REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najchętniej kupowane auta w Niemczech w sierpniu 2011

Najchętniej kupowane modele w śierpniu 2011 Fot. BMW
Najchętniej kupowane modele w śierpniu 2011 Fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Niemiecki urząd rejestracyjny KBA, podał listę najpopularniejszych modeli w poszczególnych segmentach w sierpniu 2011 roku. Obecna lista różni się od poprzedniej aż pięcioma pozycjami a nowym liderem klasy wyższej okazało się BMW serii 5.

Jak podał urząd rejestracyjny KBA, w Niemczech na liście najpopularniejszych modeli w poszczególnych segmentach w porównaniu z sytuacją miesiąc wcześniej nastąpiło w sierpniu aż pięć zmiany. Łącznie rynek osiągnął wolumen na poziomie 237 561 egzemplarzy (sierpień 2010: 200 885 sztuk).

REKLAMA

Zobacz też: IAA Frankfurt rusza już w czwartek

Rynek niemiecki w sierpniu 2011

W klasie mini na czele jest teraz Renault Twingo, które w sierpniu zostało zarejestrowane w liczbie 1 849 egzemplarzy i zdobyło 15,5-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych liderem jest nadal Volkswagen Polo (6 826 rejestracji; 15,5%), w klasie niższej średniej Volkswagen Golf/Jetta (19 929; 31,3%), w klasie wyższej średniej Volkswagen Passat (6 287; 18,7%), w klasie wyższej BMW Serii 5 (5 541; 42,3%), w klasie aut luksusowych BMW Serii 7 (551; 25%), wśród pojazdów terenowych Volkswagen Tiguan (2 989; 11,4%), wśród aut sportowych Mercedes-Benz SLK (858; 22%), wśród minivanów Opel Meriva (2 976; 19,9%), wśród dużych vanów Volkswagen Touran (3 072; 26,9%), wśród pojazdów osobowo-towarowych Volkswagen Caddy (3 431; 33,3%), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (881; 64,7%).

Zobacz też: Audi A2 concept

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto sierpniowa sprzedaż aut w podziale na poszczególne segmenty z udziałem przypadającym na łączny wolumen sprzedaży dla całego rynku:
- klasa mini: 5%
- auta małe: 18,5%
- klasa niższa średnia: 26,8%
- klasa wyższa średnia: 14,2%
- klasa wyższa: 5,5%
- luksusowe: 0,9%
- terenowe: 11,1%
- sportowe: 1,7%
- minivany: 6,3%
- duże vany: 4,8%
- osobowo-towarowe: 4,3%
- kempingowe: 0,6%
- inne: 0,3%
SUMA: 237 561 sztuk

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA