REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przebieg w dół, cena w górę - nawet o 26 tys. zł!

Subskrybuj nas na Youtube
Przebieg w dół, cena w górę
Przebieg w dół, cena w górę
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Nawet 25,8 tys. zł może wynosić różnica wartości tych samych aut, które różnią się przebiegiem o 100 tys. km - wynika z danych autoDNA. Im auto młodsze, tym korzyść z cofnięcia licznika jest większa.

Cofanie liczników to prawdziwa plaga polskiego rynku aut używanych. Związek Dealerów Samochodów szacuje, że nawet 85 proc. sprowadzanych do Polski samochodów używanych ma cofnięte liczniki. Sytuację częściowo poprawiły zmiany wprowadzone w maju ubiegłym roku, dzięki którym takie praktyki są już traktowane jako przestępstwo, ale nadal w obiegu jest wiele aut z dokonaną wcześniej modyfikacją stanu przebiegu. Do maja 2019 r. przepisy były po prostu nieskuteczne, jednak duża skala importu np. z Niemiec sprawia, że korekty mogą być robione przed rejestracją w Polsce.

REKLAMA

Aż 26 gr na każdy “skręcony” kilometr! Tak zarabiają nieuczciwi?

REKLAMA

Kupujący auta powinni się mieć z tego względu na baczności. Jak wynika z analizy autoDNA, ten sam model różniący się przebiegiem o 100 tys. km potrafi znacznie różnić się ceną. Przykładowo dla popularnego na rynku wtórnym Volkswagena Passata 2.0 TDI z 2014 roku łączna różnica w cenie przy takiej korekcie wynosi 25,8 tys. zł, co daje aż 26 gr na każdy “skręcony” kilometr. Co ciekawe w takim samym modelu z rocznika 2006 cofnięcie licznika o 100 tys. km daje korzyść “tylko” na poziomie 8,3 tys. zł, a przy identycznym aucie z 2008 r. różnica w cenie wynosi niewiele więcej, bo 9,1 tys. zł.

Wbrew pozorom cofnięcie licznika może być o wiele bardziej kosztowne w przypadku auta młodszego. Samochody starsze największą utratę wartości mają już za sobą i w tym przypadku korekta przebiegu np. o 100 tys. km może nie być aż tak bolesna dla portfela jak przy kilkuletnim aucie - podkreśla Mariusz Sawuła, Dyrektor Zarzadzajacy serwisu autoDNA.

Golf 1.4 TSI: 100 tys. km mniej oznacza o 14 tys. zł cenę wyższą

REKLAMA

Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Volkswagena Golfa 1.4 TSI - dla rocznika 2014 cofnięcie licznika o 100 tys. km powoduje zawyżenie ceny o nieco ponad 14 tys. zł, ale już taki sam zabieg przy roczniku 2016 pozwala “zaoszczędzić” 15,8 tys. zł. Ford Focus, który również należy do bardzo popularnych modeli z importu, przy analogicznej ingerencji ma zawyżoną wartość o 13,1 tys. zł (rocznik 2014) lub 14 tys. zł (rocznik 2016). Tak duży potencjalny zarobek powoduje, że dla nieuczciwych handlarzy może być to nadal opłacalne mimo grożących za to kar więzienia. Dlatego ważne jest, aby przed zakupem sprawdzić dostępne na temat danego pojazdu dane, w tym przebieg. Najprościej można to zrobić za pomocą numer VIN i to bez wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.

Już samo darmowe sprawdzenie pojazdu w bazie autoDNA za pomocą numeru VIN umożliwia nam przeszukanie bazy ponad 0,5 mld rekordów i pokazuje podstawowe informacje, w tym dostępność raportów dodatkowych, która oznacza kraj wcześniejszych rejestracji oraz zakres dodatkowych danych dostępnych po wykupieniu raportu. Z góry wiadomo, co możemy uzyskać, kupując jego pełną wersję za kilkadziesiąt złotych. Jeśli płatny raport nie zawiera zdjęć czy zapisów o szkodzie całkowitej, to również jest to istotna informacja, bo może pomóc nam podjąć decyzję o kupnie lub ułatwić sprzedaż auta. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszymi raportami wśród sprzedających auta, dla których są one potwierdzeniem informacji zawartych w ogłoszeniu, w tym przebiegu. W przypadku niektórych krajów, jak np. Holandii, informacje nt. przebiegu są dostępne w naszych raportach, o ile auto figuruje tamtejszych rejestrach  - mówi Mariusz Sawuła, Dyrektor Zarzadzajacy serwisu autoDNA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały prasowe autoDNA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA