojawi się również w miejscu zegarów. W tym przypadku wielkość może wynosić 8 lub 12 cali. Poza tym auto można skonfigurować np. z systemem audio Harman Kardon, a do tego w ofercie pojawi się ponad 20 systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Volkswagen Amarok

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera

Materiały prasowe Volkswagen

Silniki w nowym Volkswagenie Amaroku

REKLAMA

Jakie silniki otrzyma nowy Volkswagen Amarok? Niemcy wybrali cztery diesle i jednego benzyniaka. Ofertę motorów wysokoprężnych otworzy jednostka 2.0 TDI. Mowa o wariancie 150 KM, 170 KM i 204 lub 209 KM (wariant bi-turbo). Na szczycie oferty diesli stanie Amarok V6 posiadający 3-litrowy silnik pod maską. Jego moc to 241 lub 250 koni mechanicznych w zależności od rynku. Z myślą o rynkach, na których klienci wybierają jednostki benzynowe, oferowany będzie motor o pojemności 2,3 litra (to prawdopodobnie konstrukcja Forda znana m.in. z modeli Focus RS i Mustang). Za sprawą doładowania wygeneruje nawet 302 konie mechaniczne mocy.

Topowy diesel i benzyniak będą standardowo parowane z 10-biegową skrzynią automatyczną pochodzącą od Forda. Poza tym w ofercie słabszych wersji znajdą się 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. W przypadku większości rynków standardem stanie się napęd na cztery koła 4MOTION. W zależności od wersji będzie to napęd selektywny lub stały.

Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Nowy Volkswagen Amarok. Oto niemiecki bliźniak Forda Rangera
Materiały prasowe Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA