Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski
REKLAMA
REKLAMA
Najchętniej sprowadzane auta do Polski
W 2013 roku poszukiwane były modele w średnim wieku, młodsze roczniki cieszyły się nieco mniejszym zainteresowaniem. Samochodami wyprodukowanymi pomiędzy 2001, a 2010 rokiem interesowało się 68 proc. nabywców, którzy zlecili sprawdzenie pojazdu ekspertom Motoraportera. Największym zainteresowaniem cieszyły się samochody 3-7 letnie. Wybierało je 35 proc. badanych. Mniej, bo 24 proc. kierowców decyduje się na auta nowe, wyprodukowane po 2011 roku. Samochody starsze niż 13 lat cieszyły się znikomym zainteresowaniem oscylującym na poziomie zaledwie 8 proc.
REKLAMA
Zobacz też: Najczęściej sprowadzane samochody do Polski
Wiek samochodów sprowadzanych do Polski
Najczęściej wybierane roczniki badanych przez ekspertów Motoraportera samochodów: | |
1990 do 1995 | 5,00 proc. |
1996 do 2000 | 3,00 proc. |
2001 do 2005 | 33,00 proc. |
2006 do 2010 | 35,00 proc. |
2011 i wyżej | 24,00 proc. |
Zobacz też: Najczęściej kradzione samochody w 2013 r.
Zdecydowana większość badanych samochodów, bo aż 79 proc. miała przebieg powyżej 100 tys. km. Warto pamiętać, że jest to przebieg deklarowany, ponieważ aż w 44 proc. przypadków ekspert Motoraportera sprawdzający samochód przed zakupem na zlecenie potencjalnego kupującego miał podstawy sądzić,
że licznik został cofnięty przed sprzedażą. Pół roku temu odsetek ten wynosił 40 proc.
Przebieg przeciętnego samochodu sprowadzonego do Polski
Przebiegi najczęściej wybieranych aut badanych przez ekspertów Motoraportera: | |
0 do 50 tys. km | 6,00 proc. |
51 do 100 tys. km | 15,00 proc. |
101 do 150 tys. km | 37,00 proc. |
151 do 200 tys. km | 35,00 proc. |
więcej niż 200 tys. km | 7,00 proc. |
- Pomimo niekorzystnych cen oleju napędowego samochody z silnikami diesla nadal cieszą się minimalną przewagą wśród osób zlecających nam inspekcję samochodu. W 2013 roku ten rodzaj paliwa wybierało 60 proc. naszych klientów – wyjaśnia Marcin Ostrowski – Największą popularnością cieszyły się modele z silnikiem o pojemności nieprzekraczającej 2 litrów. Ma to związek z przepisami akcyzowymi obowiązującymi w Polsce. Na samochody sprowadzane z terenu UE nałożona jest akcyza, której wysokość uzależniona jest właśnie od pojemności silnika. Jej wielkość to 3,1 proc. od wartości auta dla modeli z silnikami o pojemności do dwóch litrów, dla większych jednostek przewidziano stawkę na poziomie 18,6 proc., co skutecznie zniechęca większość nabywców kupujących auta sprowadzane do Polski – dodaje Ostrowski.
Zobacz też: Polski rynek motoryzacyjny: analiza SWOT
Jaką pojemność silnika ma przeciętne auto sprowadzone do Polski?
Preferencje klientów odnośnie wyboru pojemności silnika samochodów używanych: | |
1000 do 2000 cm3 | 50,00 proc. |
2100 cm3 – 3000 cm3 | 35,00% |
3100 cm3 – 4000 cm3 | 5,00% |
4100 cm3 – 5000 cm3 | 6,00% |
5100 cm3 – i więcej | 4,00% |
Nieduże silniki cieszyły się popularnością wśród 50 proc. szukających. Przy większych pojemnościach popularność znacznie spadała. Jednostki o pojemności 2,1 do 3,0 litra wybierało już tylko 35 proc. nabywców, silniki powyżej trzech litrów pojemności cieszyły się zainteresowanie wśród zaledwie 15 proc.
Zobacz też: Polacy lubią auta BMW - wyniki sprzedaży za 2013 rok
Zamawianie raportu
Korzystanie z usług Motoraportera jest bardzo proste - wystarczy złożyć zamówienie poprzez stronę www.motoraporter.com. Wybierać wariant raportu, pozostawić swoje dane kontaktowe i link do wybranego ogłoszenia motoryzacyjnego w Internecie (lub telefon do sprzedającego), dokonać płatności przelewem lub kartą kredytową. Następnie pracownicy Motoraportera kontaktują się z właścicielem auta lub właścicielem komisu, w którym oferowane jest auto a ekspert dokonuje oględzin. Raport dostarczany jest w ciągu 24 lub 48 godzin w zależności od wybranej opcji. W przypadku raportu Live rozmowa klienta z ekspertem następuje zawsze szybciej niż w ciągu 24 godzin, często nawet jest realizowana nawet w ciągu 2-4h.
Źródło: materiały prasowe Motoraporter
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.