Polacy lubią auta BMW - wyniki sprzedaży za 2013 rok
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedaż BMW w Polsce nie wydaję się być zagrożona. Zainteresowanie samochodami niemieckiego koncernu nie maleje, a co więcej, sukcesywnie rośnie. W 2013 roku auta BMW sprzedało w naszym kraju 6255 aut. To najlepsze wyniki sprzedażowe w segmencie aut klasy Premium w 2013 roku.
REKLAMA
Zobacz też: Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz
BMW X3 rządzi w Polsce
Największym zainteresowaniem wśród klientów bawarskiego producenta samochodów cieszył się model X3. Co zaskakujące Polacy wybierali go częściej niż najpopularniejsze na świecie BMW serii 3. BMW X3 skusiło w 2013 roku 1411 klientów (nieco mniej niż w roku 2012), wyprzedzając drugie w rankingu BMW serii 5 o 150 egzemplarzy. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się światowy lider w klasie średniej wyższej czyli BMW serii 3 (1050 aut). Wzrosty sprzedaży niemiecki koncern odnotował właściwie w przypadku większości swoich modeli. Jedynie seria 7, X6 i sportowy Z4 zanotowały nieduży spadek zainteresowania.
Model | 2013 rok | 2012 rok |
X3 | 1411 | 1454 |
Seria 5 | 1261 | 1251 |
Seria 3 | 1050 | 933 |
Seria 1 | 621 | 473 |
X1 | 612 | 508 |
X5 | 565 | 307 |
X6 | 288 | 318 |
Seria 7 | 158 | 161 |
Seria 6 | 151 | 73 |
Seria 4 | 90 | 0 |
Z4 | 58 | 77 |
razem | 6265 | 5555 |
Tab.1: Sprzedaż aut BMW w 2013 i 2012 roku oprac.:Kamil Fraszkiewicz
Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości
Dlaczego BMW?
Co skłania kierowców do wybierania samochodów BMW a nie konkurencyjnych marek? Oprócz prestiżu marki i jakości wykonania kluczem do sukcesu aut tej marki jest ich świetne prowadzenie. BMW zapracowało na ten wizerunek latami a klienci najwyraźniej doceniają to chętnie decydując się na zakup auta te marki.
Źródło: dane BMW Group Polska
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.